PracaGrupypl.praca.dyskusje › ach ten wolontariat [long]

  • 1. Data: 2004-12-22 15:45:02
    Temat: ach ten wolontariat [long]
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Witam

    Po co komuś płacić wielkie pieniądze za zarządzanie, jak można mieć za
    darmo (dodam, że ofertę te dostałem w mailu z biura karier jednej z
    uczelni).
    Wspaniała oferta wolontariatu:

    Fundacja Polska Akcja Humanitarna poszukuje wolontariusza na stanowisko
    koordynatora projektu w Afganistanie.

    I. Zakres obowiązków
    * Bieżące zarządzanie projektami na poziomie merytorycznym
    * Przygotowywanie projektów, negocjowanie umów i porozumień o
    współpracy
    * Realizacja projektów zgodnie z harmonogramem działań oraz umowami z
    donatorem
    * Terminowe przygotowanie okresowych raportów merytorycznych dla
    instytucji finansujących oraz centrali PAH
    * Koordynacja działań wszystkich partnerów zaangażowanych w realizację
    projektów
    * Bieżące monitorowanie realizowanych projektów pod względem ich
    efektywności, zgodności z celami PAH oraz międzynarodowymi standardami
    pomocy humanitarnej i rozwojowej
    * Bieżące zarządzanie projektami na poziomie finansowym i
    administracyjnym
    * Zarządzanie budżetem projektów w oparciu o procedury PAH oraz umowy
    z instytucjami finansującymi, w trosce o optymalną alokację dostępnych
    środków, transparentność budżetową oraz płynność finansową misji
    * Terminowe przygotowanie okresowych raportów finansowych dla
    instytucji finansujących oraz centrali PAH
    * Administrowanie dobrami, wyposażeniem oraz pomieszczeniami siedziby
    misji.
    * Planowanie strategiczne
    * Poszukiwanie potencjalnych źródeł dotowania misji w celu nawiązania
    współpracy. Badanie bieżących trendów w dotowaniu na terenach objętych
    działalnością misji
    * Stałe poszukiwanie możliwości rozwoju misji - zdobywanie informacji
    na temat bieżących i przyszłych potrzeb, koordynacja działań z pozostałymi
    instytucjami pomocowymi
    * Udział w forach zrzeszających organizacje pomocowe na terenach
    działań misji PAH zwłaszcza w sektorach objętych projektami PAH
    * Badanie możliwości współpracy z lokalnymi i zagranicznymi
    organizacjami pozarządowymi, organizacjami międzyrządowymi i ich agendami,
    lokalną administracją oraz innymi podmiotami z którymi współpraca może
    przyczynić się do realizacji celów PAH na terenach objętych działaniem
    misji.
    * Promocja PAH i jej działań w środowisku zewnętrznym misji
    * Troska o dobry wizerunek PAH w środowisku działania misji
    * Budowanie pozytywnych relacji między PAH a instytucjami
    finansującymi oraz innymi partnerami
    * Współpraca z lokalnymi mediami w celu promocji PAH i jej działań
    wśród społeczeństwa kraju działania misji
    * Współpraca z instytucjami oraz mediami polskimi, także za
    pośrednictwem działu PR w centrali PAH, w celu promocji działań misji w
    Polsce

    II. Wymagania wobec kandydatów
    * silna motywacja do pomocy potrzebujący
    * wysokie morale i identyfikacja z celami PAH
    * bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (poziom
    CAE)
    * doświadczenie w zarządzaniu projektami (pisanie, prowadzenie,
    rozliczanie)
    * doświadczenie w zarządzaniu personelem
    * znajomość specyfiki sektora pozarządowego w Polsce i za granicą
    * znajomość specyfiki sektora pozarządowego w Polsce i za granicą
    * znajomość środowiska MS Office oraz środowiska internetowego
    * umiejętność radzenia sobie ze stresem i pracę w trudnych warunkach
    * umiejętność organizacji pracy w warunkach nienormowanego czasu pracy

    * samodzielność, odpowiedzialność, operatywność, kreatywność
    * umiejętność zarządzania zespołem
    * wytrwałość i konsekwencja
    * komunikatywność
    * elastyczność
    * otwartość na wyzwania i zdobywanie nowych umiejętności
    * bardzo dobry stan zdrowia
    dodatkowymi atutami będą:
    * znajomość specyfiki sektora pozarządowego w Polsce i za granicą
    * znajomość zagadnień księgowych
    * znajomość i doświadczenie w pracy w międzynarodowym sektorze
    humanitarnym
    * umiejętność udzielania pierwszej pomocy
    * radzenie sobie z podstawowymi problemami technicznymi w domu i
    biurze
    * znajomość sytuacji społeczno-politycznej w regionie

    III. Oferujemy
    * Możliwość bezpośredniego włączenia się w pomoc potrzebującym
    * Ciekawą, pełną wyzwań pracę w środowisku międzynarodowym
    * Pokrycie kosztów przelotów, ubezpieczenia, zakwaterowania na
    miejscu, urlop co trzy miesiące
    * Możliwość rozwoju zawodowego

  • 2. Data: 2004-12-22 15:49:28
    Temat: Re: ach ten wolontariat [long]
    Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cqc4pb$e2f$1@news.onet.pl...

    (ciach)

    Szczerze mówiąc, to wolontariat trochę inaczej mi się
    kojarzył..........powinni napisać "poszukujemy jelenia", a nie
    wolontariusza.

    Pozdr.Ewa

  • 3. Data: 2004-12-22 15:55:57
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ewa W napisał:

    > Szczerze mówiąc, to wolontariat trochę inaczej mi się
    > kojarzył..........powinni napisać "poszukujemy jelenia", a nie
    > wolontariusza.

    dokładnie. Przecież ktoś, kto sprostałby wymaganiom to mógłby zarobić w
    Polsce naprawdę ładne pieniądze.
    Ciekaw jestem ile mają poważnych ofert :)

    --
    Witiia

  • 4. Data: 2004-12-22 17:52:54
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >dokładnie. Przecież ktoś, kto sprostałby wymaganiom to mógłby zarobić w
    >Polsce naprawdę ładne pieniądze.
    >Ciekaw jestem ile mają poważnych ofert :)

    no chyba ze jakiemus biznesmenowi znudzi sie nudne siedzenie w biurze
    i bedzie chcial zakosztowac dreszczyka emocji w Afganistanie ;)

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 5. Data: 2004-12-22 17:59:18
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Ewa W [Wed, 22 Dec 2004 16:49:28 +0100]:

    > powinni napisać "poszukujemy jelenia", a nie wolontariusza.

    Ja wiem? Czasami tak sobie mysle jak mam wszystkiego dosc
    "a rzucic to w diably i zwiac gdziekolwiek"... ;) Moze byc
    i Afganistan ;>

    Kira

    PS. Oczywiscie ze przegieli. Zastanawiam sie tylko co sobie
    myslala osoba ukladajaca to ogloszenie...

  • 6. Data: 2004-12-22 17:59:19
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

> [...]
    > Witam

    > III. Oferujemy

    > * Pokrycie kosztów przelotów, ubezpieczenia, zakwaterowania na

    A wyzywienie? Bo to rzeczywiscie zle wyglada, jesli taki wolontariusz mialby
    doplacac. W przyzwoitych wolontariatach w stylu wyslanie kogos na koniec
    swiata, wolontariusz wychodzi na zero - tzn. ma zapewnione zaspokojenie
    wszystkich podstawowych potrzeb (jedzenie, zakwaterowanie, artykuly
    higieniczne, w razie potrzeby leki).

    I.

  • 7. Data: 2004-12-23 08:27:37
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Witiia wrote:

    > II. Wymagania wobec kandydatów
    > * silna motywacja do pomocy potrzebujący
    > * wysokie morale i identyfikacja z celami PAH

    widocznie nie biora cie powyzsze dwa wymagania;

    wolontariat polega wlasnie na tym, ze robisz to, co wprawia
    Cie w zadowolenie i zaspokaja potrzebe niesienia pomocy;

    podejrzewam jednak, ze na to stanowisko znajda sie chetni,
    ktorym wystarczy zakwaterowanie, przelot i wyzywienie;

    heh - czy papiez otrzymuje jakies pieniadze za sprawowana
    przez siebie funkcje?? ten to ma dopiero fatalnie, nie dosc
    ze dozywotnio, to "pracuje" caly rok i codziennie kilkanascie
    godzin;

    adas;

  • 8. Data: 2004-12-23 10:49:00
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: adasiek [Thu, 23 Dec 2004 09:27:37 +0100]:

    > heh - czy papiez otrzymuje jakies pieniadze za sprawowana
    > przez siebie funkcje??

    A widziales kiedys zeby papiez musial za cos placic? ;) A jak
    sadze wolontariusze raczej musza... ;)

    Nie, na prawde uwazam ogloszenie za lekka przesade...

    Kira

  • 9. Data: 2004-12-24 11:39:39
    Od: "Aga" <a...@o...pl>

    > wolontariat polega wlasnie na tym, ze robisz to, co wprawia
    > Cie w zadowolenie i zaspokaja potrzebe niesienia pomocy;

    o tak, tak !!!
    na tym własnie polega, a nie na zapier**** za darmo na kogoś, kto z tego
    tytułu bedzie czerpał korzyści!!!

    Aga