PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalnośc gospodarcza i preferencyjne stawki - warunki

  • 1. Data: 2006-10-24 16:53:36
    Temat: Działalnośc gospodarcza i preferencyjne stawki - warunki
    Od: "Dorota" <d...@a...net>

    Witam!

    Mam pytanko. Chcę skorzystać z preferencyjnych składek dla osób
    prowadzących działalność gospodarczą . W warunkach obniżenia składek do 30%
    jest zapis:
    - nie wykonują działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy, na
    rzecz którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w bieżącym
    lub poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach stosunku pracy lub
    spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres wykonywanej
    działalności gospodarczej.

    Teraz pytanie : czy wykonywanie na rzecz pracodawcy umowy o dzieło można
    sformułować jako stosunek pracy ??? Czy jest do tego jakaś wykładnia. Będę
    wdzięczny za opinie.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-24 17:48:19
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > sformułować jako stosunek pracy ??? Czy jest do tego jakaś wykładnia. Będę

    Nie można. Stosunek pracy dotyczy konkretnie posiadania umowy o pracę. Mając
    umowę o dzieło, nie było stosunku pracy.

    Oczywiście (aczkolwiek to już całkiem inny temat) mając umowę o dzieło,
    można wystąpić do sądu pracy o ustalenie stosunku pracy. Ale Ciebie to
    oczywiście nie dotyczy. Ty chcesz dokładnie w drugą stronę :)

  • 3. Data: 2006-10-24 18:01:24
    Od: "Dorota" <d...@a...net>

    > Oczywiście (aczkolwiek to już całkiem inny temat) mając umowę o dzieło,
    > można wystąpić do sądu pracy o ustalenie stosunku pracy. Ale Ciebie to
    > oczywiście nie dotyczy. Ty chcesz dokładnie w drugą stronę :)

    Dokładnie w drugą ;) - ze względu na preferencyjne składki...

  • 4. Data: 2006-10-25 06:23:55
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > jest zapis:
    > - nie wykonują działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy, na
    > Teraz pytanie : czy wykonywanie na rzecz pracodawcy umowy o dzieło można
    > sformułować jako stosunek pracy ???

    umowa o dzieło wynika z KC, a stosunek pracy wynika z KP.
    a z tego wniosek, że nie była wykonywana praca tylko wykonywane dzieło.
    czyli punkt przepisu nie jest w żaden sposób naruszony

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*