PracaGrupypl.praca.dyskusje › Weksel 20 tysięcy_żądany od pracownika_czy tak można?

  • 1. Data: 2004-12-22 18:07:09
    Temat: Weksel 20 tysięcy_żądany od pracownika_czy tak można?
    Od: "iv" <i...@p...onet.pl>

    Sytuacja jest następująca
    Pracodawca wpadł na pomysł aby każdy z pracowników podpisał weksel na 20
    tysięcy w razie zaistniałych w przyszłości szkód spowodowanych przez
    pracownika.
    Dodam że większość pracowników prowadzi własna działalność gospodarczą (
    mimo że mają obowiązek podpisywania listy obecności .. he he... ale to tylko
    tak . na marginesie)
    Jakie są podstawy takiego wymysłu? Czy jakieś są?

    Iwona

  • 2. Data: 2004-12-22 18:16:47
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    Użytkownik "iv" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tylko
    > tak . na marginesie)
    > Jakie są podstawy takiego wymysłu? Czy jakieś są?

    Jeżeli pracownik prowadzi własną DB i jest zatrudniony jako firma, to jego
    relacja z "pracodawcą" jest regulowana poprze kodeks cywilny a nie prawo
    pracy. Weksel jest więc dopuszczalny - o ile obie strony się na to zgodzą
    :)

    Jeśli natomaist jest umowa o pracę - regulowan prawem pracy, o wekslu nie ma
    tam mowy. Nie mam 100% pewności ale prawdopodobnie takie działąnia
    pracodawcy są wtedy bezprawne. Proponuję kontakt z PIP i zapytanie o ten
    przypadek

  • 3. Data: 2004-12-23 07:42:35
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    iv napisał :

> [...]
    > tylko tak . na marginesie)
    > Jakie są podstawy takiego wymysłu? Czy jakieś są?

    Czy wy wszyscy macie jakąś pojebaną pracę?
    --
    =======================================
    Między duszą a materią pośredniczy matematyka.

  • 4. Data: 2004-12-23 07:55:12
    Od: "F.M.T" <f...@b...com>

    "Michał Szeląg" <l...@w...pl> wrote in message
    > Czy wy wszyscy macie jakąś pojebaną pracę?

    Hehe, widze ze nie tylko mi sie to rzucilo w oczy :-)

    FMT

  • 5. Data: 2004-12-23 08:45:34
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    F.M.T napisał :

    > "Michał Szeląg" <l...@w...pl> wrote in message
    >
    > Hehe, widze ze nie tylko mi sie to rzucilo w oczy :-)
    >
    > FMT
    To jest jakaś paranoja, co oni robią z tymi ludźmi, curwa pozabijajcie tych
    nieuczciwych pracodawców!
    --
    =======================================

  • 6. Data: 2004-12-23 09:40:02
    Od: "iv" <i...@p...onet.pl>

    A dodam jeszcze, tak dla polepszenia nastroju..., że na służbowej wigilii
    prezes złożył na forum życzenia swoim pracownikom m. in. zapału i
    entuzjazmu w pracy dla firmy...

    pozdrawiam
    iv

  • 7. Data: 2004-12-23 10:28:11
    Od: "F.M.T" <f...@b...com>

    >A dodam jeszcze, tak dla polepszenia nastroju..., że na służbowej wigilii
    >prezes złożył na forum życzenia swoim pracownikom m. in. zapału i
    >entuzjazmu w pracy dla firmy...

    Mnie moja firma zdenerwowala w srode, w piatek zlozylem CV w innej firmie.
    W poniedzialek zadzwonil Pan z prosba o uzupelnienie danych, a dzisiaj z
    zaproszeniem na rozmowe.

    Tak wiec jest zawsze jakies rozwiazanie.

    FMT

  • 8. Data: 2004-12-24 11:01:08
    Od: Shrek <l...@w...wywal._to.pl>

    Dnia 23 gru 2004, "iv" <i...@p...onet.pl> zapodal(a):

    > A dodam jeszcze, tak dla polepszenia nastroju..., że na służbowej
    > wigilii prezes złożył na forum życzenia swoim pracownikom m. in.
    > zapału i entuzjazmu w pracy dla firmy...

    Tesco? :)

    Pozdr.

  • 9. Data: 2004-12-24 11:42:22
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > A dodam jeszcze, tak dla polepszenia nastroju..., że na służbowej wigilii
    > prezes złożył na forum życzenia swoim pracownikom m. in. zapału i
    > entuzjazmu w pracy dla firmy...

    a co widzisz w tym zlego? bo ja nic