PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkanowanie odciskow palcow w firmie › Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
  • Data: 2007-05-08 18:20:15
    Temat: Re: Skanowanie odciskow palcow w firmie
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Phyt0n <1...@1...1pl> napisał(a):

    > Witam,
    > otrzymalem z dzialu kadr maila o tresci mowiacej, ze w mojej firmie wejdzie w
    > zycie system rejestracji czasu pracy z wykorzystaniem odciskow palcow. Kazdy z
    > nas musi podczas wprowadzania odciskow do systemu podpisac oswiadczenie o
    > zgodzie na to w celu zapisania ich w bazie dzialu kadr.
    > Podpis na tym kwicie jest zas konieczny, bo system ten jest powiazany z wyplata
    >
    > (czas pracy). Ostatnie zdanie mowi, ze brak zgody odznacza brak danych do
    > naliczania plac.
> [...]

    Pracodawca ma obowiązek prowadzenie ewidencji czasu pracy i oczywiście ma
    prawo wprowadzić jakiś komputerowy system ewidencji także za pomocą skanowania
    odcisków palców. Natomiast na pewno nie może pracowników do tego zmuszać, jak
    ktoś nie chce, to powinien umożliwić ewidencję w inny sposób, np. typowej
    listy obecności.
    W praktyce w firmach przed wprowadzeniem takiego systemu przeprowadza się
    ankietę ile osób będzie skłonnych w tym uczestniczyć, jeśli zgode wyrazi
    więcej niż np. 70-80 % to takie system się wdraża, licząc na to, że z czasem
    pozostali się przyłączą jak zobaczą, że żadne nieszczeście się nie dzieje.

    Natomiast oczywiście jest nonsensem wiązanie wypłaty pensji z jakimś systemem,
    pensję dostajesz za świadczenie pracy, a nie za wkładanie paluszka do skanera.