PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ubezpieczenie społeczne - dobrowolnie

  • 1. Data: 2006-03-04 14:31:07
    Temat: Ubezpieczenie społeczne - dobrowolnie
    Od: "janek.kot" <j...@g...pl>

    Witam,

    Załóżmy, że nie mam ubezpieczenia społecznego (np. odmówiłem pracy) a jestem
    bezrobotny. Jak trafię do szpitala to będę musiał koszty leczenia zapłacić w
    własnej kieszeni. Czy mogę opłacać składki za ubezpieczenie społeczne w
    własnej kieszeni dobrowolnie? Czy nie przypieprzą się skąd mam na to
    pieniądze? Przyznam, że chodzi mi głównie o ubezpieczenie kosztów
    ewentualnego leczenia, bo emerytury i tak nie dożyję. Czy takie dobrowolne
    opłacanie składek na ZUS jest opłacalne, czy też taniej wyjdzie
    ubezpieczenie od kosztów leczenia w firmie ubezpieczeniowej.

    Janek

  • 2. Data: 2006-03-04 15:12:54
    Temat: Re: Ubezpieczenie społeczne - dobrowolnie
    Od: "czeremcha" <c...@t...pl>

    janek.kot napisał(a):
    >Jak trafię do szpitala to będę musiał koszty leczenia zapłacić w
    > własnej kieszeni. Czy mogę opłacać składki za ubezpieczenie społeczne w
    > własnej kieszeni dobrowolnie?

    Do tego służy ubezpieczenie zdrowotne. I istnieje taka opcja -
    dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne.

    >Czy nie przypieprzą się skąd mam na to
    > pieniądze?

    Kto ich tam wie? Ja też nie wiem...

    > Czy takie dobrowolne
    > opłacanie składek na ZUS jest opłacalne, czy też taniej wyjdzie
    > ubezpieczenie od kosztów leczenia w firmie ubezpieczeniowej.

    W ZUS na dzień dzisiejszy to jest ok. 230 zł miesięcznie, a kwota
    zmienia się co kwartał.

    Nie wiem, czy bardzo ci pomogłam...

    Ania

  • 3. Data: 2006-03-04 15:53:12
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    aby korzystać z bezpłatnej opieki medycznej trzeba podlegać
    ubezpieczeniu zdrowotnemu. Ubezpieczenia społeczne to emerytalne
    (emerytura), rentowe (renta) i chorobowe (prawo do zasiłku chorobowego
    i macierzyńskiego).
    Jeżeli jesteś bezrobotny, to możesz się zarejestrować w urzędzie pracy
    i będziesz miał ubezpieczenie zdrowotne bezpłatnie.
    Możesz też dobrowolnie zawrzeć umowę z NFZ na opiekę medyczną, ale to
    kosztuje chyba ponad 200 zł miesięcznie. Myślę, że urząd skarbowy już
    nie sprawdza, skąd masz na to pieniądze, a nawet gdyby sprawdzał, to
    chyba można stwierdzić, że pochodzą z jałmużny (która - tak mi się
    obiło o uszy - nie podlega opodatkowaniu).
    Ubezpieczenie zdrowotne to nie luksusowy samochód czy apartament, żeby
    urząd skarbowy tym się zajmował.
    Odnośnie do ubezpieczenia w firmie ubezpieczeniowej - nie mam
    orientacji.

    wa

  • 4. Data: 2006-03-04 16:53:19
    Od: "Lukasz" <l...@p...onetTNIJ.pl>

    > Myślę, że urząd skarbowy już nie sprawdza, skąd masz na to pieniądze, a
    nawet gdyby sprawdzał, to
    > chyba można stwierdzić, że pochodzą z jałmużny (która - tak mi się
    > obiło o uszy - nie podlega opodatkowaniu).

    Albo - jak ktoś wpadł jakiś czas temu na tej grupie - możesz złożyć w US
    oświadczenie, że utrzymujesz się z prostytucji. Podatku Ci nie przywalą, bo
    wtedy naruszyliby prawo zabraniające utrzymywania się z cudzej prostytucji.
    I w ten sposób nie trzeba zakładać pralni, żeby uprać brudne pieniądze.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"