PracaGrupypl.praca.dyskusjeLokaut - koniec ery strajkow. › Re: Lokaut - koniec ery strajkow.
    From: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Lokaut - koniec ery strajkow.
    Date: Fri, 02 Sep 2005 14:37:30 +0200
    Sender: t...@d...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dnia 02-09-2005 o 13:31:19 Immona <c...@w...zpds.com.pl>
    napisał:

    > W przypadku umowy na czas nieokreslony tak i podanie przyczyny
    > zwolnienia jest "warunkiem kodeksowym". Przyczyna moze byc np.
    > "likwidacja stanowiska pracy"

    i tak dalej, aż do...
    "Przyczyny leżące po stronie pracodawcy to m.in.: zmniejszenie stanu
    zatrudnienia, reorganizacja zakładu pracy lub jego części, modernizacja
    zakładu pracy lub jego części, zmiana profilu produkcji _i inne_
    [podkreślenie moje - Tomek Płókarz]."

    Wszędzie stoi napisane, co "na przykład" może być przyczyną, ale nigdzie
    nie jest powiedziane, że "bo ja nie chcę i już" nie jest przyczyną równie
    dobrą.

    > W przypadku umow na czas okreslony nie trzeba uzasadniac, co jest jedna
    > z przyczyn niecheci pracodawcow do zawierania umow na czas nieokreslony.

    > Definicyjnie:

    Dziękuję. Bardzo. :]

    > Natomiast w Polsce chodzi o szczegolny przypadek lokautu jako odpowiedzi
    > na _nielegalna_ akcje strajkowa

    Co jest absurdalne i smieszne. Nielegalna akcja strajkowa to po prostu
    porzucenie pracy.

    Natomiast na
    > http://media.wp.pl/kat,23754,wid,7797547,wiadomosc.h
    tml?ticaid=11d5
    najbardziej zainteresowalo mnie:

    "Bardzo istotne znaczenie dla pracowników będą miały skutki ogłoszenia
    lokautu dla trwałości stosunku pracy. Prof. Seweryński uważa, iż istotnym
    elementem proponowanego prawa pracodawców do lokautu powinno być wyraźne
    uznanie, że ogłoszenie lokautu powoduje z mocy prawa zawieszenie
    istniejących stosunków pracy. Takie rozwiązanie oznaczałoby brak
    wynagrodzenia za czas lokautu, ale po jego zakończeniu ich zatrudnienie
    trwałoby dalej na dotychczasowych warunkach."

    Wszystko to cholernie nie trzyma się kupy. _Nielegalny_ strajk? Prawo do
    nie zapłacenia za ten okres? To obecnie za _nielegalny_ strajk płaci
    pracodawca???????? Kompletny brak innych konsekwencji dla uczestników tego
    _nielegalnego_ strajku?

    Jakie rzeczywiste korzyści (zmiany) ma spowodować "instytucja" lokautu?