PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkanowanie odciskow palcow w firmie › Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
  • Data: 2007-05-08 09:58:24
    Temat: Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f1pggj$ek7$1@inews.gazeta.pl Piotr

    > Zagadnienie rejestracji czasu pracy w oparciu o komputerową rejestrację
    > linii papilarnych nie budzi wątpliwości prawnych - przesłanki legalizujące
    > pochodzą z art. 129 [5], który nakłada na pracodawcę obowiązek
    > ewidencjonowania czasu pracy. Sposób prowadzenia ewidencji jest dowolny.
    > GIODO zwrócił tylko uwagę na konieczność zabezpieczenia zbioru danych
    > zawierającego odciski palców.
    Dziwne. Obowiązek ewidencjonowania czasu pracy nakłada na pracodawcę art.
    149 §1 KP.
    Art. 129 jest o czym innym i nie ma indeksu [5]. No chyba, że nie o KP
    chodzi, bo cytowany fragment orzeczenia tego nie precyzuje.

    > Inna rzecz - co faktycznie się stanie, jeśli nie podpiszesz zgody:
    > zwolnienie, pozostawienie starego systemu, etc. To już raczej zależy od
    > samych kadr, trudno przewidzieć...
    KP określa w art. 22^1 jakie dane pracownik ma obowiązek podać pracodawcy.
    Treść tego zapisu daje pracownikowi wystarczającą przesłankę odmowy
    udostępnienia odcisków palców, bez dodatkowej argumentacji.
    Nie wydaje mi się, aby pracodawca znalazł sposób na użycie furtki zawartej w
    §4 tego artykułu.

    --
    Jotte