PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do jakiej pracy trzeba być z wykłształcenia informatykiem?

  • 1. Data: 2005-09-22 18:30:01
    Temat: Do jakiej pracy trzeba być z wykłształcenia informatykiem?
    Od: "Radek" <r...@g...pl>

    Witam

    Do jakiej pracy trzeba być z wykłształcenia informatykiem? Ostatnio
    widziałem ogłoszenie w poszukiwaniu programisty, nie pamiętam, chyba
    PHPMysql, ale to szczegół, w którym pisało że wystarczy wykształcenie
    średnie. Czyli pewnie technik informatyk. A do jakich prac trzeba mieć
    studia informatyczne? I chciałbym jeszcze o jedno zapytać. Czy prywatne
    studia coś wogule dają czy dla pracodawców to zero?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-22 18:33:15
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dgut75$bcq$1@inews.gazeta.pl>
    Radek napisał(a):

> [...]
    > studia informatyczne? I chciałbym jeszcze o jedno zapytać. Czy prywatne
    > studia coś wogule dają czy dla pracodawców to zero?

    Co w ogóle rozumiesz, przez technik informatyk? Wykształcenie
    inforamtyczne? Bo w naszym kraju to pojęcie ma tak szeroki zakres, że tak
    właściwie nie mówi nic. A przepraszam, mi to wiele mówi i kojarzy się z
    reformą ortografii.

    Jeśli chodzi o programowanie to studia Ci mają dać wiedzę. Jak Ci jej nie
    dadzą to papier Ci nic nie da. Nie zaprojektuje za Ciebie nic, nic też nie
    napisze. Możesz być z wykształcenia operatorem koparki ręcznej, a jak
    będziesz umiał programować, to możesz jako programista pracować.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 3. Data: 2005-09-22 18:35:55
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Radek napisał(a):
> [...]
    > PHPMysql, ale to szczegół, w którym pisało że wystarczy wykształcenie
    > średnie. Czyli pewnie technik informatyk. A do jakich prac trzeba mieć
    Wydaje mi sie ze jedynie w przypadku konkursow na stanowiska w
    administracji panstwowej czy w panstwowych firmach mogloby miec to
    znaczenie. Prywatna firma moze sobie zatrudnic kogo chce i na jakie chce
    stanowisko. Jesli ma taki kaprys i znajdzie odpowiednich kandydatow to
    moze zatrudnic mgr inz informatyka na stanowisko sprzataczki a goscia po
    podstawowce na szefa informatykow.
    > I chciałbym jeszcze o jedno zapytać. Czy prywatne
    > studia coś wogule dają czy dla pracodawców to zero?
    Roznie z tym bywa. Wg mojej wiedzy studia prywatne (pomijajac jakies
    wyjatki) maja mala wartosc (opinia zebrana na podstawie rozmow ze
    znajomymi pracujacymi w roznych firmach typu ericpol, motorola, abb itp
    czy chociazby z rozmow u mnie w pracy). Ale to temat rzeka, kazdy ma
    swoje zdanie, wiec moze sie zrobic jakis flame.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-09-22 18:40:15
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dgutic$rfi$1@achot.icm.edu.pl>
    badzio napisał(a):

> [...]
    > czy chociazby z rozmow u mnie w pracy). Ale to temat rzeka, kazdy ma
    > swoje zdanie, wiec moze sie zrobic jakis flame.

    Tu nie chodzi o zdanie. Tylko o to że firmy różnie to sobie cenią, bądź
    nie. Zwracają uwagę, bądź nie. A nikt nie ma statystyk. No chyba, że
    flejmem nazwiemy przepychankę: ja mam więcej znajomych po państwowych co
    tak pracują - a ja po prywatnych. :)

    W państwowych instytucjach bardziej liczą się układy niż papier.
    Oczywiście IMO.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 5. Data: 2005-09-22 18:41:39
    Od: "Szrek" <s...@o...pl>

    >A do jakich prac trzeba mieć

    Nie trzeba mieć studiów tylko wiedzę i to najlepiej popartą praktycznymi
    przykładami !
    Równie dobrze możesz zrezygnować ze studiów i sam się wszystkiego nauczyć.
    Na pewno wydasz mniej kasy, będziesz miał więcej czasu na swoje życie.
    Studia do głupota w obecnej sytuacji!! Ale człowiek też głupi, no nie!

  • 6. Data: 2005-09-22 18:47:52
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dguu8g$k05$1@nemesis.news.tpi.pl>
    TaDeK napisał(a):

    > a do CV co wpisze ? - tytuly ksiazek, ktore przeczytal - hehe. A
    > zareklamowac sie tez jakos trzeba.

    Projekty które zrobił.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 7. Data: 2005-09-22 18:48:22
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

  • 8. Data: 2005-09-22 18:53:28
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    Paweł 'Styx' Chuchmała wrote:
    > Projekty które zrobił.

    w sumie racja - nie pomyslalem, ale wyzsze wyksztalcenie, nawet inzynierskie
    tez ladnie wyglada w CV - nawet jesli to prywatna uczelnia

    > Pozdr,

    tez

  • 9. Data: 2005-09-22 18:54:56
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dguuhb$jan$1@atlantis.news.tpi.pl>
    TaDeK napisał(a):

    > w sumie racja - nie pomyslalem, ale wyzsze wyksztalcenie, nawet inzynierskie
    > tez ladnie wyglada w CV - nawet jesli to prywatna uczelnia

    Hm, według mnie nie chodzi o to by ładnie wyglądało. Zresztą poczytaj w
    archiwum wątki na temat problemów ze znalezieniem pracy przez absolwentów,
    bez żadnej praktyki.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 10. Data: 2005-09-22 19:02:22
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Szrek napisał(a):
    > Nie trzeba mieć studiów tylko wiedzę i to najlepiej popartą praktycznymi
    > przykładami !
    Tylko czesto solidne podstawy teoretyczne sa przydatne podczas
    przyswajania nowych technologii
    > Równie dobrze możesz zrezygnować ze studiów i sam się wszystkiego nauczyć.
    Obawiam sie ze przecietny samouk informatyk bedzie gorszy od
    przecietnego mgr inz informatyki (przy czym mowimy tutaj o absolwentach
    szkol majacych dluzsza historie niz III RP)
    > Na pewno wydasz mniej kasy, będziesz miał więcej czasu na swoje życie.
    Na studiach mozesz miec czas na co tylko zechcesz. I masz go na pewno
    wiecej niz w szkole sredniej czy pracujac.
    > Studia do głupota w obecnej sytuacji!! Ale człowiek też głupi, no nie!
    Nie zgodze sie. Uwazam ze kazdy czlowiek ktorego na to stac (a de facto
    ktorego rodzicow na to stac, przynajmniej na poczatku, pozniej sa rozne
    stypendia) powinien studiowac dziennie a mieszkac najlepiej w akademiku.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl