-
Savoir vivre rozmowy kwalifikacyjnej
... tym, jak ważny jest savoir vivre, niemal każdy z nas słyszał już od dziecka. Warto jednak pamiętać, że ten zbiór zasad dobrego wychowania nie tyczy się tylko ...
-
Savoir vivre w open space
Open space to aranżacja przestrzeni biurowej, która cieszy się dziś dużą popularnością. I wprawdzie taki model biura ma wzmagać kreatywność, budować poczucie równości i poprawiać komunikację wśród pracowników, to nierzadko okazuje się, że staje się źródłem konfliktów. Jakich zasad należy przestrzegać pracując w otwartej przestrzeni, aby nie ...
-
Praca w biurze typu open space. 10 najbardziej irytujących zachowań
... obok kolega sprawia, że sami głodniejemy. I tu należy przypomnieć sobie o zasadach savoir vivre’u. Pod żadnym pozorem bez pytania nie można sięgać po ... muzyka w telefonie, w nadmiarze, szkodzi. Poza wszystkim w biurze warto wyciszać telefon. Zasady savoir vivre’u niezwykle przydają się w życiu, a na open space są koniecznością. Pozwalają zjednać ...
-
Praca zdalna w praktyce. Co radzi pracownikom HR?
... pomogą nie tylko zapewnić ciekawą organizację czasu w domowym zaciszu, ale też zacieśnić relację pomiędzy pracownikami firmy - opowiada Dominika Nawrocka. Zdalny savoir vivre Od kiedy rozpowszechniło się przeprowadzanie zarówno spotkań biznesowych, jak i rozmów kwalifikacyjnych z domów, często dochodzi do różnych wpadek. Dzieci biegające w tle ...
-
Co mówi o nas stanowisko pracy?
... , zwłaszcza gdy przyjmujemy klientów. Biurko powinno też być utrzymywane w czystości, plamy czy resztki jedzenia są niedopuszczalne! Trzymajmy się podstawowych zasad savoir vivre'u i higieny. No i upewnijmy się, czy firma nie nakłada na nas żadnych ograniczeń w zakresie wyglądu miejsca pracy – radzi Izabela Kielczyk. Przesadne ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna poza biurem
... , że rozmowa odbywa się np. w lokalu, obowiązuje ubiór biznesowy – dyskretna biżuteria i bez ekstrawagancji; Pamiętaj o wyłączeniu telefonu i zachowuj się zgodnie z zasadami savoir vivre; Zazwyczaj przychodzimy na zaproszenie, więc może się pojawić pytanie: co zamawiamy? Wypada skorzystać, ale bez szaleństw i nigdy nie zamawiać alkoholu.
-
Poszukiwanie pracy: ogranicz aktywność na Facebooku
... , po co nam więc taki profil, skoro musimy się ograniczać? Receptą zapobiegającą naszym przyszłym zawodowym rozczarowaniom okazuje się być „Facebookowy savoir vivre”: Kontroluj swój język – bądź ostrożny wpisując komentarz pod zdjęciem z ostatniej imprezy, wulgaryzmy nie są dobrze widziane, tak samo jak błędy ...
-
5 błędów, które mogą zagrozić Twojej karierze
... strój, uczesanie i akcesoria, które zbudują Twój kompetentny wizerunek. W pracy reprezentujesz nie tylko siebie, ale jesteś również swoistym ambasadorem swojej firmy. Savoir vivre nakazuje, by podczas oficjalnych sytuacji, a więc również w pracy wystrzegać się zbyt ostrych barw. Najlepszym wyborem będzie więc postawienie na te ...
-
Mowa ciała podczas rozmowy kwalifikacyjnej
... spotkań biznesowych i rozmowy kwalifikacyjnej, warto poznać tajniki tzw. komunikacji niewerbalnej. Każde spotkanie rozpoczyna się zwykle od podania ręki. Według zasad savoir vivre pierwszy wita się zawsze gospodarz, co oznacza, że rękę na powitanie powinien wyciągnąć pracodawca. Należy wtedy odwzajemnić uścisk, pamiętając przy ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna: ważna dobra autoprezentacja
... ważna jest mowa naszego ciała. Aby zrobić dobre wrażenie do firmy wchodzimy pewnym krokiem, wyprostowani, nie zapominając o uśmiechu. Zgodnie z zasadami savoir - vivre nie podajemy jako pierwsi ręki, ale gdy osoba rekrutująca wyciągnie do nas dłoń, pamiętamy o energicznym, zdecydowanym uścisku i kontakcie wzrokowym. Przebieg ...
-
Jak pisać CV?
... momencie poprosi! Rozsyłanie ich "na wyrost" może natomiast przynieść negatywny skutek w postaci opinii, że nie czytaliśmy wymagań zawartych w ogłoszeniu. Savoir - vivre w korespondencji Wysyłanie aplikacji w formie elektronicznej jest dziś najprostszą, najszybszą i najtańszą formą kontaktu z potencjalnym pracodawcą. Nie powinno się jednak wysyłać ...
-
Oferta pracy: jak zrezygnować z klasą?
Jak zgodnie z biznesowym savoir-vivrem zrezygnować z procesu rekrutacyjnego w trakcie jego trwania lub odmówić przyjęcia oferty pracy, którą właśnie otrzymaliśmy? Mogłoby się wydawać, że to nic trudnego, jednak jak zauważają HR-owcy, większość z kandydatów nie potrafi tego umiejętnie zrobić lub – co gorsza – w takich sytuacjach po prostu znika bez ...