PracaGrupypl.praca.dyskusje › losy ogloszen w sprawie pracy...

  • 61. Data: 2003-08-13 12:55:00
    Temat: Re: losy ogloszen w sprawie pracy...
    Od: Al <a...@t...pl>

    Tomodati wrote:

    > Nie odpieprzyla, tylko dokonala selekcji. A selekcja ma na celu
    > ograniczenie zbioru elementow wedlug zadanych kryteriow.

    To moze trzeba bylo odpowiednieo wystopniowac te kryteria w oglosznieu
    odnosnie wakatu ? Nie uwazasz ze wielu osobom ulatwilo by to zadanie i nie
    powodowalo by niepotrzebnej odatkowj pracy i haosu, jaki powstal ?

    > ugruntowanej
    >
    > Chyba kpisz :-) Takich firm jest od groma i nie do konca sprawdzaja sie w
    > swoich rolach... uwierz mi.

    Chcesz powiedziec ze spora czesc firm duzych ba nawet jednych z najwiekszych
    na rynku daje sie robic w balona wydajac pieniadze na takie uslugi ? Nie
    pisalem o firmie Mietek i spolka tylko o takich ktore zbudowaly swoja
    pozycje, i cos juz wiadomo na ich temat, ktos im azufal. Fakt trzeba pewnie
    za to zaplacic, ale mysle ze w konsekwencji moze sie to oplacic na dluzsza
    mete.

    > Nie wiem, kogo masz na mysli, bo z tego co wyczytalem z listu Anny, nie
    > odnioslem wrazenia, ze jest bufonem. Ma po prostu zdrowe podejscie do
    > zycia i mowi szczerze.

    Wiesz moze i mowi szczerze, ale jak by okreslila we wlasciwy sposob kryteria
    rekrutacji to nie dostala by ton smieci. Ja nie tweirdze ze sekretaarka nie
    musi znac sie na ortografi, ale moze nie jest jej ta ortografia potrzebna,
    bo bedzie tylko odbierac telefony, lub podawac kawe.

    Jedno pytanie:
    Jaki Twoim zdaniem byl sens tego postu ? Co autorka tak na prawde chciala
    wyrazic ? Chciala pouczyc rzesze szukajacych pracy ? Bo ja wlasnie nie wiem

  • 62. Data: 2003-08-13 13:14:52
    Od: "Dieter" <t...@p...onet.pl>

    Niezle masz nasrane do gara

  • 63. Data: 2003-08-13 13:28:54
    Od: "Tomodati" <a...@o...pl>

    Uzytkownik "Al" <a...@t...pl> napisal w wiadomosci

    > To moze trzeba bylo odpowiednieo wystopniowac te kryteria w oglosznieu
    > odnosnie wakatu ? Nie uwazasz ze wielu osobom ulatwilo by to zadanie i nie
    > powodowalo by niepotrzebnej odatkowj pracy i haosu, jaki powstal ?

    A co Ty napisalbys w ogloszeniu? Poszukuje czlowieka, ktory wykonywalby
    prace rzetelnie, nie mialby w dupie wszystkiego i nie robil z biura burdelu?
    Zastanow sie:-)
    Anna dosc dobrze sprecyzowala profil osoby o jaki jej chodzilo...

> [...]
    pewnie
    > za to zaplacic, ale mysle ze w konsekwencji moze sie to oplacic na dluzsza

    Powiedzmy sobie szczerze, wiekszosci firm ze wzgledu na budzet nie stac na
    uslugi takich firm konsultingowych.

    > Wiesz moze i mowi szczerze, ale jak by okreslila we wlasciwy sposob
    kryteria

    poczekaj poczekaj:-)

    tresc ogloszenia byla nastepujaca: " firma XXX zatrudni studentke do obslugi
    sekretariatu ze znajomoscia maszynopisania"
    Ja tu widze trzy obszary ograniczajace:
    1. Studentka ( czyli osoba studiujaca w dodatku kobieta )
    2. Obsluga sekretariatu ( czyli potrzebuje sekretarki a nie jakiegos
    lachociaga )
    3. Znajomosc maszynopisania.

> [...]
    > musi znac sie na ortografi, ale moze nie jest jej ta ortografia potrzebna,
    > bo bedzie tylko odbierac telefony, lub podawac kawe.

    A powiedz mi, prosze, po kiego mi jakas panienka co bedzie tylko odbierala
    telefony i robila kawe? Czy to sie nazywa praca?
    No wiesz co, nie przesadzaj.

    > Jedno pytanie:
    > Jaki Twoim zdaniem byl sens tego postu ? Co autorka tak na prawde chciala
    > wyrazic ? Chciala pouczyc rzesze szukajacych pracy ? Bo ja wlasnie nie
    wiem

    Co autorka miala na mysli? Zawsze mialem problemy z jezykiem polskim, jesli
    chodzi o kwestie, co autor mial na mysli :-)
    Ale z tonu posta Anny wnioskuje, ze jest zawiedziona, moze nawet
    rozdrazniona faktem, ze wiekszosc ludzi niechlujnie przygotowuje swoje
    prezentacje ( jakby nie bylo CV jest prezentacja osoby ) -> patrz
    ortografia, nie rozumie o jakie stanowisko sie ubiega -> patrz zdjecia w
    bieliznie, lub nie ma zielonego pojecia o pewnych standardach jesli chodzi o
    oficjalne pisma ( CV jest oficjalne ), lub wogole ma w dupie wszystko co sie
    wokol nich dzieje-> patrz CV zaadresowane do zupelnie innej osoby :-)
    Anna musiala byc bardzo rozzalona albo tez zdesperowana skoro napisala o tym
    na liscie. Byc moze chce dac do zrozumienia grupowiczom, ze wszyscy
    narzekaja, jak to bardzo trudno jest znalezc prace ( nie watpie ze jest, bo
    sam to przechodzilem ) ale jesli maja okazje dostac prace, moze nie do konca
    wymarzona, to potrafia to spieprzyc.
    Mysle, ze Anna chciala nam dac do zrozumienia, ze musimy sie zastanowic nad
    tym co robimy, ze jesli juz bierzemy sie za cos, to musi to byc zrobione
    dobrze i do konca.
    Nie wiem co na to Anna ;-)

    Adas

  • 64. Data: 2003-08-13 13:29:37
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > No dobrze, może i przesadziłem. Umowy redaguje prawnik. Ale pracownik
    > biurowy nie znający ortografii, to niewłaściwa osoba na właściwym
    miejscu...

    Trzeba pisać na temat, nie ma co wyolbrzymiać...Myślę, że koleżanka Ania
    trochę przesadziła z tą ortografią. Zapewne było parę błędów
    interpunkcyjnych wynikających z różnych szkół pisania CV. Przecież chyba
    nikt nie napisał , że mieszka w Zielonei Gurze, albo ma na imię Chalina. To
    są "byki" i wszyscy się zgodzimy, że tacy ludzie powinni raczej szukać pracy
    fizycznej.
    Sławek

  • 65. Data: 2003-08-13 13:39:57
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    web wrote:

    > In article <bhd4kb$pml$4@atlantis.news.tpi.pl>, n...@s...pl says...

    > No, tak juz jest. Spora czesc obecnych studentow jest rozleniwiona.
    > Zamiast wziac sie do roboty, zaczynaja sie wymigiwac zaslaniajac
    > papierami na roznorakie schorzenia.

    oto polska. czytac moga jak ktos napisal SMSy i program tv.po co sie
    przemeczac..w szkole uczyc sie ortografii.po co "mam papier, wiec olewam"

    wiec nie wiem o co bylo tyle glosow oburzenia. jesli ktos nie umie
    poprawnie napisac wlasnego CV, wrecz reklamujacego siebie, to czy
    poprawnie bedzie pisal dokumenty firmowe ( firmy w ktorej "tylko"
    pracuje ). Anna odrzucila to co jej sie nie podobalo.miala swiete prawo
    do tego.

    hehehe dobre :) czyli to co ona miala : 100 nie-studentow i listy
    motywacyjne do innych firm..

    --
    Marcin Tadeusz Strzyzewski

  • 66. Data: 2003-08-13 13:42:57
    Od: "ANNA" <p...@i...pl>

    hm, uwazasz, ze przesadzam...
    oto te przyklady, ktore pamietam:
    "jestem studentkom"
    "lubiem rozmawiac z ludzmi"
    "ucze sie anielskiego od 6 lat" - tej nie odrzucilam, bo stwierdzilam, ze
    literowka nie do zauwazenia w wordzie
    stylistyczny to dla mnie np
    "mam 25 lata"
    nie wiem -dowiedzialam sie dzisiaj, ze jestem zlym pracodawca, ktory dreczy
    biednych obywateli i sie czepia nie wiem czego...
    to moze nastepnym razem jak dam ogloszenie (a gwarantuje, ze nie bedzie to
    zbyt szybko) to bede te co lepsze skanowac i umieszczac w sieci - co wy na
    to???
    dla mnie jest to wyraz niechlujstwa i na to pragnelam zwrocic uwage na
    grupe - a wszyscy skupili sie na moich literowkach - smieszne troszke, ale
    coz...
    pozdrawiam
    ania.

  • 67. Data: 2003-08-13 13:47:05
    Od: "ANNA" <p...@i...pl>

    zgadzam sie w 100% :-D
    ania.

  • 68. Data: 2003-08-13 13:48:11
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-08-13 15:42:57 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *ANNA* skreślił te oto słowa:

    > hm, uwazasz, ze przesadzam...
    > oto te przyklady, ktore pamietam:
    > "jestem studentkom"
    > "lubiem rozmawiac z ludzmi"

    Oni to pewnie czENsto na IRCu siedzOm ;)

    > nie wiem -dowiedzialam sie dzisiaj, ze jestem zlym pracodawca, ktory dreczy
    > biednych obywateli i sie czepia nie wiem czego...

    Nie jestes, mozesz wymagac wszystkiego czego chcesz. Tyle, ze musisz sie
    liczyc z tym, ze jak nikt nei spełni wymagan to moze bedzie trzeba je nieco
    zmodyfikowac. Takie zycie :)

    > to moze nastepnym razem jak dam ogloszenie (a gwarantuje, ze nie bedzie to
    > zbyt szybko) to bede te co lepsze skanowac i umieszczac w sieci - co wy na
    > to???

    Tylko nie zapomnij zamazac danych osobowych :)

    > dla mnie jest to wyraz niechlujstwa i na to pragnelam zwrocic uwage na
    > grupe - a wszyscy skupili sie na moich literowkach - smieszne troszke, ale
    > coz...

    A ja Cie rozumiem,
    mi sie nawet nie chce czesto czytac CV, ktore są nieczytelne lub napisane
    po polskawemu.
    A od sekretarki wymaganie znajomosci poprawnej polszczyzny jest jak
    najbardziej na miejscu.

    ps. Jesli nie studentak to moze poszukaj wsrod rencistek, emerytek - to
    bardzo czesto lepsze kandydatki, i to z doswiadczeniem, no i ZUS tez Ci
    odpada :)

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154
    howuser&userid=39102

  • 69. Data: 2003-08-13 13:49:54
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-08-13 13:34:24 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *Liwiusz* skreślił te oto słowa:

    > Tak to już jest. Pracodawca chce idealnego, bezbłędnego pracownika, a sam
    > strzela byki, że aż wstyd...

    Pracodawca moze wymagac sobie czego tylko chce. Masz tylko takich
    przelozonych, ktorzy są we wszystkim lepsi od Ciebie? Nie sądze.

  • 70. Data: 2003-08-13 13:56:17
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "ANNA" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > hm, uwazasz, ze przesadzam...