PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo jakiej pracy trzeba być z wykłształcenia informatykiem? › Re: Do jakiej pracy trzebabyć zwykłształcenia informatykiem?
  • Data: 2005-09-23 07:03:44
    Temat: Re: Do jakiej pracy trzebabyć zwykłształcenia informatykiem?
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <dh08rc$9if$2@inews.gazeta.pl>
    badzio napisał(a):

> [...]
    > wspomagajace prognozowanie kursow walut, wartosc akcji, projektowanie
    > budynkow, symulacje fizyczne itp czy chociazby zaawansowany engine do
    > gier komputerowych. I wtedy niestety ale wyzsza wiedza z matematyki czy
    > fizyki okaze sie przydatna. Poza dobry programista musi myslec
    > logicznie, umiec analizowac pewne zdarzenia. A co jak co, ale matematyka
    > uczy logicznego myslenia, starannosci i analitycznego podejscia. Ogolnie
    > programista powinien miec wiedze nie tylko z zakresu infromatyki, no
    > chyab ze ma pewnosc ze przez cala swoja kariere zawodowa bedzie tworzyl

    Ale tego nie dadzą mu podstawy. Wtedy musi się uczyć matematyki
    finansowej. A podstw się sam może nauczyć.

    > Owszem - zdarzaja sie geniusze, ktorzy w wieku nastu lat moga byc o
    > wiele lepszymi programistami niz przecietny absolwent studiow
    > informatycznych. Ale jesliby sie oprzec jedynie na takich programistach,
    > to bylby wielki deficyt programistow, gdyz takich geniuszy jest po
    > prostu malo. No i niestety jest szansa ze w pewnym momencie takiemu
    > geniuszowi tez zabraknie pewniej wiedzy nieinformatycznej.

    E tam geniusze. Programowanie jest proste, trzeba do tego umieść podejść.
    Ja jak zaczynałem, to miałem masę znajomych którzy też programowali i też
    byli w podstawówce. Byliśmy pasjonatami a nie geniuszami.

    > I jeszcze jedno - faktem jest ze studia za wiele nie naucza z dziedziny
    > informatyki. Ja sam wychodze z zalozenia, ze prowadzacy na uczelni ma mi
    > nie przeszkadzac, wiedze jaka posiadam zdobylem sam. Ale studiowanie
    > daje... nie potrafie na razie tego zdefiniowac, ale jak cos wymysle to
    > napisze;)

    Studiowanie daje specyficzny klimat. Wcale tego nie neguję. Pewnie,
    łatwiej jest jak ktoś Ci wskaże drogę, poda pewne punkty kluczowe.
    Szczególnie w informatyce. Bo nie trzeba samemu przegrzebać całej
    dokumentacji. Nie twierdzę również, że wszystkie dziedziny nauki da się
    uczyć samemu. Może nie, da to się wszystko, ale nie ma sensu. tkim
    przykładem jest medycyna, bądź jakieś nowe dziedziny w których jest mało
    dobrych opracowań tematu.

    > Ostatnie pytanie - czemu wszelkie duze firmy programistyczne pisza w
    > swoich wymaganiach "zatrudnimy absolwentow kierunku informatyka" albo
    > "zatrudnimy mgr informatyka z doswiadczeniem" - w 99% w ogloszeniu jest
    > slowo kluczowe studia, absolwent, magister.

    O to pytaj firm.

    > Widac z ich doswiadczen,
    > takze z innych rynkow pracy, wynika ze jednak czlowiek z wyzszym
    > wyksztalceniem jest w wiekszosci lepszym pracownikiem niz czlowiek bez
    > wyzszego (no chyab ze przyjmiemy ze doswiadczenia z europy zachodniej
    > czy usa sa zle gdyz u nas jest wysyp genialnych informatykow-samoukow)

    A tu to wróżysz. Z czego? Szklana kula? Fusy?

    IMO piszą tak, by odsiać tych co im się wydaje, że coś umieją. Wierz mi
    mam wielu znajomych którzy nie studiują i pracują w takich firmach. Trzeba
    umieć pokazać co się umie.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała