PracaGrupypl.praca.dyskusje › nieuczciwi pracodawcy strona

  • 1. Data: 2002-08-07 14:46:20
    Temat: nieuczciwi pracodawcy strona
    Od: "paweł" <r...@w...pl>

    znajomy wpadł na pomysł aby stworzyć stronkę z adresami i danymi
    nieuczciwych pracodawców ciekawe czy coś takiego już istnieje może ktoś wie
    ??
    jeżeli nie to jest to dobry pomysł

  • 2. Data: 2002-08-07 17:12:20
    Temat: Re: nieuczciwi pracodawcy strona
    Od: "WWTech" <w...@w...pl>

    Witam,

    "paweł" <r...@w...pl> wrote in message news:aircoo$2da$1@news.tpi.pl...
    > znajomy wpadł na pomysł aby stworzyć stronkę z adresami i danymi
    > nieuczciwych pracodawców ciekawe czy coś takiego już istnieje może ktoś
> [...]

    Pomysl dobry, ale jesli ma sie forse na proces za procesem. Jesli juz, to
    zrobcie to anonimowo na jakims zagranicznym serverze.

    Pzdr, WWTK

  • 3. Data: 2002-08-07 17:12:55
    Temat: Odp: nieuczciwi pracodawcy strona
    Od: "Grzegorz B." <e...@g...pl>

    > znajomy wpadł na pomysł aby stworzyć stronkę z adresami i danymi
    > nieuczciwych pracodawców ciekawe czy coś takiego już istnieje może ktoś
> [...]
    Pomysł jest dobry, ale trochę ryzykowny. Bo jak odróżnisz rzeczywistego
    krętacza od np. nieuczciwej konkurencji? Trzeba by opracować jakieś kryteria
    wg których można by dodawać danego pracodawcę do listy.
    Wiem, że kiedyś w internecie było coś takiego jak czarna lista dłużników
    i było z tym sporo zamieszania w mediach.
    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-08-08 07:36:21
    Od: Lukasz Wojtów <l...@f...zamosc.pl>

    WWTech <w...@w...pl> wrote:
    > Pomysl dobry, ale jesli ma sie forse na proces za procesem. Jesli juz, to
    > zrobcie to anonimowo na jakims zagranicznym serverze.

    a czy wyroki sadow pracy sa jawne?
    jesli tak to:
    1. ktos zglasza firme (podaje numer sprawy i oddzial sadu)
    2. autorzy weryfikuja sprawe (jesli wyroki jawne to jeden telefon)
    3. umieszczaja lub nie na stronie

    problem skad kasa na telefony, chybe ze wyroki byly by gdzies w interq
    Lukasz

  • 5. Data: 2002-08-08 11:12:01
    Od: "Ready" <b...@w...pl>

    Pomysl jest bardzo dobry. Jak widze sa rozterki czy jest to legalnie prawne,
    wiec chcialbym podsunac pewien pomysl. Dlaczego nie postawic forum
    dyskusyjnego, na podstawie ktorego bedzie mozna stworzyc czarna listę
    nieuczciwych pracodawcow. Jest cos takiego jak wolnosc slowa, prawda ?!
    Wystarczy ze tematem wiadomosci bedzie nazwa firmy i mamy gotowa liste :-)

    Inny pomysł to najzwyklejsza skala oceny firmy od 0 do 10. Ktos zglasza
    firme na liste, w celu jej oceniania i tyle. Uzytkownicy zadecyduja czy jest
    OK czy lepiej z nią nie zaczynać interesów. Nie powinno nas interesować czy
    faktem złej oceny jest to że kogoś oszukała, czy też nie wywiązała się z
    umowy, może nie płaci pensji na czas, a moze nie puszcza ludzi na urlop, a
    moze zatrudnia na czarno itd przyczyn moze byc tysiac. Dla potencjalnego
    uzytkownika, wazna jest ocena wspolpracy z firma, nie interesuje mnie ile
    komu wisi i co wykombinowala. Wazna jest ocena.

    Niech to firmy sie martwia o to, by pracownicy dobrze sie o nich
    wypowiadali. Co do konkurencji, to bym sie tym tak nie przejmowal, gdyz
    nieuczciwa konkurencja zawsze byla i bedzie, gdyz nie zalezy ona od tego czy
    taka lista powstanie czy tez nie, lecz od kultury w jakiej polski biznes sie
    rozwija, a ta z kolei ma duuuzo do zyczenia.

    pozdrawiam
    Ready

  • 6. Data: 2002-08-08 11:37:45
    Od: Wojtek <W...@e...szczecin.pl>

    Ready wrote:
> [...]
    > taka lista powstanie czy tez nie, lecz od kultury w jakiej polski biznes sie
    > rozwija, a ta z kolei ma duuuzo do zyczenia.

    Niemożliwe.
    Na takim forum żerowałaby konkurencja.

    Wojtek

  • 7. Data: 2002-08-08 12:00:48
    Od: "Ready" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <W...@e...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:3D525809.7090408@ekspert.szczecin.pl...

    > Niemożliwe.
    > Na takim forum żerowałaby konkurencja.
    >
    > Wojtek

    W takim razie, mozemy dac sobie spokoj z tym pomyslem, gdyz w kazdej
    propozycji jestem w stanie znalezc luke, ktora moze zostac wykorzystana
    przez nieuczciwa konkurencje (mowie tu oczywiscie pomysly, ktore beda
    efektywne zarowno kosztowa jak rowniez beda posiadaly na tyle szeroki
    zasieg, aby odnosily wplyw na pracodawcow ) i w dalszym ciagu mozemy stac
    bezczynnie i przygladac sie jak nieuczciwi pracodawcy wykorzystuja
    pracownikow. O zgroza sa to glownie mlodzi i niedoswiadczeni ludzie, ktorzy
    juz na poczatku zwojej kariery otrzymuja zimny prysznic od zycia.

    Natomiast nie wydaje mi sie, aby polskie firmy mialy tak wyspecjalizowane
    komorki w swoich strukturach do stosowania nieuczciwej konkurencji, tym
    bardziej ze komorki obsługi klienta sa w zasadzie w powijakach i w dalszym
    ciagu klient jest petentem a nie osoba, ktora utrzymuje zafajdany interes
    pana wlasciciela, utrzymuje jego pracownikow, ubiera jego zone, dzieci i
    jeszcze kochanke :-)

    pozdrawiam,
    Ready

  • 8. Data: 2002-08-08 12:38:59
    Od: Wojtek <W...@e...szczecin.pl>

    Ready wrote:
> [...]
    > pana wlasciciela, utrzymuje jego pracownikow, ubiera jego zone, dzieci i

    Takie forum to pogadanka, gdzie kazdy moze wciskac swoj kit.
    Jedyne sensowne byloby podpieranie takiej listy jakimis papierami.
    Np. wyrokami sadowymi. Niewiem czy to jest w ogole mozliwe.
    Poza tym najbardziej eksploatowani sa chyba pracownicy w hipermarketach.
    Z hipermarketami trudno zadrzec.
    Ale jak znajdzie sie ktos sprytny i odwazny...

    Wojtek

  • 9. Data: 2002-08-08 12:46:25
    Od: "Ready" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <W...@e...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:3D526663.4080407@ekspert.szczecin.pl...

> [...]
    > Z hipermarketami trudno zadrzec.
    > Ale jak znajdzie sie ktos sprytny i odwazny...

    Widzisz jest takie powiedzenie i to w dodatku bardzo prawdziwe: "Najtrudniej
    dementuje sie plotki". To nie tobie ani mi, powinno zalezec aby na liscie
    nie pojawialy sie falszywe informacje itp. Na rynku funkcjonuje cos takiego
    ja opinia publiczna, niech ona decyduje kto jest zly a kto jest dobry. Jesli
    ktos mowi cos negatywnego o jakiejs firmie, znajdzie pewnie tez ktos kto
    mowi dobrze i tak powinno byc. Jesli nawet zdarzy sie, ze pojawi sie
    przypadek nieuczciwej konkurencji, wowczas tym bardziej osoby posiadajace
    pozytywna opinie o niej, beda jej bronic w przeciwnym wypadku jeszcze doloza
    swoje 3 grosze, i wedlug mnie to jest OK. Gdyby wszyscy mowili zle, wowczas
    taka firma juz dawno powinni sie zajac prokuratorzy lub powinna
    zbankrutowac. Dla nieuczciwych firm grozniejsza jest opinia publiczna niz
    wyrok sądowy.

    Ready

  • 10. Data: 2002-08-08 12:47:26
    Od: "WWTech" <w...@w...pl>

    Witam,

    "Lukasz Wojtów" <l...@f...zamosc.pl> wrote in message

> [...]
    > 3. umieszczaja lub nie na stronie
    >
    > problem skad kasa na telefony, chybe ze wyroki byly by gdzies w interq

    Nie wazne. Upublicznienie wyroku nadal mozna zaskarzyc, a nawet wygrana
    sprawa to strata ogromnych ilosci czasu i pieniedzy. Wiele firm bedzie
    organizatorom czegos takiego grozic procesami / zakladac procesy nawet w
    sytuacji kiedy nie beda miec szans na wygrana, zeby zniechecic / zmeczyc /
    wziac na przetrzymanie / etc. Jedyna sensowna mozliwosc jaka widze to
    gleboka konspiracja, weryfikacja czego sie da "po cichu" i strona na
    zagranicznym serverze. O ile zagraniczny server i anonimowosc to nie
    problem, o tyle ciezko bedzie pogodzic anonimowosc z weryfikacja zgloszen
    tak zeby zminimalizowac problemy typu nieuczciwa konkurencja.

    Przy okazji, mala ciekawostka - http://www.mojazemsta.com/ , choc uprzedzam,
    poziom, eufemistycznie mowiac, dosc niski, i chyba nikt powazny nie traktuje
    tego powaznie <G>

    > Lukasz

    Pzdr, WWTK