PracaGrupypl.praca.dyskusje › lunch a zwolnienie & zasady dot. zwolnienia pracownika

  • 1. Data: 2006-03-04 18:53:46
    Temat: lunch a zwolnienie & zasady dot. zwolnienia pracownika
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Witam,
    czy pracodawca ma prawo narzucic godzinna obowiazkowa przerwe pracownikom i
    notabene oczekiwac 9 godzin pracy?
    Nie mam w umowie o prace zawartej informacji o przerwie godzinnej poza 8 h
    pracy a szef zaczal tego od niedawna wymagac.
    Gdy ostatnio wyszlam po 8 godz. pracy, bo nie korzystalam z przerwy grozi mi
    zwolnieniem.
    Gdzie moge poczytac o warunkach zwolnienia? Bo albo ja sie zwolnie, albo
    zostane zwolniona, atmosfera bowiem :(((
    Pozdr, J.

  • 2. Data: 2006-03-04 20:11:30
    Od: Marek <a...@w...zapraszam.pl>

    Dnia 04-03-2006 o 19:53:46 Joanna <j...@w...pl> napisał:
    > Gdy ostatnio wyszlam po 8 godz. pracy, bo nie korzystalam
    > z przerwy grozi mi zwolnieniem.
    > Gdzie moge poczytac o warunkach zwolnienia? Bo albo ja
    > sie zwolnie, albo zostane zwolniona, atmosfera bowiem :(((

    W kodeksie pracy możesz poczytać.
    Tak to już jest, że pracodawca daje pracę i to na swoich
    warunkach, a pracownik może się zgodzić albo i nie.
    Jeśli mu warunki nie odpowiadają ma prawo się zwolnić.
    Jeśli warunki pracodawcy są niezgodne z kodeksem pracy,
    ma prawo się odwołać i w tym celu stworzono różne możliwości.
    Zanim zaczniesz ustanawiać własne warunki w zakładzie pracy
    poczytaj Kodeks Pracy.

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl

  • 3. Data: 2006-03-05 11:42:30
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Mar 2006 19:53:46 +0100, "Joanna" <j...@w...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >Nie mam w umowie o prace zawartej informacji o przerwie godzinnej poza 8 h
    >pracy a szef zaczal tego od niedawna wymagac.

    A co jest w zakładowym regulaminie pracy, o ile taki istnieje?