PracaGrupypl.praca.dyskusjeDoktorat - rzecz niechlubna? › Re: Doktorat - rzecz niechlubna?
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Doktorat - rzecz niechlubna?
    Date: Fri, 20 Dec 2002 18:02:36 +0000 (UTC)

    Tomek Banachowicz <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Przepraszam, jeszcze jedna rzecz mi sie nasunela - przyklad z zycia:
    > informatyk (zawod wykonywany ale nie wyuczony) - jest autorem dokumentacji
    > (projekt) i w oficjalnym dokumencie dla klienta pisze: "resolvovanie",
    > "binarka", "route'że" (mam nadzieje, ze odczytacie polskie znaki),
    > "graficzny interface" - ciekawe jak to by odmienil przez przypadki...
    > Bylejakosc wkradla sie tylnymi drzwiami przy okazji "premiowania tych,
    > ktorzy malo wymagaja"... Czyli to o czym pisal Michal - zatrudnie slabszego
    > ale szczesliwego.

    Jesteś w błędzie, gdyż informatyk nie powinien pisać dokumentacji użytkowej
    do programu (nawet jeśli jest jego autorem). To raczej świadczy o
    nieudolności firmy, która jest producentem. Inne są kompetencje potrzebne do
    napisania programa, zaś inne do napisania dokumentacji użytkownika. Jeśli to
    się łączy, to masz efekt jak wyżej. Ale to nie ma związku z kwalifikacjami
    tego informatyka, a ma związek z kwalifikacjami jego szefów, którzy nie mają
    pojęcia o tworzeniu oprogramowania.