PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka odpowiedź na pytanie o zarobki? › Re: Jaka odpowiedź na pytanie o zarobki?
  • Data: 2009-04-16 07:47:05
    Temat: Re: Jaka odpowiedź na pytanie o zarobki?
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sednem sprawy jest tu to, że ostatnio, w niektórych branżach jest więcej
    > kandydatów niż miejsc. I jakoś tak się porobiło, że pracodawcy wobec
    > potencjalnych pracowników stosują metodę (nieoficjalnie rzecz jasna)
    > przetargu, kto chce mniejszą pensję ;)

    Popdejrzewam, że kontekst tego pytania jest inny. Przynajmniej ja zawsze
    inaczej je rozumiem. Nie chodzi o to, by trafić w najniższą i się załapać,
    tylko by nie dać się zrobic jak ostatni frajer i brać (tu świadomie
    przesadzam) połowę kasy za dwa razy więcej roboty niż koledzy i jednocześnie
    6 razy mniej niż za tą robotę da się wziąć.
    A jak zrobić by nie dać tak się zrobić to nie wiem. Mam parę pomysłów by nie
    wyjść gorzej niż obecna sytuacja.
    1. Jeśli już pracujesz to na rozmowie mówisz, że zarabiam x (oczywiście nie
    bardzo jest możliwość sprawdzenia tego twojego x więc można podać zawyżone,
    byle mieściło się w realnych dla obecnego stanowiska) i po zmianie pracy
    chciałbym zarabiać więcej i już piłeczka odbita.
    2. Sprawdzić na jakichś portalach ile można zarabiać na stanowisku, na które
    się aplikuje i podać kwotę (trochę lub dużo w zależności od doświadczenia)
    powyżej średniej z furtką, że do małej negocjacji.
    3. Moim zdaniem najskuteczniejsze. Dowiedzieć się od znajomych/ z netu czy
    innych źródeł (tu ważna własna inwencja) ile się zarabia w danej firmie i na
    danym stanowisku. Powiedzieć na rozmowie oczywiście więcej i oczywiście do
    małej negocjacji i piłeczka odbita.