-
Odpoczynek niezbędny do wydajnej pracy
... życia. Wielu menedżerów uważa, że odpoczynek to czas stracony. Owszem, praca jest cnotą, ale chwil wytchnienia nie odkładajmy na później. One również są niezbędne do wydajnej pracy. Życie w pośpiechu – droga do sukcesu? Jednym z marzeń współczesnego człowieka jest posiadanie zadowalającej pracy, która ...
-
W wakacje poszerzaj kwalifikacje zawodowe
Wakacje to przede wszystkim czas odpoczynku. Jeśli jednak musimy spędzić go w pracy, to są one także dogodnym momentem na poszerzanie wiedzy branżowej. Poświęcenie czasu podnoszeniu kwalifikacji znacznie może bowiem ułatwić starania o awans czy o nowe, lepsze ...
-
Miejsce pracy: jaka firma będzie najlepsza?
... . Liczą się przede wszystkim Twoje umiejętności i kwalifikacje, a nie to jakim człowiekiem jesteś – podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. To one bowiem pozwolą Ci dobrze wykonać Twoją pracę – a to jest dla szefów korporacji najważniejsze. Poza zarobkami, także kary czy konsekwencje niewykonania ...
-
Relacje w pracy: 4 zwroty, które sprawią, że szef Cię znienawidzi
Każdego z nas od najmłodszych lat uczono, że trzeba najpierw myśleć, potem mówić. Niektórzy pracownicy zapominają jednak o wyczuciu i potrafią swoimi słowami czy zachowaniem sprowokować szefa. Poznaj cztery sformułowania, które mogą zniechęcić przełożonego do Twojej osoby. „Poprzednia praca była lepsza” Porównanie do byłego pracodawcy - zwłaszcza ...
-
Ile dał zarobić przemysł lekki w 2013 r.?
Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego w 2013 roku przez firmę Sedlak & Sedlak, najwyższe płace w przemyśle lekkim otrzymywały osoby zatrudnione w sekcji tytoniowej. Połowa z nich zarabiała miesięcznie powyżej 6 500 PLN brutto. Mediana zarobków w przemyśle lekkim wyniosła w 2013 roku 4 400 PLN brutto miesięcznie. ...
-
Plotki w biurze? 5 tricków by nie dać się wciągnąć
... później pojawią się w takiej komunikacji, to również element codziennego życia biurowego. Okazuje się jednak, że wiele osób uważa, że są one elementem wywołującym stres i potrafią dodatkowo skutecznie oderwać od efektywnej pracy. Jeśli czujesz, że Twoje biuro aż huczy od różnych opowieści ...
-
Masz 50 lat i pomysł na biznes? Do dzieła!
Henri Nestlé założył swoją firmę w wieku 51 lat. Gordon Bowker również po 50-tce założył firmę Starbucks, natomiast IBM uruchomił 61-letni Charles Flint. To tylko kilka dowodów na to, że dojrzały wiek to żadna przeszkoda w rozpoczynaniu własnej działalności gospodarczej. Wręcz przeciwnie – zgromadzone przez lata doświadczenie oraz pasja mogą być ...
-
Własny biznes: 5 rzeczy o których musisz pomyśleć
... (indywidualny lub fundusz inwestycyjny typu venture capital). Planowanie budżetu firmy należy rozpocząć od oszacowania kosztów. W przypadku małej firmy usługowej będą one obejmowały np. składki na ZUS, wynajem biura, transport (dojazd do klienta), telefon, księgowość i promocję. W przypadku firmy handlowej lub np. lokalu ...
-
Pośrednictwo pracy: ufać czy nie?
... międzynarodowe korporacje, ale także mniejsze lokalne przedsiębiorstwa decydują się skorzystać z ich usług. Jednak mimo to u części z nas nadal nie budzą one zaufania. Czy słusznie? Jakie informacje krążące o agencjach rekrutacyjnych są prawdą, a które to tylko plotki? „Nie działają w interesie pracowników, pobierają prowizję ...
-
Telepraca: przemyśl zanim ją podejmiesz
Wygodnie, komfortowo i elastycznie – dla wielu telepraca to marzenie. Nie zawsze jest jednak różowo, a podjęcie takiej formy współpracy niesie za sobą określone konsekwencje – także na gruncie prawnym. Co o plusach i minusach telepracy sądzą specjaliści? Czy szef ma obowiązek zgodzić się na taką formę realizowania obowiązków pracowniczych? ...
-
Nowa praca: jak zostać zauważonym?
Jeśli dopiero co stawiasz kroki w swojej branży, lub zajmujesz stanowisko Juniora - możesz zostać łatwiej pominięty w awansach, aniżeli pracownik z większym stażem pracy. Aby uniknąć takiej sytuacji, daj się zauważyć przełożonemu i umieść swoje imię na szczycie listy najbardziej wartościowych pracowników. Dbaj o kontakty Najprostszą drogą w ...
-
Rozwiń swoje umiejętności przywódcze
Bez względu na to jakie stanowisko zajmujesz, umiejętność zarządzania pracą własną i innych osób może wspomóc rozwój Twojej kariery. Inteligentni pracodawcy wiedzą, że dbałość o rozwijanie tych kompetencji u swoich podwładnych, niezależnie od pełnionej funkcji, wspomoże rozwój ich firmy. Przygotuj się na przyszłość Przewodzenie innym nie jest ...
-
Wigilia firmowa: kilka ważnych zasad
Spotkania organizowane przez firmę w okresie świąteczno-noworocznym nie należą do rzadkości. Stanowią one doskonałą okazję do wzmocnienia koleżeńskich więzi między pracownikami, a tym samym zbudowania silnego zespołu. Żeby jednak z miłego przeżycia impreza nie zmieniła ...
-
Niezdrowa rywalizacja w pracy, czyli złodzieje pomysłów
Współczesne środowiska biurowe coraz częściej rządzą się twardymi regułami. W dobie konkurencji i szybkiego rozwoju rynku, pracownicy są skłonni rywalizować między sobą w zdobyciu nie tylko silnej pozycji, ale również uznania przełożonego. Czasami ich działania przyjmują jednak formę nieuczciwych praktyk, a nawet plagiatu cudzego projektu. ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna: czego nie powinien mówić handlowiec
... „o pieniążkach”. Często w ten sposób chcą pokazać dystans do tematu, zażartować, rozładować napięcie, które zwykle towarzyszy tej części rozmowy kwalifikacyjnej. Odbierają one jednak nieco powagi i sytuacji, i kandydatowi. Jak nie popłynąć na hobby Miało być miło, pytanie służyło rozluźnieniu kandydata i zbudowaniu przyjemnej atmosfery ...
-
Awans zawodowy - od kolegi do szefa
... także zbudowanie klarownych relacji z własnym przełożonym i precyzyjne określenie celów, które stawia przed swoim nowym podwładnym, oraz sposobów, w jaki mają być one osiągnięte. Trudno jest bowiem realizować priorytety, których się nie zna. Jest to istotne, aby późniejsza ocena poczynań nowego kierownika wypadła ...
-
Stres w pracy? Zmień do niego podejście
Wielu liderów biznesu oraz członków zespołów poddaje się stresowi próbując osiągnąć założone wyniki. Stale przesuwając swój limit, pracownicy w końcu przekraczają granicę wytrzymałości, a to nikomu nie służy. Alistair Cox, Hays CEO, przekonuje, że wcale nie musi tak być. Stres nie wpływa korzystnie na osiąganie dobrych rezultatów, a wręcz obniża ...
-
6 kroków do zwiększenia zaangażowania w pracę
... i jak chce go osiągnąć?”. Może na Twojej głowie spoczywa zbyt wiele spraw, którymi tak naprawdę nie powinieneś się przejmować, bo one powodują tylko przeciążenie, a w konsekwencji – wypalenie? Zrób sobie przerwę Gdy Twój umysł i ciało domagają się odpoczynku, nie wymagaj od siebie za ...
-
Ocena pracownika: jak się przygotować?
Śni się po nocach, wywołuje drżenie rąk czy nerwowe reakcje – ocena pracownicza jest zmorą wielu osób. Czy warto jednak, aby pracownik wychodził naprzeciw oczekiwaniom firmy i pytał przełożonych, jakie umiejętności są cenione i jakich efektów oczekują? Wymuszanie systemu oceniania może z czasem pomóc samemu pracownikowi. Jak i dlaczego? – ...
-
Popełniłeś błąd? Wyciągnij wnioski
Wszyscy doświadczyliśmy poczucia wstydu połączonego ze złością, które ogarniają nas, gdy uzmysłowimy sobie, że popełniliśmy błąd. Niestety nie da się tego uniknąć, ponieważ pomyłki są nieodzowną częścią życia zawodowego. Istotny jest sposób, w jaki bierzemy za nie odpowiedzialność i szukamy rozwiązania problemu. Agnieszka Pietrasik, Section ...
-
Służbowa poczta e-mail: jak nad nią zapanować?
Współczesny pracownik nie wyobraża sobie codziennej pracy bez dostępu do poczty email. To najszybsza i najbardziej skuteczna forma komunikacji, ale niewłaściwe jej używanie może wprowadzić zamęt oraz przytłoczenie w życiu każdego zatrudnionego. W tym przypadku sprawdza się prastara zasada pt. „co za dużo, to niezdrowo”. Podpowiadamy więc, jak ...
-
Facebook w pracy - zakazany owoc?
Liczba użytkowników social mediów stale wzrasta. Korzystamy z nich coraz częściej i więcej. Na Facebooka wchodzimy również w pracy, co nie podoba się pracodawcom. Według badania „Globalne zagrożenia bezpieczeństwa IT”, przeprowadzonego przez Kaspersky Lab, prawie ¾ firm (72%) ogranicza dostęp pracownikom do portali społecznościowych. Czy to dobre ...
-
Święto Pracy: czas pracy i zarobki w Europie
Polskie społeczeństwo utożsamia Święto Pracy, obchodzone 1 maja, z uroczystością komunistyczną. Jednak geneza tego święta ma inny, bardziej wymowny charakter. Zostało ono wprowadzone dla upamiętnienia strajków robotniczych w USA, które odbyły się w maju 1886 roku w Chicago. Pracownicy protestowali, domagając się wprowadzenia ośmiogodzinnego dnia ...
-
CV okiem rekruterów
Najpierw doświadczenie zawodowe, potem dane osobowe, a na samym końcu zainteresowania. W ten własnie sposób rekruterzy przeglądają CV kandydatów do pracy - wynika z raportu „CV okiem rekruterów” opracowanego przez Pracuj.pl na podstawie pierwszego w Polsce badania eyetrackingowego przeprowadzonego wśród specjalistów ds. rekrutacji. O tym, że ...
-
Milczenie jest złotem - tematy tabu w pracy
... zintegrować się ze swoimi współpracownikami i po prostu nie rozsiewaj plotek, a nawet unikaj ich. Są jak zaraza i nikomu nigdy nie wyszły one na dobre. Akceptowane tematy Unikaj rozmów na powyższe tematy, jednak nie zamykaj się na kontakty z pracodawcą i współpracownikami. Jeśli będziesz się ...
-
Obalamy 3 mity na temat CV
... jest proste i estetyczne: mało kolorów, ewentualnie jakieś linie, które ułatwiają oddzielenie poszczególnych obszarów. Ostatnio popularne są CV opracowane graficznie, ale one są mało czytelne. Mogą się sprawdzić w branży artystycznej i kreatywnej, ale też warto uważać, żeby nie przesadzić – przekonuje Katarzyna Krąkowska z Telit ...
-
Pośrednik nieruchomości: jaki powinien być?
Działalność zawodowa związana z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, wymaga dyscypliny i pogłębionej wiedzy z zakresu wielu dziedzin takich jak prawo, psychologia, czy nawet marketing. Osoba ubiegająca się o stanowisko pośrednika nieruchomości powinna charakteryzować się ogromną empatią, komunikatywnością oraz kulturą osobistą. Zasady etyki ...
-
Zwolnienie z pracy? 6 kroków, aby uratować Twoje finanse
... zdyskontować w formie przynoszącej dodatkowy zarobek? Odrobina planowania finansowego pomoże Ci w każdej sytuacji. Bo nawet jeśli masz spore oszczędności, mogą Ci one nie wystarczyć na tak długo, abyś zdążył znaleźć pracę swoich marzeń. Z odpowiednio większym zasobem pieniędzy, szanse na to rosną.
-
9 rzeczy, których nie mówić przy odejściu z pracy
... słów. 5. Za mało mi płaciliście Nie sprowadzaj sprawy tylko do pieniędzy. Jeżeli do twojego przyszłego szefa dojdzie informacja, że stanowią one dla Ciebie jedyny priorytet, twoje notowania spadną. Zastanów się co możesz zyskać poprzez takie oświadczenie, a dokładniej, ile możesz stracić. Jeżeli ...
-
Co wywołuje konflikty w pracy?
... bowiem osoby o odmiennych osobowościach oraz wyznawanych wartościach. Nawet w najbardziej profesjonalnych warunkach, poglądy pracowników potrafią być na tyle różne, że mogą one doprowadzić do sporu. Warto taką sytuację odpowiednio załagodzić, by zachować zdrową atmosferę w pracy. Ludzie bardzo często uważają, że konflikt zażegna ...
-
10 sposobów na dobry list motywacyjny
... czyta listy motywacyjne? Okazuje się, że tak! Jak zapewnia Michał Środa, specjalista ds. rekrutacji GoWork.pl, dla wielu rekruterów są one najważniejszą częścią aplikacji, ponieważ bardzo wiele mówią o kandydacie. Aby nasz list przyciągnął pozytywną uwagę czytającego, musimy pamiętać o kilku zasadach. Nie ...
-
Dynamika płacy minimalnej w Polsce i w Unii Europejskiej
Pierwsze minimalne wynagrodzenie zostało wprowadzone w 1894 roku w Nowej Zelandii pod wpływem strajków robotniczych. W Polsce po praz pierwszy płacę minimalną wprowadzono w 1956 roku. Od 2003 roku jest ona ustalana przez Komisję Trójstronną, w której skład wchodzi rząd, pracodawcy i związki zawodowe. Zgodnie z obowiązującą ustawą, co roku ...
-
Jak napisać CV: 5 kłamstw, które gwarantują porażkę
... relacji z kluczowymi klientami”, „przygotowywanie materiałów w ramach działu”, „zarządzanie projektami”, itp. W zależności od stanowiska, firmy i specyfiki branży mogą być one różnie rozumiane. Prócz używania odpowiednich sformułowań warto zatem przed rozmową rekrutacyjną przygotować rozwinięcia pojęć, których często używamy w kontekście ...
-
Pracodawcy lustrują przeszłość pracowników
... , stanowiących know-how firmy, nie liczy się tylko doświadczenie zawodowe. Ważne są również kompetencje miękkie oraz tzw. kręgosłup moralny i postawa. To one są gwarancją, że mamy do czynienia z osobą godną zaufania – komentuje Lewandowski. Jak podkreślają eksperci, w zasadzie nie ma już branży, w której ...
-
Szukanie pracy: system śledzenia aplikacji może być twoim sprzymierzeńcem
... . Skąd więc ta sytuacja? Główną przyczyną są technologiczne zmiany w procesach selekcji, za którymi nie nadąża duża część kandydatów. Pojawiły się one dzięki rozwojowi rozwiązań IT w odpowiedzi na dynamiczny wzrost liczby aplikacji, jakie zaczęli otrzymywać pracodawcy i firmy rekrutacyjne. Dzięki internetowi szukanie ofert ...