PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakladanie studia reklamy

  • 21. Data: 2004-12-24 16:11:52
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: "majkel" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:cqcv6q$1pf6$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    >
    > I tu jest mały haczyk, bo te 10 tys Euro to powinno być liczone
    > proporcjonalnie do 'czasu sprzedaży'. Przynajmniej tak mówi ustawa o
    > vat. Pytanie co to jest czas sprzedaży? Wg mnie to okres na jaki została
    > zawarta umowa. Jakby się tak liczyło to dziennie wychodzi po ok. 124 zł.
    > Czyli umowa na 10 dni na kwotę 4000 zł tak jakby weszła już w ten próg.
    > Ten vat na umowy co wymyślili, to bardzo pokrętna sprawa. Żeby się nie
    > okazało, że za 3 lata wzywają na kontrolę i wyjdzie wg ich wyliczeń, że
    > powinno się vat odprowadzać, doliczą więc vata, odsetku ustawowe... i
    Rzeczywiscie tak sie liczy i po przekroczeniu dziennej kwoty trzeba
    odprowadzac Vataw ustawowych terminach. Jzelei jednak nie osiagniemy
    wymaganej rocznej kwoty to nam vat zwracaja ......

  • 22. Data: 2004-12-25 18:42:43
    Od: PZ <p...@m...com>

    emati wrote:

    > Zleceniobiorca nie wystwia faktur Vat tylko rachunek, pozatym nie trzeba
    > miec firmy zeby pracowac na umowe zlecenie.
    > Wydaje mi sie ze w twoim wypadku umowa zlecenie lub o dzieło była by
    > lepsza niż DG. DG to koszty miesięczne około 800 pln czy się na nie
    > zarobi czy nie.
    Witam

    Tez proponuje zaczac od umow zlecenia / o dzielo. Pozniej zalozysz sobie
    DG jak bedziesz mial koszty, czyli np paliwo, knajpy:D, a jak
    znajdziesz prace na umowe o prace to juz sie miodzio robi, bo zus niski.

    Latwo policzyc kiedy oplaca sie rejestrowac dzialalnosc.

    PZ