PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylko › Re: O Adamie i nie tylko
  • Data: 2002-12-09 23:00:27
    Temat: Re: O Adamie i nie tylko
    Od: "TS" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak juz napisalem wczesniej wedlug Parmenidesa istnieja dwie drogi
    dochodzenia
    > do prawdy: niezawodna i daremna.
    > Pierwsza droga prowadzi do zdobycia rzetelnej wiedzy (droga Prawdy), druga
    > buduje falszywe opinie,jest droga Pozorow. Na droge pozorow skladaja sie
    wedlug
    > Parmenidesa "poglady smiertelnikow", z ktorych glownym jest przekonanie o
    > wiarygodnonosci postrzegan zmyslowych (doswiadczenia).

    Chodziło mi tylko o to, że zarzucał Pan Panu A.P. przeczenie stwierdzeniom
    Parmenidesa, a tymczasem wypowiedzi A.P. można jedynie zaliczyć do jednej
    lub drugiej "drogi", ale nie przeczą one tym stwierdzeniom.

    > W razie watpliwosci polecam przeprowadzenie nastepujacego doswiadczenia:
    > W dowolnym programie graficznym niech Pan wyznaczy pewien obszar.
    Nastepnie
    > niech
    > Pan przyporzadkuje temu obszarowi kolor o identyfikatorze "zolty".
    > Uwaga: doswiadczenie nalezy wykonac wykorzystujac monitor kineskopowy.
    > Prosze mi napisac jakiego koloru jest ten obszar.

    Nie bardzo rozumiem. Jakiej odpowiedzi się Pan spodziewa?

    > Bardzo ladnie kiedys powiedzial prof. Turski:
    > "Nie ma nic bardziej praktycznego niz dobra teoria." Dobra teoria jest
    zgodna z
    > doswiadczeniem i vice versa.
    Bo teoria niezgodna z doświadczeniem jest teorią obaloną. :-)

    --
    Pozdrawiam