PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakladanie studia reklamy

  • 1. Data: 2004-12-22 17:11:06
    Temat: zakladanie studia reklamy
    Od: "dEGRYSIN" <d...@g...pl>

    Szczalaczka :]
    Studiuje sobie, studiuje, ale jesc za cos trzeba. Postanowilem od przyszlego
    roku zalozyc firme. Ot, projekt plakatu, animacje 3d, strony www, wizytowki,
    reklamy, ulotki i wszystko co z grafika wspolnego [w tym jestem akurat dobry].
    Zastanawiam sie jakie wydatki beda niezbedne na poczatek i co miesiac pod katem
    placenia haraczu panstwu- podatkow :]. Troche glupio z samego poczatku
    "inwestowac" w panstwo przy niemal zerowych przychodach [slyszalem, ze w
    przypadku prowadzenia firmy to niestety czesto koniecznosc]. Zaznaczam, ze wciaz
    bede studiowal- czy przez to beda mnie obejmowaly jakies znizki? Slyszalem od
    kumpla, ze musze sie nastawic na ok. tysiaczek miesiecznie niezaleznie od
    dochodow- na zus, zdrowotne, itepe. Czy mozna to ominac? Czy wszystkie te
    skladki sa obowiazkowe??
    Praca na umowe-zlecenie raczej odpada ze wzgledu na niemoznosc wystawienia
    faktur- a w przypadku reklam i animacji bazowalbym na "grubszych" klientach
    ktorzy takowe wymagaja.
    Pozdrawiam i z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2004-12-22 21:02:41
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: dEGRYSIN [22 Dec 2004 18:11:06 +0100]:

    Ulg nie ma, placa wszyscy rowno. Zanim zalozysz, sprawdz
    czy przypadkiem oprogramowanie nie bedzie Cie kosztowalo
    wiecej niz Cie na to stac :) Akurat graficzne jest dosc
    drogie.

    Kira

  • 3. Data: 2004-12-22 21:37:38
    Od: "jarczyk.com" <a...@z...com.pl>

    > Praca na umowe-zlecenie raczej odpada ze wzgledu na niemoznosc wystawienia
    > faktur- a w przypadku reklam i animacji bazowalbym na "grubszych"
> [...]
    Zastanow sie nad umowa o dzielo, lecz niestety wtedy bedziesz musial sie sam
    ubezpieczyc (jesli oczywiscie chcesz byc ubezpieczony), z podatkiem masz
    spokoj dopoki nie przekroczysz dochodu 10tys Euro rocznie. Zaliczke na
    podatek dochodowy odprowadza zlecenodawca. O grubszych klienow chyba nie
    masz sie co martwic, jesli jestes dobry w tym co robisz nie bedzie dla nich
    problemu z podpisaniem umowy o dzielo. Ze swojego doswiadczenia moge
    powiedziec ze jeszcze nigdy nie trafil mi sie klient ktory ze wzgledu na
    brak mozliwosci wystawienia faktory VAT odrzucilby moja propozycje.

    Pozdrawiam

    Amigo

  • 4. Data: 2004-12-22 22:00:13
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "jarczyk.com" <a...@z...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > powiedziec ze jeszcze nigdy nie trafil mi sie klient ktory ze wzgledu na
    > brak mozliwosci wystawienia faktory VAT odrzucilby moja propozycje.

    W ostatecznosci mozna nawiazac kontakt z jakas firma i wejsc w uklad, ze oni
    wystawiaja mu fakture, a z Toba podpisuja umowe o dzielo i wyplacaja, po
    drodze biorac sobie jakas mala prowizje za te przysluge. Przy nieregularnych
    zleceniach to lepsze rozwiazanie niz wlasna dg.

    I.

  • 5. Data: 2004-12-22 22:17:25
    Od: "dEGRYSIN" <d...@g...pl>

    > Re to: dEGRYSIN [22 Dec 2004 18:11:06 +0100]:
    >

    > Ulg nie ma, placa wszyscy rowno.

    Slyszalem, ze jak ktos zatrudni studenta to nie placi podatkow. Paradoksalnie,
    gdy student chce rozpoczac dzialalnosc gosp. wowczas placi jak pozostali. Bez
    sensu!

    > Zanim zalozysz, sprawdz
    > czy przypadkiem oprogramowanie nie bedzie Cie kosztowalo
    > wiecej niz Cie na to stac :) Akurat graficzne jest dosc
    > drogie.

    Jak ktos idzie na latwizne to jest dosc drogie.
    W moim przypadku nie ma tego problemu- Photoshop orginal na allegro ok. 300
    zeta; systemik setke. Wiem, ze aby wykorzystac to do pracy trzeba miec inna
    licencje, ale bede mial takze linuxa- w razie jakis wontow z czyjejkolwiek
    strony moge pomeczyc w gimpie.
    Najwiekszy problem to niby sam soft 3d. Jednak Blender + YafRay do grafiki
    statycznej czy do low poly jest rownie dobry jak max. Ma takze supporcik dla IK,
    oraz ogolnie do tworzenia gier. Komp juz jest. Ogolnie cala inwestycja to nie
    wiecej niz 500 zeta i [bagatela..] kilka lat przed kompem zgnebiajac tajniki
    grafiki wszelakiej :P

  • 6. Data: 2004-12-22 22:40:48
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "dEGRYSIN" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ogolnie cala inwestycja to nie
    > wiecej niz 500 zeta i [bagatela..] kilka lat przed kompem zgnebiajac tajniki
    > grafiki wszelakiej :P

    I [bagatela...] talent!
    yamma (którego zawsze szlag trafia jak ma stworzyć layout do aplikacji webowej)

  • 7. Data: 2004-12-22 23:15:43
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia jarczyk.com <a...@z...com.pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > sie sam ubezpieczyc (jesli oczywiscie chcesz byc ubezpieczony), z
    > podatkiem masz spokoj dopoki nie przekroczysz dochodu 10tys Euro

    I tu jest mały haczyk, bo te 10 tys Euro to powinno być liczone
    proporcjonalnie do 'czasu sprzedaży'. Przynajmniej tak mówi ustawa o
    vat. Pytanie co to jest czas sprzedaży? Wg mnie to okres na jaki została
    zawarta umowa. Jakby się tak liczyło to dziennie wychodzi po ok. 124 zł.
    Czyli umowa na 10 dni na kwotę 4000 zł tak jakby weszła już w ten próg.
    Ten vat na umowy co wymyślili, to bardzo pokrętna sprawa. Żeby się nie
    okazało, że za 3 lata wzywają na kontrolę i wyjdzie wg ich wyliczeń, że
    powinno się vat odprowadzać, doliczą więc vata, odsetku ustawowe... i
    człowiek leży.

    Nie wiem czy dobrze rozumuję.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2004-12-23 00:14:34
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-22, dEGRYSIN <d...@g...pl> wrote:
    > Jak ktos idzie na latwizne to jest dosc drogie.
    > W moim przypadku nie ma tego problemu- Photoshop orginal na allegro ok. 300
    > zeta; systemik setke.
    Śmiem twierdzić, że to nie jest legalne oprogramowanie.
    No, chyba że lubisz ryzyko i naloty BSE, znaczy się BSA Ci niestraszne :]

    > oraz ogolnie do tworzenia gier. Komp juz jest. Ogolnie cala inwestycja to nie
    > wiecej niz 500 zeta
    Oczywiście pod warunkiem, że będziesz pracował używając nielegalnego softu.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Someone needs to beat panasync six miles deep into hard granite for even
    thinking about making that a BitchX default.

  • 9. Data: 2004-12-23 00:40:20
    Od: "dEGRYSIN" <d...@g...pl>

    > Śmiem twierdzić, że to nie jest legalne oprogramowanie.
    > No, chyba że lubisz ryzyko i naloty BSE, znaczy się BSA Ci niestraszne :]

    http://allegro.pl/show_item.php?item=37544728
    albo cos na licencji OEM za jeszcze mniej:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=37838867
    Co do fotoszopka:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=37902692
    I po sprawie.
    Ostatecznie nie musi byc zreszta fotoszop..

    > Oczywiście pod warunkiem, że będziesz pracował używając nielegalnego softu.

    Zakladajac, ze wszystko robilbym na linuxie [Gimp, Blender, Yafray, itepe] cala
    inwestycja wynioslaby 0 zloty :] Od kiedy Blender jest na licencji GNU kazdy
    przy pewnej dawce zapalu oraz talentu moze sie legalnie bawic w 3d.
    Owszem, bedzie trudniej niz na piratach [Blender oraz Gimp maja jednak mniej
    przyjazny interfejs niz spolka Max+Fotoszop], jednak to cena jaka trzeba
    zaplacic za spokoj korzystania z legalnego oprogramowania.

  • 10. Data: 2004-12-23 01:01:29
    Od: "Adrian" <d...@i...pl>

    > http://allegro.pl/show_item.php?item=37544728
    > albo cos na licencji OEM za jeszcze mniej:
> [...]

    Coś widzę, że czytanie nie jest twoją mocną stroną... straszne to jest :/
    Jeśli znasz tylko polski język to poproś kogoś mądrzejszego o
    przetłumaczenie tego co pisze na opakowaniach, tudzież płytach z softem.

> [...]
    > przyjazny interfejs niz spolka Max+Fotoszop], jednak to cena jaka trzeba
    > zaplacic za spokoj korzystania z legalnego oprogramowania.

    Czytam te twoje wywody i śmiać mi się chce. Nie zdajesz sobie sprawy co
    piszesz i co chcesz robić. Myślisz, że prowadzenie firmy to bułka z masłem?
    Powiem Ci, że pierdoły opowiadasz z tym twoim wyliczaniem darmowego softu i
    linuxem. Wsadź se w buty te kombinacje, będziesz wyższy. Nie zrobisz ulotki
    czy porządnej animacji na tym sofcie co wymieniasz. Pomyśl jeszcze, że jest
    papierkowa robota - czyli ZUS i skarbówka kilka razy w miesiącu, że trzeba
    wystawiać faktury i się z tego rozliczać, że dochodzą stałe opłaty i przede
    wszystkim ... musisz mieć klientów! O to najtrudniej. Pomijam kwestię
    talentu, ale jak piszesz w tym jesteś dobry. Znam wielu takich dobrych, co
    się chwalić potrafią, a takie gnioty robią co tylko im się podobają. W tej
    materii nie jesteś obiektywny. Ale potem mamy w małym mieście 80
    agencji/studiów reklamowych, które działają na zasadzie umiejętności

    Komp + oprogramowanie to jest akurat najmniej ważne, to są narzędzia. Ale
    jeśli dla Ciebie to jest istotą sprawy to pomyśl nad znalezieniem dodatkowej
    pracy na nocnej zmianie w piekarni. To nie złośliwość z mojej strony, tylko
    dobra rada...

    A.