PracaGrupypl.praca.dyskusjeDebilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika › Re: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
  • Data: 2003-08-19 07:53:33
    Temat: Re: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    No to jeszcze raz, może wreszcie zrozumiesz: nie ma całej gospodarki. Są
    przedsiębiorstwa i ludzie. Oczywiście zapomniałeś jeszcze o czynniku takim
    jak... uwaga.... CZAS! Produkcja przez pewien czas jest zyskowna, idą do
    niej pieniążki. Przestaje być zyskowna PO PEWNYM CZASIE, pieniążki uciekają.
    Przechodzą do innej produkcji, która staje się zyskowna. Masz globalnie
    wpływy=wydatkom, masz nawet stałą podaż pieniądza. I co? I nic, poszczególne
    przedsiębiosrtwa są zyskowne, to wystarczy. Niezyskowne znikają. Oczywisty
    mechanizm, jeśli chcemy wydajnie alokować zasoby. Porzuć centralizm,
    naturalna organizacja rodzi się od dołu, zawsze od dołu. Spontaniczny
    porządek. Twój błąd leży w samym sposobie postrzegania swiata. Porzuć
    formułki i wzory i zacznij wreszcie myśleć.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++