PracaGrupypl.praca.dyskusje › isc do pracy w ostatni dzien czy nie?

  • 11. Data: 2006-10-25 10:42:47
    Temat: Re: isc do pracy w ostatni dzien czy nie?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:38fff$453f32cc$57cf6a6b$13699@news.chello.pl Piotr

    > zwolnienie lekarskie (poinformowac nalezy firme najszybciej jak to
    > mozliwe, najlepiej telefonicznie,
    Zgodnie z rozporządzeniem powiadomić należy niezwłocznie, najpóźniej jednak
    drugiego dnia nieobecności. Możliwe formy to: osobiście, telefonicznie,
    faksem, pocztą (w tym przypadku za datę powiadomienia przyjmuje się datę
    stempla pocztowego). W przypadku wybrania tej ostatniej formy oznacza to, że
    pracownik może nadać list polecony z zawiadomieniem o przyczynie
    niestawienia się do pracy drugiego dnia np. o godz. 23:59. Wówczas
    pracodawca dowie się o tym prawdopodobnie najwcześniej 4 dnia.
    Co do sposobu poinformowania to najlepiej poinformować tak, aby mieć dowód,
    że się tego obowiązku dopełniło.

    > Pracodawca ma 7 dni na wydanie swiadectwa pracy. Stad swiadectwo
    > najprawdopodobniej dostaniesz pozniej.
    Nieprawda. Wydać ma niezwłocznie, to znaczy w dniu, w którym stosunek pracy
    ulega rozwiązaniu albo wygasa. I w tym dniu swiadectwo ma być gotowe do
    wydania bezpośrednio pracownikowi. 7 dni to ma pracodawca na przesłanie
    świadectwa pocztą, jeśli natychmiastowe wydanie nie było możliwe. Ale w tym
    przypadku będzie możliwe, bo pracownik się po nie zgłosi.

    Jotte

  • 12. Data: 2006-10-25 12:12:28
    Temat: Re: isc do pracy w ostatni dzien czy nie?-urlop na żadanie?
    Od: "pracownik" <r...@w...pl>

    Użytkownik "pracownik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > godzinach 8-16, wiec jak pojde przypuscmy o 15 do kadrowej(ksiegowej) to
    > powinna mi dac swiadectwo pracy i wtedy chyba mam w dupie ta sluzbe 31 -
    go
    > 16-22?
    >
    > bo chyba juz ostatniego raczej oboziazku do pracy isc nie mam tym bardziej
    > ze z grafika pierwotnego czyli tego spisanego 1-go pazdziernika wynikalo
    jak
    > napisalem wyzej ze dwa ostatnie dni mialem juz wolne (29-go ostatnia
    sluzba)

    > bo nie mam zamiaru jeszcze ostatniego przychodzic do pracy do firmy z

    wymyslilem jeszcz cos :
    (moze przypomne : pracuje w tej firmie do 31 pazd. , dzis tj 25.10 mam
    sluzbe 16-22, jutro 26.10 tez 16-22, piatek wolny, sobota i niedziela 7-19,
    i 31.10 16-22.
    Najbardziej wkurwia mnie fakt ze firma mimo ze juz ja odchodze chce mi do
    konca wykorzystac i o ile sroda, czwartek i ewent. ten wtorek 31.10 sa do
    przyjecia bo wkoncu to i tak dni robote to wkurwi mne ze musialbym przyjsc w
    sobote i niedziele i miec je z glowy bo 12 -godzinna dzionka zdecydowanie
    zawala caly dzien.

    Wiec mysle zeby w sobote i niedziele wziasc urlop na zadanie, tym bardziej
    ze nigdy nie korzystalem z tego rodzaju urlopu(bo takiego normalnego
    wypoczynkowego oczywiscie nie dostalem mimo iz skladalem podanie).

    Czy musza mi udzielic ten urlop ?
    Jakie wasze opinie, doswiadczenia moze z tym rodzajem urlopu ?

  • 13. Data: 2006-10-25 12:14:19
    Od: "pracownik" <r...@w...pl>

> [...]
    >
    > Czy musza mi udzielic ten urlop ?
    > Jakie wasze opinie, doswiadczenia moze z tym rodzajem urlopu ?

    czy moze zwolnienie lekarskie za sobote i niedziele (raczej trudno bedzie i
    dodatkowo wiadomoze bedzie ze na 99% symuluje) a urlop za zadaie bedzie fair
    bo po prostu bede chcial miec wolne sob - niedz.

  • 14. Data: 2006-10-25 12:23:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ehnkbb$9pj$1@news.onet.pl pracownik <r...@w...pl> pisze:

> [...]
    > ze nigdy nie korzystalem z tego rodzaju urlopu(bo takiego normalnego
    > wypoczynkowego oczywiscie nie dostalem mimo iz skladalem podanie).
    Muszą. KP art. 167^2.

    Jotte

  • 15. Data: 2006-10-25 12:46:27
    Od: "pracownik" <r...@w...pl>

    > Muszą. KP art. 167^2.

    czyli jezeli w piatek (29.10) zazadam dwoch dni urlopu na zadanie za sob i
    niedziele to musza dac?
    a jak nie beda chcieli bo spodziewam sie oporow z ich strony to jak walczyc?

  • 16. Data: 2006-10-25 16:39:50
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > czyli jezeli w piatek (29.10) zazadam dwoch dni urlopu na zadanie za sob i
    > niedziele to musza dac?
    > a jak nie beda chcieli bo spodziewam sie oporow z ich strony to jak
    > walczyc?

    Nie ma takiej opcji. Urlop na żądanie jest urlopem o którym informujesz
    (najpóźniej w dniu wykorzystania) a nie prosisz pracodawcę, także spokojnie
    możesz POINFORMOWAĆ pracodawcę że bierzesz dwa dni urlopu na żądanie w takim
    to a takim terminie i może Ci naskoczyć.
    To po pierwsze.
    Po drugie jeżeli jedyną formą informacji jaką otrzymałeś jest sms na Twój
    prywatny telefon, to pracodawca może go sobie w buty wsadzić- będzie wyższy.
    Nikt ci tego nie dowiedzie. Mogłeś nie mieć telefonu przy sobie przez kilka
    dni i mogło wystąpić mnóstwo innych okoliczności - po prostu nie wiesz o
    obowiązku pracy w sobotę i niedzielę.
    --
    Jackare

  • 17. Data: 2006-10-25 16:44:00
    Od: "Mike" <a...@o...pl>

> [...]
    > niedziele to musza dac?
    > a jak nie beda chcieli bo spodziewam sie oporow z ich strony to jak

    Dzwonisz w sobotę rano że nie będzie cię w pracy i tyle, nie musisz
    uzasadniać !!! (KP)

  • 18. Data: 2006-10-25 19:20:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ehnmb6$gov$1@news.onet.pl pracownik <r...@w...pl> pisze:

    > czyli jezeli w piatek (29.10) zazadam dwoch dni urlopu na zadanie za sob i
    > niedziele to musza dac?
    > a jak nie beda chcieli bo spodziewam sie oporow z ich strony to jak
    > walczyc?
    Walka zbędna, nie mają nic do chcenia. Oni są _obowiązani_ udzielić. Ty ich
    nie prosisz, tylko _żądasz_ i _wskazujesz_ termin. Ich zdanie w tej kwestii
    Cię nie interesuje.

    Jotte

  • 19. Data: 2006-10-25 21:03:43
    Od: "pracownik" <r...@w...pl>

    > Muszą. KP art. 167^2.

    tak samo jak powinni mi dac zalegly urlop na okresie wypowiedzeia a nie
    dali.
    to jest popierdolona firma, firma - dziad
    najlepszym sposobem chyba by bylo zwolnienie lekarskie, ale ciezko bedzie bo
    w sumie jestem zdrowy a tak bardzo nie chce tam byc w sobote i niedziele i
    to po 12 godzin.

    i jeszcze pomocnicze pytanie : jezeli by udalo mi sie uzyskac zwolnienie
    naprzyklad od piatku tj 27.10 do poniedzialku (30.10) to nie wplynie to na
    moje wypowiedzenie ? tzn (zebym sobie przypadkiem nie przedluzyl
    wypowiedzenia - pytam tylko zeby sie upewnic)

  • 20. Data: 2006-10-25 21:18:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ehojfe$i2k$1@news.onet.pl pracownik <r...@w...pl> pisze:

    > tak samo jak powinni mi dac zalegly urlop na okresie wypowiedzeia a nie
    > dali.
    Bzdura, nie muszą dawać ci urlopu w okresie wypowiedzenia.
    Czy ty w ogóle zadałeś sobie drobny trud przeczytania choć kodeksu pracy?

    > to jest popierdolona firma, firma - dziad
    > najlepszym sposobem chyba by bylo zwolnienie lekarskie, ale ciezko
    > bedzie bo w sumie jestem zdrowy a tak bardzo nie chce tam byc w sobote i
    > niedziele i to po 12 godzin.
    Rób, jak chcesz. Przedstawiłem ci stan prawny.

    > i jeszcze pomocnicze pytanie :
    Sorki, ale ja nie potrzebuje pomocy. ;)

> [...]
    > moje wypowiedzenie ? tzn (zebym sobie przypadkiem nie przedluzyl
    > wypowiedzenia - pytam tylko zeby sie upewnic)
    Nie wpłynie. Chyba, że bedzie to zwolnienie z tytułu ciąży.

    Jotte