PracaGrupypl.praca.dyskusjezakladanie studia reklamy › Re: zakladanie studia reklamy
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zakladanie studia reklamy
    Date: Thu, 23 Dec 2004 00:15:43 +0100

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia jarczyk.com <a...@z...com.pl>
    wystukał[a]:
    > klientach
    > Zastanow sie nad umowa o dzielo, lecz niestety wtedy bedziesz musial
    > sie sam ubezpieczyc (jesli oczywiscie chcesz byc ubezpieczony), z
    > podatkiem masz spokoj dopoki nie przekroczysz dochodu 10tys Euro
    > rocznie.

    I tu jest mały haczyk, bo te 10 tys Euro to powinno być liczone
    proporcjonalnie do 'czasu sprzedaży'. Przynajmniej tak mówi ustawa o
    vat. Pytanie co to jest czas sprzedaży? Wg mnie to okres na jaki została
    zawarta umowa. Jakby się tak liczyło to dziennie wychodzi po ok. 124 zł.
    Czyli umowa na 10 dni na kwotę 4000 zł tak jakby weszła już w ten próg.
    Ten vat na umowy co wymyślili, to bardzo pokrętna sprawa. Żeby się nie
    okazało, że za 3 lata wzywają na kontrolę i wyjdzie wg ich wyliczeń, że
    powinno się vat odprowadzać, doliczą więc vata, odsetku ustawowe... i
    człowiek leży.

    Nie wiem czy dobrze rozumuję.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)