eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakladanie studia reklamy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 11. Data: 2004-12-23 06:58:38
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    Kira napisał(a):
    Akurat graficzne jest dosc
    > drogie.

    chyba że pod Linuxem....


  • 12. Data: 2004-12-23 07:01:09
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    dEGRYSIN napisał(a):

    > Praca na umowe-zlecenie raczej odpada ze wzgledu na niemoznosc wystawienia
    > faktur-

    Zleceniobiorca nie wystwia faktur Vat tylko rachunek, pozatym nie trzeba
    miec firmy zeby pracowac na umowe zlecenie.
    Wydaje mi sie ze w twoim wypadku umowa zlecenie lub o dzieło była by
    lepsza niż DG. DG to koszty miesięczne około 800 pln czy się na nie
    zarobi czy nie.


  • 13. Data: 2004-12-23 10:46:11
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: "dEGRYSIN" <d...@g...pl>

    > > Zakladajac, ze wszystko robilbym na linuxie [Gimp, Blender, Yafray, itepe]
    > cala
    > > inwestycja wynioslaby 0 zloty :] Od kiedy Blender jest na licencji GNU
    > kazdy
    > > przy pewnej dawce zapalu oraz talentu moze sie legalnie bawic w 3d.
    > > Owszem, bedzie trudniej niz na piratach [Blender oraz Gimp maja jednak
    > mniej
    > > przyjazny interfejs niz spolka Max+Fotoszop], jednak to cena jaka trzeba
    > > zaplacic za spokoj korzystania z legalnego oprogramowania.
    > Powiem Ci, że pierdoły opowiadasz z tym twoim wyliczaniem darmowego softu i
    > linuxem. Wsadź se w buty te kombinacje, będziesz wyższy. Nie zrobisz ulotki
    > czy porządnej animacji na tym sofcie co wymieniasz.

    Hehe. No, okiej. To mi powiedz prosze co ma max, a czego nie ma blender nie
    wliczajac modyfikatorow animujacych siatke [przy czym nie chodzi mi o IK]. Tak
    sie sklada, ze znam Maxa, Lw, oraz Blendera i poki co wszystko co chcialbym
    zrobic na maxie moge z powodzeniem wygrzebac na Blenderku [konfrontuje najnowsza
    wersje Blendera z Maxem V6.0]. Owszem, interfejs bardziej zakrecony, ale
    darowanemu koniu sie z zeby nie zaglada. Edycja siatki- to samo, rendering-
    Blender+YafRay ma te same mozliwosci co Max [GI, kaustiki, obsluga HDRI, itepe].
    Nurbsy, krzywe sklejane- sa. Systemy czasteczkowe- sa [moze nie az tak
    rozwiniete jak w maxie ale wystarcza nawet do animacji], mapuje sie nawet
    wygodniej. Co do animacji postaci to przewaga Maxa jest mnostwo gotowcow ,Biped
    i Skin ale jak ktos potrafi to pod Blenderem zrobi to samo po uprzednim
    ustawieniu zakresow kosci. Zreszta, definicje samych kosci mozna tez sciagnac.
    Oswietlenie- te same rodzaje oswietlenia. Wszystkie najwazniejsze efekty takie
    jak fog, dof, itp. Blender tez ma. Toonowy renderer tez. Ustawienia tekstur to
    rowniez to samo [porownuje mozliwosci a nie wyglad GUI]. Wiec w czym rzecz??
    Napisz mi wyraznie czym Max powala Blendera.
    Dalej porownamy sobie Gimpa i Photoshopa. Moze to sie wydac zabawne, ale oprocz
    wygody obslugi, oraz kilku gratisowych filtrow Photoshop oferuje niewiele
    wiecej. Troche bardziej rozwiniete operacje na krzywych. Poza tym ten sam system
    warstw. Selekcja po kolorach oraz obszarach. Podobne operacje na layerach,
    free_transform, blur, sharpen, nois pixelate, gumka, pedzelki + definiowanie
    wlasnych itepe, itede [pojedz po opcjach i porownaj sobie; dopiero w "Filter"
    natkniesz sie na nieznaczna przewage Photoshopa]. Wszystkie istotne funkcje
    Photoshopa maja odpowiedniki w Gimpie. Przynajmniej wzgledem Photoshopa 7.0 [z
    ta wersja ostatnio mialem stycznosc]. Nie ma sie co czarowac, programy oparte na
    licencji GNU z racji supportu ze strony calej rzeszy uzytkownikow sa coraz
    bardziej konkurencyjne wzgledem komercyjnych pakietow.
    Na koniec sie wiec zapytam- czy poznales gimpa, oraz Blendera aby moc
    konfrontowac ich mozliwosci z pozostalymi pakietami, bo wydaje mi sie iz sadzisz
    tak opierajac sie jedynie na zalozeniu, iz darmowe=do niczego. W przeciwnym
    razie zapraszam do rzeczowej dyskusji na forum dla grafikow 3d, lub 2d.

    Co do talentu, to mozemy umowic sie na jakas 'Battle' na ktoryms z portali
    grafiki i zobaczymy w jakim stopniu max + photoshop daja przewage uzytkownikowi
    tych pakietow nad milosnikiem tworow stricte darmowych [rowniez odsylam do forum
    dla grafikow].

    Co do kwestii papierkowej roboty, to masz absolutnie racje. Faktycznie, bede
    musial pokombinowac cos na umowe-zlecenie.
    Pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 14. Data: 2004-12-23 10:49:13
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: "max-graf" <m...@f...pl>

    Jak juz otorzysz wlasne studio to mozesz mnie zatrudnic jako grafika 2d lub
    3d,i jedno i drugie nie jest mi obce :)
    Pzdr.


    Użytkownik "dEGRYSIN" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:2080.00000a75.41c9aaa8@newsgate.onet.pl...
    > Szczalaczka :]
    > Studiuje sobie, studiuje, ale jesc za cos trzeba. Postanowilem od
    przyszlego
    > roku zalozyc firme. Ot, projekt plakatu, animacje 3d, strony www,
    wizytowki,
    > reklamy, ulotki i wszystko co z grafika wspolnego [w tym jestem akurat
    dobry].
    > Zastanawiam sie jakie wydatki beda niezbedne na poczatek i co miesiac pod
    katem
    > placenia haraczu panstwu- podatkow :]. Troche glupio z samego poczatku
    > "inwestowac" w panstwo przy niemal zerowych przychodach [slyszalem, ze w
    > przypadku prowadzenia firmy to niestety czesto koniecznosc]. Zaznaczam, ze
    wciaz
    > bede studiowal- czy przez to beda mnie obejmowaly jakies znizki? Slyszalem
    od
    > kumpla, ze musze sie nastawic na ok. tysiaczek miesiecznie niezaleznie od
    > dochodow- na zus, zdrowotne, itepe. Czy mozna to ominac? Czy wszystkie te
    > skladki sa obowiazkowe??
    > Praca na umowe-zlecenie raczej odpada ze wzgledu na niemoznosc wystawienia
    > faktur- a w przypadku reklam i animacji bazowalbym na "grubszych"
    klientach
    > ktorzy takowe wymagaja.
    > Pozdrawiam i z gory dziekuje.
    >
    >
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



  • 15. Data: 2004-12-23 11:56:40
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: "Adi" <d...@i...pl>

    Użytkownik "dEGRYSIN" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:2080.00000be6.41caa1f3@newsgate.onet.pl...
    > > > Zakladajac, ze wszystko robilbym na linuxie [Gimp, Blender, Yafray,
    itepe]
    > > cala
    > > > inwestycja wynioslaby 0 zloty :] Od kiedy Blender jest na licencji GNU
    > > kazdy
    > > > przy pewnej dawce zapalu oraz talentu moze sie legalnie bawic w 3d.
    > > > Owszem, bedzie trudniej niz na piratach [Blender oraz Gimp maja jednak
    > > mniej
    > > > przyjazny interfejs niz spolka Max+Fotoszop], jednak to cena jaka
    trzeba
    > > > zaplacic za spokoj korzystania z legalnego oprogramowania.
    > > Powiem Ci, że pierdoły opowiadasz z tym twoim wyliczaniem darmowego
    softu i
    > > linuxem. Wsadź se w buty te kombinacje, będziesz wyższy. Nie zrobisz
    ulotki
    > > czy porządnej animacji na tym sofcie co wymieniasz.
    >
    > Hehe. No, okiej. To mi powiedz prosze co ma max, a czego nie ma blender
    nie
    > wliczajac modyfikatorow animujacych siatke [przy czym nie chodzi mi o IK].
    Tak
    <ciach>

    Wierzę Ci, że znasz te programy i nie musisz mi tego udowadniać. Nie
    rozumiesz co piszę. Chodzi o to, że Tobie się wydaje, że prowadzenie firmy
    to nic strasznego i najważniejszy jest tutaj soft. Jeszcze raz Ci mówię, że
    soft jest mało istotny - byle był legalny, przy pracy zarobkowej tym
    bardziej. Jeśli o gimpa chodzi, to o ile wiem obsługa cmyka u niego nadal
    kuleje, więc jak chcesz przygotować ulotki do druku? Wiem wiem, można
    konwersję przeprowadzać na różnym etapie prac, ale nie masz kontroli nad
    efektem końcowym.

    Zajmij się najpierw pracą np. na umowę zlecenie, znajdź klientów, a jeśli
    zacznie się to jakoś kręcić to potem zacznij legalizować na siebie. Tyle.

    A.



  • 16. Data: 2004-12-23 15:18:17
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-23, dEGRYSIN <d...@g...pl> wrote:
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=37544728
    To wygląda na OK.

    > albo cos na licencji OEM za jeszcze mniej:
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=37838867
    "Sprzedaję wraz ze sprzętem z komputera z jakim system został zakupiony."
    zaś na zdjęciu "For distribution with a new Dell PC only".
    Bałbym się to kupić.

    > Co do fotoszopka:
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=37902692
    Przyznaję, zaskoczyłeś mnie...

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Tam gdzie daemon mówi shutdown
    /z pamiętnika administratora/


  • 17. Data: 2004-12-23 15:22:17
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-23, dEGRYSIN <d...@g...pl> wrote:
    > Co do kwestii papierkowej roboty, to masz absolutnie racje. Faktycznie, bede
    > musial pokombinowac cos na umowe-zlecenie.
    Drobny szczegół - umowa o dzieło. W Twoim przypadku jak najbardziej wchodzi
    w grę, a finansowo wychodzisz na tym lepiej.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Z próżnego i recover nie odzyska
    /z pamiętnika administratora/


  • 18. Data: 2004-12-23 15:41:53
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: Boguc <b...@a...pl>

    Pytanie najwazniejsze i podstawowe - ilu masz klientow?

    Boguc


  • 19. Data: 2004-12-23 16:10:00
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: "Adi" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:slrncslodp.iti.arturcz@blabluga.hell.pl...
    > > Co do fotoszopka:
    > > http://allegro.pl/show_item.php?item=37902692
    > Przyznaję, zaskoczyłeś mnie...

    Nie ma co zaskakiwać, ja do photoshopa w wersji CE dostałem też wersję nie
    CE na drugiej płycie, której nie używam i mógłbym teoretycznie spokojnie
    opchnąć. Teoretycznie, bo licencja na to nie zezwala, więc jaką masz pewność
    co to za dystrybucja? Tym bardziej że pisze po "chińskiemu" ;)

    Pzdr. A.



  • 20. Data: 2004-12-24 10:35:56
    Temat: Re: zakladanie studia reklamy
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Adi wrote:
    [ ... ]

    > Zajmij się najpierw pracą np. na umowę zlecenie, znajdź klientów, a jeśli
    > zacznie się to jakoś kręcić to potem zacznij legalizować na siebie. Tyle.
    >
    Gdy rejestrowałem działalność też miałem całe stada zniechęcaczy
    snujących katastroficzne wizje. Na szczęście wiedziałem swoje.
    Rozsądek swoja drogą, ale należy się wystrzegać żeby asekuranctwo nie
    przerodziło się w pesymizm.
    Czego wszystkim ludziom z pomysłem i zapałem życzę.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919
    JID: asmodeusz (na) jabber.org

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1