PracaGrupypl.praca.dyskusjezakladanie studia reklamy › Re: zakladanie studia reklamy
    From: "dEGRYSIN" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zakladanie studia reklamy
    Date: 22 Dec 2004 23:17:25 +0100

    > Re to: dEGRYSIN [22 Dec 2004 18:11:06 +0100]:
    >

    > Ulg nie ma, placa wszyscy rowno.

    Slyszalem, ze jak ktos zatrudni studenta to nie placi podatkow. Paradoksalnie,
    gdy student chce rozpoczac dzialalnosc gosp. wowczas placi jak pozostali. Bez
    sensu!

    > Zanim zalozysz, sprawdz
    > czy przypadkiem oprogramowanie nie bedzie Cie kosztowalo
    > wiecej niz Cie na to stac :) Akurat graficzne jest dosc
    > drogie.

    Jak ktos idzie na latwizne to jest dosc drogie.
    W moim przypadku nie ma tego problemu- Photoshop orginal na allegro ok. 300
    zeta; systemik setke. Wiem, ze aby wykorzystac to do pracy trzeba miec inna
    licencje, ale bede mial takze linuxa- w razie jakis wontow z czyjejkolwiek
    strony moge pomeczyc w gimpie.
    Najwiekszy problem to niby sam soft 3d. Jednak Blender + YafRay do grafiki
    statycznej czy do low poly jest rownie dobry jak max. Ma takze supporcik dla IK,
    oraz ogolnie do tworzenia gier. Komp juz jest. Ogolnie cala inwestycja to nie
    wiecej niz 500 zeta i [bagatela..] kilka lat przed kompem zgnebiajac tajniki
    grafiki wszelakiej :P