2023-01-18 00:44
W jaki sposób budować markę osobistą CEO? © pixabay.com
Przeczytaj także: Media społecznościowe w służbie budowania marki osobistej
Każda firma funkcjonująca na rynku powinna posiadać swoją markę, która ją definiuje. Ale czy brand może istnieć bez „twarzy”? Marka osobista poszczególnych osób działających w firmie odgrywa kluczowe znaczenie. Wpływa także na postrzeganie całego przedsiębiorstwa. Dlaczego? Warto zwrócić uwagę na takie osobistości jak Elon Musk czy Steves Jobs. Te postacie stworzyły trwałą markę swoich firm, a także marki własne. Jak CEO powinien pracować nad personel brandingiem? Oto kilka sposobów.Zdefiniowanie grupy odbiorców nie należy do prostych zadań. CEO powinien mówić przede wszystkim do klientów, a także potencjalnych odbiorców. W związku z tym sposób komunikacji powinien być prosty i zrozumiały. Istotną grupą są także kontrahenci i inwestorzy, którzy pomagają budować biznes i zwiększać jego rentowność. – wylicza Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. – Istnieje kilka metod dotarcia do tych grup docelowych. To przede wszystkim udział w wydarzeniach branżowych, które są doskonałą okazją do networkingu. Ostatnią grupą są pracownicy firmy. Zatem przekazy CEO powinny być klarowne i bardzo ostrożne. – dodaje.
fot. pixabay.com
W jaki sposób budować markę osobistą CEO?
Media społecznościowe odgrywają istotną rolę w budowaniu marki osobistej. Czy CEO powinien być obecny na Instagramie, a może na Facebook’u?
Media relations ma za zadanie informowanie opinii publicznej o tym, co robi dana marka. Jeśli mówimy o personal brandingu CEO, zadanie media relations jest nieco inne. CEO powinien przede wszystkim być komentatorem rynku i ekspertem w swojej dziedzinie. Istotne jest udzielanie wywiadów o branży, informowanie o jej bolączkach i mówienie o tym, czego potrzebują przedsiębiorcy. Zadaniem CEO jest także bycie wizjonerem rynku – przewidywanie tego, co może się wydarzyć w branży i rozmawianie na ten temat z mediami – dodaje Prezes Zarządu Commplace.
oprac. : eGospodarka.pl
Jak zachować bezpieczeństwo na LinkedIn?
Nie pozwól, aby Facebook stanął ci na drodze do kariery
Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie
Budowanie świadomości marki w social media
Poszukiwanie pracy przez social media ma sens
Budowanie osobistej marki
Personal branding w social media
Czy w mediach jest już głośno o ESG?
Sharenting, czyli jak narażasz swoje dziecko na kradzież tożsamości
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Witam serdecznie, moje pytanie dotyczy założenia sklepu, w którym sprzedaż odbywała by się na odległość, natomiast produkty prezentowane ...
Witam, czy korzystacie z usług firm zewnętrznych do prowadzenia konta na facebooku? Promocja firmy na facebooku jest dla Was ważna i są ...
Opłacalność inwestycji w mieszkanie na wynajem wzrosła
Wnioski o 500 plus na kolejny okres świadczeniowy od 1 lutego
e-Doręczenia już od 1 lutego
Volkswagen Arteon eHybrid R-Line to bardzo udane auto
Rosyjscy hakerzy zaatakowali polskie instytucje medyczne
Parki i centra handlowe w trudnych czasach. Podsumowanie 2022
Kredyty dla mikrofirm w XII 2022 na minusie