eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Idealne CV i list motywacyjny

Idealne CV i list motywacyjny

2006-08-23 12:13

Idealne CV i list motywacyjny

© fot. mat. prasowe

Firmy zatrudniają pracowników, aby rozwiązać problemy lub zapobiec ich powstaniu, aby rozwijać się, zmniejszać koszty i poprawiać swoją sytuację finansową. Robią to dla własnej korzyści. Pracodawcy nie obchodzi, czego ty chcesz lub do czego dążysz - jemu zależy wyłącznie na otrzymaniu tego, czego on sam pragnie.

Przeczytaj także: Udana rozmowa o pracę

Nie wysyłaj CV


CV z listem motywacyjnym "dla każdego" to nic nie warte śmieci. CV bez listu motywacyjnego nadaje się do wyłożenia podłogi w klatce dla ptaków. Większość pism reklamowych, które znajdujemy w naszych skrzynkach pocztowych, trafia natychmiast do śmietnika. Wszystkie niezapowiedziane listy ze standardowymi życiorysami przychodzące do firm wędrują prosto do kosza. Niektóre z nich skłaniają do udzielenia odmownej odpowiedzi na piśmie, większość jest jednak całkowicie ignorowana. Badania pokazują, że wyrzuca się 99,2 procent z nich.

Kiedy handlowiec dzwoni do klienta bez wcześniejszego umówienia się, jest to typowy telefon od akwizytora. Bardzo niewielka liczba takich rozmów prowadzi do pozytywnych rezultatów. Telemarketerzy, którzy dzwonią w porze obiadowej, mają bardzo niewielki odsetek udanych rozmów. Klient może nie mieć czasu na rozmowę, może zupełnie nie potrzebować danego produktu lub znajdować się poza domem. Równie niski wskaźnik sukcesu mają CV nadsyłane bez zapowiedzi. Człowiek, do którego zostały zaadresowane, może nie potrzebować dodatkowych pracowników, może nie być nawet osobą odpowiedzialną za zatrudnienie.

Produktem, który mam na myśli, jesteś ty sam, zaś CV to twój folder handlowy. Dobry handlowiec nigdy nie przesyła materiałów handlowych bez uprzedniego spotkania się z potencjalnym klientem. Wie, że wysyłanie materiałów handlowych przed analizą potrzeb klienta jest zwykle pozbawione sensu. Materiały handlowe nie są wówczas czytane. Dobry sprzedawca przesyła je po pierwszym spotkaniu lub przynosi ze sobą na spotkanie umówione w czasie wcześniejszej rozmowy. Jeśli materiały handlowe nie są do końca dostosowane do potrzeb odbiorcy, handlowiec podkreśla te cechy produktu, które mają największe znaczenie dla potencjalnego nabywcy. Dobry sprzedawca potrafi wzbudzić zainteresowanie swoim produktem i wykorzystuje materiały handlowe, aby to zainteresowanie umocnić i pozostawić ślad - pamiątkę produktu.

Musisz iść za przykładem dobrego handlowca. Twoje CV będzie miało większe znaczenie i większą siłę oddziaływania, jeśli klient przeczyta je po odbyciu z tobą rozmowy, po otrzymaniu o tobie informacji lub po odbytym spotkaniu. Dzieje się tak przede wszystkim wtedy, gdy CV dla potencjalnego pracodawcy napiszesz po odbyciu rozmowy. Dokument ten potwierdzi twoją zdolność dostarczenia tego, czego potrzebuje klient – twój przyszły pracodawca.

Zamień wysyłanie śmieci w dostarczanie poczty przynoszącej zysk. Nie wysyłaj CV bez wcześniejszego przygotowania. Jeśli to możliwe, dostarcz je osobiście. Przedstaw CV. Uczyń je kontynuacją swojej prezentacji.

Nie wysyłaj CV
bez wcześniejszego przygotowania.

 

1 2 ... 5

następna

oprac. : Jeffrey J. Fox / Vocatio Vocatio

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: