PracaGrupypl.praca.dyskusje › [pl.praca.oferowana] Wycofanie z moderacji

  • 1. Data: 2008-05-22 09:21:26
    Temat: [pl.praca.oferowana] Wycofanie z moderacji
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Crosspost: pl.praca.dyskusje,pl.news.admin
    FUT: pl.praca.dyskusje

    Witam

    Jestem obecnym moderatorem grupy pl.praca.oferowana (będzie już od kilku
    lat). Ze względów zawodowych i rodzinnych chciałbym wycofać się z tej
    funkcji. Nie jestem niestety w stanie temu poświęcać na tyle dużo czasu,
    na ile ta funkcja wymaga.

    Prosiłbym więc o zgłoszenie się wszelkich chętnych (najlepiej na grupę),
    którzy mają możliwości techniczne [1] i czas na taką zabawę.
    Jeżeli takowe osoby się nie znajdą, to w trosce o dobro grupy,
    prosiłbym o rozważenie chociażby czasowego wyłączenia moderacji.

    [1] narzędzie i konto do moderacji jest dostępne na zdalnej maszynie,
    z dostępem wyłącznie przez SSH. Obsługa głównie z poziomu mutta.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-05-22 09:37:51
    Temat: Re: [pl.praca.oferowana] Wycofanie z moderacji
    Od: Szymon <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > [1] narzędzie i konto do moderacji jest dostępne na zdalnej maszynie,
    > z dostępem wyłącznie przez SSH. Obsługa głównie z poziomu mutta.

    Jak dużo tam jest do moderowania, ile dziennie/tygodniowo postów
    odrzucasz i ile czasu to zajmuje?

    --

    * http://blog.mabateus.pl *

  • 3. Data: 2008-05-22 11:51:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-22, Szymon <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_> wrote:

    [...]

    > Jak dużo tam jest do moderowania,

    Zależy. Przy sprawnym moderowaniu jest to 50/dzień.
    W święta i weekendy mniej. Jako że teraz te moderowanie takie
    sprawne nie jest, to przy dłuższych przerwach aktywność
    wysyłających spada do kilku ogłoszeń/dzień.

    > ile dziennie/tygodniowo postów odrzucasz

    Jakieś 10-20%, nie licząc oczywistego spamu.
    Odrzucam głównie piramidki, zmasakrowane kodowanie (nie czepiam się
    braku kodowania, ale jak są śmieci które utrudniają czytanie,
    to nie przepuszczam), linki do innych portali i totalne skrótowce typu
    "zatrudnię + email". Na resztę staram się patrzeć pozytywnie.

    > i ile czasu to zajmuje?

    Zależy. Na początku przepuszczenie jednego postu zajmowało mi
    ok. 5 minut. Ale wtedy trzymałem się ostrzejszych kryteriów,
    które wymagały sprawdzania historii postów. Ale trzeba liczyć
    że 1-2h potrafi z dnia zająć.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-05-22 14:30:25
    Od: Michwelt <m...@...ah.o-o.com>

    Dnia 22 May 2008 13:51:46 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > ok. 5 minut. Ale wtedy trzymałem się ostrzejszych kryteriów,
    > które wymagały sprawdzania historii postów. Ale trzeba liczyć

    A nie da się tego jakoś bardziej zautomatyzować? 1-2h dziennie to naprawdę
    dużo!

    Wspominałeś o tym programie do moderacji z dostępem przez SSH. Może gdyby
    stworzyć program działający 'inteligentnie', np. z góry odrzucający spam,
    niepoprawne kodowanie oraz linki do innych stron (a te 3 rzeczy najłatwiej
    zrobić), wówczas czas uległby skróceniu.

    Puszczenie takiej grupy bez moderacji = spam, OT i trolowanie. Jestem
    przeciw.

    --
    pozdrawiam,
    Michwelt (adres e-mail w polu nadawcy, bez "-")

  • 5. Data: 2008-05-22 14:47:25
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    Dnia 22.05.2008 Michwelt <mi.c.hw.e.l.t> napisał/a:
> [...]
    > niepoprawne kodowanie oraz linki do innych stron (a te 3 rzeczy najłatwiej
    > zrobić), wówczas czas uległby skróceniu.

    nie moderowałem, ale z tego co wojtek napisał, to wiele nie pomoże.
    napisał, że odrzuca 10-20%. soft nie powinien akceptować postów, czyli
    można użyć go jedynie do tych 10-20% odrzutów.

    w/g mnie receptą na skrócenie czasu jest moderacja przez wiele osób.

    depesz

    --
    quicksil1er: "postgres is excellent, but like any DB it requires a
    highly paid DBA. here's my CV!" :)

  • 6. Data: 2008-05-22 14:55:23
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On czw, 22 maj 2008 o 14:30 GMT, Michwelt wrote:
    > Wspominałeś o tym programie do moderacji z dostępem przez SSH. Może gdyby
    > stworzyć program działający 'inteligentnie', np. z góry odrzucający spam,

    Jakby zrobic narzedzie do moderowania z interfejsem www to by teoretycznie
    bylo wiecej osob bedacych w stanie podolac temu zadaniu (badz co badz ile
    osob potrafi obslugiwac mutta?) - tylko jest jedno 'ale', ktos musi taki
    interfejs napisac - zupelnie tak samo jak z sensownym cancel-botem ;-)

    --
    pozdr. Sławomir Kawała
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net

  • 7. Data: 2008-05-22 15:04:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-22, Michwelt <mi.c.hw.e.l.t> wrote:

    [...]

    > A nie da się tego jakoś bardziej zautomatyzować? 1-2h dziennie to naprawdę
    > dużo!

    A i owszem. Dlatego ja ostatnio złagodziłem kryteria sprawdzania.
    Bo fizycznie sprawdzenie, czy np. ogłoszenie zostało wysłane ponownie
    w ciągu 14 dni wymaga jakiś operacji przeszukania, kojarzenia i to trwa.

    > Wspominałeś o tym programie do moderacji z dostępem przez SSH. Może gdyby
    > stworzyć program działający 'inteligentnie', np. z góry odrzucający spam,

    90% spamu już jest eliminowane z automatu (łatwe kryteria).

    > niepoprawne kodowanie oraz linki do innych stron (a te 3 rzeczy najłatwiej
    > zrobić), wówczas czas uległby skróceniu.

    Ale to nie spam, kodowanie i linki zajmują czas, bo te rzeczy widać "od
    razu". Sprawdzenie poprawności ogłoszenia = minimum pobieżne jego
    przeczytanie, wyszukanie elementów istotnych i decyzja o akceptacji.
    W skrajnych przypadkach to zajmuje ok. minutę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-05-22 15:07:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-22, Sławomir Kawała <s...@a...net> wrote:

> [...]
    > osob potrafi obslugiwac mutta?) - tylko jest jedno 'ale', ktos musi taki
    > interfejs napisac - zupelnie tak samo jak z sensownym cancel-botem ;-)

    Ja już taki widziałem, tylko że dla odmiany www. spowalnia proces
    moderacji bo ma dość spory narzut httpowy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2008-05-22 15:54:34
    Od: Michwelt <m...@...ah.o-o.com>

    Dnia 22 May 2008 17:04:56 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > Bo fizycznie sprawdzenie, czy np. ogłoszenie zostało wysłane ponownie
    > w ciągu 14 dni wymaga jakiś operacji przeszukania, kojarzenia i to trwa.

    Pisząc o automatyzacji, także to miałem na myśli.

> [...]
    > przeczytanie, wyszukanie elementów istotnych i decyzja o akceptacji.
    > W skrajnych przypadkach to zajmuje ok. minutę.

    Racja. Dlatego przychylam się do opinii kolegi, który pisał o narzędziu z
    inrefejsem www. Oto przykładowy (chyba najbardziej znany tego typu)
    program:

    http://www.algebra.com/~ichudov/stump/

    Istotnie, odpowiednie narzędzie obsługiwane przez www (a więc siłą rzeczy
    interfejs graficzny) rozwiązywałoby problem nie tylko tej grupy, ale każdej
    innej, na tyle popularnej, że jedna osoba nie jest fizycznie w stanie jej
    moderować. Może warto zainwestować czas w takie rozwiązanie? Praca
    moderatora rozłożona na 3-5 osób, z narzędziem, które automatycznie
    sprawdza pewne zasady (np. wspomniany okres 14-dniowej powtarzalności),
    jawi się wówczas jako drobnostka. Zdaję sobie oczywiście sprawę z trudności
    organizacyjnych z wdrożeniem takiego projektu, ale... Cóż, warto rozmawiać.

  • 10. Data: 2008-05-22 20:31:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-22, Michwelt <mi.c.hw.e.l.t> wrote:
    > Pisząc o automatyzacji, także to miałem na myśli.

    Jak napiszesz taki skrypt, to moderatorzy nie będą potrzebni, bo skrypt
    będzie myślał samodzielnie. :)

    > Racja. Dlatego przychylam się do opinii kolegi, który pisał o narzędziu z
    > inrefejsem www. Oto przykładowy (chyba najbardziej znany tego typu)
    > program:
    >
    > http://www.algebra.com/~ichudov/stump/

    Używałem. Nie dość, że masakrycznie się to instalowało, to że tak powiem
    musi to-to mieć admina bo się często potrafiło z różnych powodów
    wysypać i nie przepuścić czegoś. A prędkość działania taka, że zamiast
    2 osób trzeba 8 do tej samej ilości postów.

> [...]
    > innej, na tyle popularnej, że jedna osoba nie jest fizycznie w stanie jej
    > moderować. Może warto zainwestować czas w takie rozwiązanie?

    Problem w tym, że reguły moderacji w PL zabraniają wielu rozwiązań,
    które tam są zastosowane (np. white-/black-listy).

> [...]
    > organizacyjnych z wdrożeniem takiego projektu, ale... Cóż, warto rozmawiać.

    Ale to nie ze mną. Ja jestem tylko operatorem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl