PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka odpowiedź na pytanie o zarobki? › Re: Jaka odpowiedź na pytanie o zarobki?
  • Data: 2009-04-20 11:50:44
    Temat: Re: Jaka odpowiedź na pytanie o zarobki?
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chodzi mi o sposób przedstawienia oczekiwań, a nie o konkretną kwotę jaką
    > powinnam podać. Bo choćby są różne teorie a jedna z nich mówi o tym, że
    > kto pierwszy podaje stawkę ten przegrywa...

    Bzdury. W większości firm siedzi buractwo bez pojęcia o psychologicznych
    trickach i niepotrzebnie dorabiasz ideologię do faktów.
    Albo podajesz swoją kwotę i to jest konkretna odpowiedź będąca efektem
    postawienia sobie samemu pytania typu "za ilę chcę pracować?" lub "czy chcę
    pracować czy też zarabiać?" i jeżeli pracodawca oferuje niższe piedziądze -
    dziękujesz i odchodzisz, albo z uporem barana powtarzasz formułkę " jestem
    przekonana że tworząc to stanowisko pracy, przewidzieliście Państwo
    określony budżet na wynagrodzenie. Niestety nie podam swoich oczekiwań
    finansowych i oczekuję propozycji z Państwa strony. Chcę pracować u Państwa
    i wierzę że propozycja będzie rozsądna" i tak w kółlko (to jedna z technik
    negocjacyjnych) jakie by argumenty nie padły z tamtej strony.
    W obydwu przypadkach musisz byc konsekwentna i jeżeli podasz oczekiwanie na
    poziomie 4 tys netto a oni powiedzą 2,5 to nie bierzesz tej roboty bo
    oznacza to że właśnie zrobiłas sobie "z gęby ścierkę"
    Jest też szansa że nie usłyszysz propozycji finansowej i po prostu nie
    dogadacie się. W negocjacjach zawsze ktoś jest przegrany. Praktycznie nie ma
    sytuacji gdzie "wygrywają" obie srony.
    --
    Jackare