PracaGrupypl.praca.dyskusjeStatystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005 › Re: Statystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005
  • Data: 2005-07-03 20:50:25
    Temat: Re: Statystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:0s8gc1hq6tfprkjgnlh06g5om042qki0ck@4ax.com...

    > Nie wiem, ale na pewno nie możesz w sprawie UZ czy UoD pozwać do Sądu
    > Pracy zleconiodawcy czy zamawiającego dzieło :)

    Tu moderator ma racje. Prawda jest taka, ze wobec nieelastycznosci KP bardzo
    duza czesc tego, co _jest_ praca, jest ujmowane w formie umow cywilnych i
    nie zawsze jest to wykorzystywanie przez pracodawce faktu, ze nie ma wtedy
    Sadu Pracy, urlopu i chorobowego - zalatwianie niektorych transakcji pt. ja
    cos wykonam, a ty mi zaplacisz przez umowe o prace jest pozbawione sensu,
    np. napisanie pojedynczego programu, zdalna opieka nad strona www itp. Coraz
    wiecej zapotrzebowania na prace przejawia sie jako zapotrzebowanie na
    wykonanie okreslonych czynnosci, a nie ciagle wykonywanie (wykonywanie, nie
    wykonanie) czegos od godziny takiej do takiej siedzac codziennie na tylku w
    wyznaczonym przez szefa miejscu. Ludzie poszukujacy pracy nie szukaja umowy
    o prace i etatu (choc dla czesci z nich to jest obiektem pragnien) tylko
    zarobku w zamian za swiadczenie swojej pracy niezaleznie od formy umowy,
    byleby ta umowa zabezpieczajaca interesy obu stron byla. Dla mnie jednym z
    niedostatkow KP jest nie ujecie w nim zasad dotyczacych tego rodzaju umow,
    bo IMHO powinny byc tam, a nie w KC, dajac mozliwosci dochodzenia spraw
    platnosci w SP.

    Taka historia z realu: w ramach projektu unijnego trzeba bylo zatrudnic
    osoby do wykonywania pewnych zadan. Zadania mialy charakter skokowy i
    nierowny, czyli dwa miesiace nic, a potem tydzien bardzo wytezonej pracy nad
    pewna rzecza i tak na okraglo okolo rok. Umowa o prace bylaby bez sensu, bo
    nie bylo sensu, zeby te osoby mialy te dwa miesiace siedziec w biurze nic
    nie robiac, chocby na 1/8 etatu, natomiast w okresie tygodnia pracy
    wlasciwej nawet przy pelnym etacie zahaczaloby to o zabroniona prawem ilosc
    nadgodzin w tygodniu. Tak wiec zostalo podpisane zlecenie i osoby te tez
    chcialy tej formy. Zagraniczny partner, u ktorego przepisy dotyczace pracy
    pozwalaja kazda pojawiajace sie realnie sytuacje zalatwic w sposob objety
    tym, co u niego jest prawem pracy, przyczepil sie, ze ma to byc
    zatrudnienie, a skoro to nie jest KP, to nie jest to zatrudnienie i jest to
    niezgodne z wymogami UE, ktore mowia, ze osoby do pracy przy tym maja byc
    _zatrudnione_. Zakwestionowano wydatek i bylo to juz blisko bycia w plecy o
    pieciocyfrowa sume w euro, na szczescie dalo sie polska egzotyke wyjasnic, a
    decydujacym argumentem bylo odprowadzanie od tego skladek na ZUS. KP nie
    daje niestety form zatrudnienia, ktore bedac nim objete bylyby dopasowane do
    takich i wielu innych sytuacji.

    I.