PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ubezpieczenie prywatne Niemcy - jak zrezygnowac

  • 1. Data: 2002-08-07 13:21:37
    Temat: Ubezpieczenie prywatne Niemcy - jak zrezygnowac
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    Witam,

    Cos tam juz kiedys pisalem na ten temat, ale nie uzyskalem interesujacej
    mnie informacji wiec ponawiam.
    Systuacja jest taka:
    - mam ubezpieczenie prywatne (mniej niz rok)
    - w perspektywie zona i dziecko
    - moja przyszla zona nie ma zadnego ubezp. w Niemczech

    Pytanie brzmi: Czy moge? i jak wrocic do ubezpieczenia panstwowego?
    Bede wdzieczny, za wszystkie podpowiedzi ew. sztuczki ktore moga pomoc.

    Pozdrawiam,
    Slawek

  • 2. Data: 2002-08-07 13:34:35
    Od: "Pawelek" <n...@t...yahoo.com>

    Witam

    "SJ" <s...@N...klub.chip.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Pytanie brzmi: Czy moge? i jak wrocic do ubezpieczenia panstwowego?
    > Bede wdzieczny, za wszystkie podpowiedzi ew. sztuczki ktore moga pomoc.

    Odpowiadam pod spodem, poniewaz ktos moze sie za przeproszeniem "zabulgotac"

    Odpowiedz brzmi: nie. Chyba, ze stracisz prace na okreslony czas, czego ci
    nie zycze

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 3. Data: 2002-08-09 10:49:17
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Witam,

> [...]
    >
    > Pytanie brzmi: Czy moge? i jak wrocic do ubezpieczenia panstwowego?
    > Bede wdzieczny, za wszystkie podpowiedzi ew. sztuczki ktore moga pomoc.

    dowiadywalem sie o to bo chcialem przejsc na prywatna. Jednak, dowiedzialem
    sie, ze roznica w skladkach jest na prawde nie wielka, poza tym czasem ciezko
    wyrwac od nich pieniadze i czasem tez trzeba placic gotowka i potem pisac do
    nich, zeby kase zwrocili.
    No i ... przejscie jest bardzo trudne o ile prawie nie mozliwe (skladka
    raptownie rosnie gdy ma sie zone i dzieci oraz gdy sie jest starszym). Wiec
    zostalem w panstwowej :)
    W sumie dochody musza spasc ponizej pewnej magicznej granicy (cos kolo 39 tys
    EUR). Jednak, w przypadku greencarda o to ciezko. Sporo ludzi po prostu szlo na
    bezrobocie (zeby spadly dochody) jednak i to tez w naszym przypadku jest bardzo
    ciezko.
    Z tego co wiem to (jezeli jest to mala kasa chorych) to sumie mozesz tez zaczac
    latac po lekarzach na rozne badania, wyszukiwac chorob itp - tak, zeby kasa
    chorych musiala za Ciebie duzo placic, wtedy moze przychyla sie do tego, zebys
    mogl przejsc do panstwowej. Jednak, chorob nikomu nie zycze ...

    Musisz pojsc do dobrego steuerberatera i moze cos sie uda ale jak juz
    wspomnialem jest to bardzo ciezkie o ile prawie nie mozliwe.

    Pozdrowka,
    Rafal

  • 4. Data: 2002-08-09 11:25:36
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

> [...]
    >
    > Musisz pojsc do dobrego steuerberatera i moze cos sie uda ale jak juz
    > wspomnialem jest to bardzo ciezkie o ile prawie nie mozliwe.

    Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :)
    Nie mam sie jednak za bardzo z czego cieszyc bo wszystko wskazuje na to ze
    sie wkopalem :(
    Mam ochote teraz nakopac do dupy moim niemieckim kolegom, ktorym po prostu
    zaufalem bo bylem zielony w tych sparawach.
    No nic, ale bede jeszcze walczyl.

    Pozdrawiam,
    Slawek

  • 5. Data: 2002-08-09 11:47:15
    Od: "Darek" <d...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > Mam ochote teraz nakopac do dupy moim niemieckim kolegom, ktorym po prostu
    > zaufalem bo bylem zielony w tych sparawach.

    Hmm z ich punktu widzienia moze i mieli racje. W koncu niewielu wiaze sie
    przed 35 :P
    D.

  • 6. Data: 2002-08-09 12:04:39
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    > Hmm z ich punktu widzienia moze i mieli racje. W koncu niewielu wiaze sie
    > przed 35 :P

    Tak naprawde to teraz jest rzeczywiscie dla mnie taniej, ale za 2 tygodnie
    juz nie bedzie.
    A jesli chodzi o niefortunne porady moich "kolegow" z pracy to zabraklo mi
    jednej informacji. Nikt nie powiedzial mi ze nie moge zmienic ubezpieczenia.
    A to jest tu kluczowe. Niestety czlowiek czasem musi uczyc sie na wlasnych
    bledach. A Wy uczcie sie na moich :)

    Pozdro,
    Slawek

  • 7. Data: 2002-08-09 12:29:14
    Od: "Pawelek" <n...@t...yahoo.com>

    Witam

> [...]
    ubezpieczenia.
    > A to jest tu kluczowe. Niestety czlowiek czasem musi uczyc sie na wlasnych

    A czemu wczesniej nie zapodales tego pytania na grupe? Z pewnoscia
    otrzymalbys stosowna odpowiedz. Niektorzy z uzytkownikow
    tej grupu sa na GC w Niemczech od poczatku

    > Pozdro,
    > Slawek

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 8. Data: 2002-08-09 12:59:42
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    > A czemu wczesniej nie zapodales tego pytania na grupe? Z pewnoscia
    > otrzymalbys stosowna odpowiedz. Niektorzy z uzytkownikow
    > tej grupu sa na GC w Niemczech od poczatku

    Bo ja wogole zaczalem czytac grupy od niedawna, pozatym informacje uzyskane
    od Niemcow wydaly mi sie wiarygodne. W koncu to jest ich kraj.
    Nastepnym razem zaczne od grupy.

    Pozdrawiam,
    Slawek