PracaGrupypl.praca.dyskusjezakladanie studia reklamy › Re: zakladanie studia reklamy
    From: "Adrian" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zakladanie studia reklamy
    Date: Thu, 23 Dec 2004 02:01:29 +0100

    Użytkownik "dEGRYSIN" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:2080.00000b42.41ca13f4@newsgate.onet.pl...

    > http://allegro.pl/show_item.php?item=37544728
    > albo cos na licencji OEM za jeszcze mniej:
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=37838867
    > Co do fotoszopka:
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=37902692
    > I po sprawie.

    Coś widzę, że czytanie nie jest twoją mocną stroną... straszne to jest :/
    Jeśli znasz tylko polski język to poproś kogoś mądrzejszego o
    przetłumaczenie tego co pisze na opakowaniach, tudzież płytach z softem.

    > Ostatecznie nie musi byc zreszta fotoszop..

    > Zakladajac, ze wszystko robilbym na linuxie [Gimp, Blender, Yafray, itepe]
    cala
    > inwestycja wynioslaby 0 zloty :] Od kiedy Blender jest na licencji GNU
    kazdy
    > przy pewnej dawce zapalu oraz talentu moze sie legalnie bawic w 3d.
    > Owszem, bedzie trudniej niz na piratach [Blender oraz Gimp maja jednak
    mniej
    > przyjazny interfejs niz spolka Max+Fotoszop], jednak to cena jaka trzeba
    > zaplacic za spokoj korzystania z legalnego oprogramowania.

    Czytam te twoje wywody i śmiać mi się chce. Nie zdajesz sobie sprawy co
    piszesz i co chcesz robić. Myślisz, że prowadzenie firmy to bułka z masłem?
    Powiem Ci, że pierdoły opowiadasz z tym twoim wyliczaniem darmowego softu i
    linuxem. Wsadź se w buty te kombinacje, będziesz wyższy. Nie zrobisz ulotki
    czy porządnej animacji na tym sofcie co wymieniasz. Pomyśl jeszcze, że jest
    papierkowa robota - czyli ZUS i skarbówka kilka razy w miesiącu, że trzeba
    wystawiać faktury i się z tego rozliczać, że dochodzą stałe opłaty i przede
    wszystkim ... musisz mieć klientów! O to najtrudniej. Pomijam kwestię
    talentu, ale jak piszesz w tym jesteś dobry. Znam wielu takich dobrych, co
    się chwalić potrafią, a takie gnioty robią co tylko im się podobają. W tej
    materii nie jesteś obiektywny. Ale potem mamy w małym mieście 80
    agencji/studiów reklamowych, które działają na zasadzie umiejętności

    Komp + oprogramowanie to jest akurat najmniej ważne, to są narzędzia. Ale
    jeśli dla Ciebie to jest istotą sprawy to pomyśl nad znalezieniem dodatkowej
    pracy na nocnej zmianie w piekarni. To nie złośliwość z mojej strony, tylko
    dobra rada...

    A.