PracaGrupypl.praca.dyskusjeStatystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005 › Re: Statystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005
  • Data: 2005-07-03 20:36:21
    Temat: Re: Statystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:slrndcg6v3.a21.proteus@ender.elsat.net.pl...
    > Kaizen napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > "Deczko" przeginasz. Nie przenoś skali mikro jaką jest grupa ogłoszeniowa,
    > na skalę makro. Ja wiem że te hasła ładnie brzmią, ale prawda brutalna
    > jest taka że wpływ ppo na rozwój gospodarczy w Polsce jest po prostu
    > żaden. :)

    Co nie znaczy, ze nie nalezy dbac o jakosc i o klienta :)

    > Zupełnie ignorujesz fakt, że tak naprawdę zwiększyłoby to ilość ogłoszeń
    > tak o ok. 5%. Wybacz, ale dla mnie to oznacza tylko tyle że komuś nie
    > zależało by to ogłoszenie zamieścić, a nie że samo wymaganie jest
    > z kosmosu wzięte i nie do spełnienia.

    O ile reszta zasad jest dla mnie ok., to do kodowania tez podobnie jak
    Kaizen mam watpliwosci. Sama rozreklamowuje ppo wsrod potrzebujacych dac
    ogloszenie i wiem, ze niektorzy z nich nie slyszeli nawet, co to jest
    kodowanie. Nie przyjecie poprawnie pod innymi wzgledami sformulowanego
    ogloszenia z powodu dla autora nie zrozumialego powoduje zniechecenie do
    wysylania ogloszen na ppo w przyszlosci i ilosc utraconych moze przewyzszac
    te 5% na dluzsza mete.

    Moze by tak w przypadku kodowania zostawic ocene samym odbiorcom, czyli
    kandydatom? Ktos z branzy IT widzac niepoprawnie zakodowane ogloszenie uzna,
    ze dla lamerskiej firmy nie chce pracowac i zwyczajnie je oleje nawet nie
    probujac sie wczytywac na widok pierwszego pytajnika (skoro to 5%, to dla
    oczu nie powinno to byc bolesne przy przegladaniu grupy), natomiast znajda
    sie ludzie, dla ktorych kompetencja kodownicza potencjalnego pracodawcy nie
    ma znaczenia. Np. ja. Do spelnienia innych wymogow takich jak forma umowy
    wystarczy inteligencja i przeczytanie latwo dostepnego FAQ, natomiast
    kodowanie moze odstraszac tzw. humanistow, wsrod ktorych tez sa pracodawcy i
    kadrowi z firm zaslugujacych na zainteresowanie.

    > Ależ oni *nie muszą* być ekspertami. Właśnie o to chodzi, że nie muszą.
    > To ludzie z Twoim podejściem wmawiają innym jaka to skomplikowana rzecz.
    > Tak z ciekawości - przeczytałeś chociaż raz zasady wysyłania, jakie
    > okresowo zamieszczam na grupie ppo?

    Wojtku, ja prowadzilam szkolenia z komputerologii dla ludzi z grupy wiekowej
    40+ i powiem Ci, ze mimo inteligencji i sprawnego opanowywania rzeczy
    dzialajacych intuicyjnie (mail, edytory, arkusze) duza czesc tych osob
    przejawiala fobie wtedy, gdy pojawialo sie cokolwiek przypominajacego im,
    ehm, przedmioty scisle, nawet czysto wizualnie (skrypty itd.) W sytuacji
    cierpliwego nauczyciela pod reka i motywacji wlasnej dalo sie to
    przekroczyc, ale obawiam sie, ze w przypadku samodzielnego zglebiania
    mozliwosci ppo wiele z tego rodzaju osob moze rezygnowac na widok samego
    slowa "kodowanie". Czasem trzeba troche wyrozumialosci dla tego, ze swiat
    nie sklada sie z ludzi komputerowo sprawnych i ze wsrod tych komputerowo
    niesprawnych sa takze godni szacunku specjalisci z innych dziedzin oraz
    szefowie fajnych firm.

    I.