PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylko › Re: O Adamie i nie tylko
  • Data: 2002-12-09 12:27:04
    Temat: Re: O Adamie i nie tylko
    Od: Roman <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Ale dobra naturalne w "czystej" postaci są mało użyteczne.
    Zgadza sie.

    >Trzeba je wydobyć, złowić, ściąć, itd.
    Nie przecze.

    >W powstanie "użytecznych" dóbr naturalnych ludzie jednak wnoszą swój wkład.
    Zgadza sie. Czasami ten wklad wynosi 1%, a czasami 99%.

    >Ponieważ, nie ma takiej możliwości, aby każdy sam sobie wydobył, złowił,
    >itd, na swoje potrzeby,
    W spoleczenstwach "niezorganizowanych" jest bardzo blisko takiego stanu. Nawet
    w naszych czasach istnieja takie spolecznosci na swiecie.
    Spora czesc rolnikow wlasnie zyje blisko takiego stanu, nawet chleb pieka sami.
    Na kupno wegla ich czesto nie stac, staraja sie o pozwolenie na wyciecie
    chorych drzew w lesie itd.

    >, więc trzeba jakoś podzielić "obowiązki".
    Zgadza sie. Nic takiego nie powiedzialem ze nie trzeba.

    >Jedni łowią, inni kopią, a jeszcze inni pilnują w tym czasie domów. I tu
    >wracamy do tego, o czym pisałem.

    I tu wracamy do punktu wyjscia. Ja pokazalem dwie kontrastujace zmienne. I
    stwierdzilem ze skoro pozbawia sie czesci ludzi prawa do dobr naturalnych to w
    sytuacjach kryzysowych maja prawo oczekiwac pomocy reszty spoleczenstwa.
    Przynajmniej w cakresie fizycznej egzystenji.

    Pozdrawiam Roman