eGospodarka.pl

PracaSłownik pojęć rynku pracy › Płaca brutto

Płaca brutto

Przeczytaj także: Płaca

Płaca całkowita, a więc zawierająca – obok wynagrodzenia wypłacanego pracownikowi – wszystkie składki, które są odprowadzane przez pracodawcę – składkę na ubezpieczenie emerytalne (19,52% – płacone po połowie przez pracownika i pracodawcę), rentowe (13% – płacone po połowie przez pracownika i pracodawcę) i chorobowe (2,45% - płacone w całości przez pracownika), składkę na ubezpieczenie zdrowotne (do NFZ) oraz zaliczkę na podatek dochodowy.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Polecane oferty pracy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: