PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkanowanie odciskow palcow w firmie › Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
  • Data: 2007-05-08 11:14:58
    Temat: Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Phyt0n wrote:
    > Witam,
    > otrzymalem z dzialu kadr maila o tresci mowiacej, ze w mojej firmie
    > wejdzie w zycie system rejestracji czasu pracy z wykorzystaniem odciskow
    > palcow. Kazdy z nas musi podczas wprowadzania odciskow do systemu
    > podpisac oswiadczenie o zgodzie na to w celu zapisania ich w bazie
    > dzialu kadr.
    > Podpis na tym kwicie jest zas konieczny, bo system ten jest powiazany z
    > wyplata (czas pracy). Ostatnie zdanie mowi, ze brak zgody odznacza brak
    > danych do naliczania plac.
> [...]

    Zastanawia mnie troche zrodlo negatywnej postawy wobec tego. Z czyims
    odciskiem palca mozna zrobic znacznie mniej zlego niz z jego PESELem,
    data urodzenia, adresem domowym i innymi danymi, ktore sie powszechnie
    podaje. Wymienione dane w duzym stopniu ulatwiaja kradziez tozsamosci i
    podszycie sie pod kogos, gdyby ktos chcial je wykorzystac w tym celu. Z
    odciskiem palca nie da sie w tym przypadku zrobic absolutnie nic poza
    wykorzystywaniem go w tym systemie rejestracji pracy. Jesli bylbys
    wyjatkowym paranoikiem, moglbys tworzyc scenariusze typu ktos robi na
    podstawie Twoich odciskow model Twoich palcow i zostawia ich odciski w
    miejscu przestepstwa i Cie wrabia, ale sa to wybitnie nieprawdopodobne
    scenariusze. Ewentualnie, gdybys zamierzal w przyszlosci sam popelnic
    przestepstwo, to obecnosc Twoich odciskow w firmowej bazie, przypisanych
    do imienia i nazwiska, ulatwilaby identyfikacje i zlapanie Ciebie, ale
    nie sadze, zebys mial takie plany.

    Czy mozesz mi wyjasnic praktyczny powod, dla ktorego chcialbys uniknac
    dania firmie odciskow palcow?

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533