PracaGrupypl.praca.dyskusjeinspiracje › Re: inspiracje
    Subject: Re: inspiracje
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Date: Tue, 20 Jul 2010 16:22:12 +0200
    From: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 20-07-2010 o 15:38:55 Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał(a):

    > No bo tak jest. W większości wypadków potrzebny jest technik, a nie
    > osoba z wyższym wykształceniem.

    Przegladajac ogloszenia o prace, w ok. 90% wymagane jest wyksztalcenie
    wyzsze informatyczne "lub podobne".

    > O ile zgodzę się z tym, że poziom nauczania się obniżył, o tyle nie
    > zgodzę się z kontekstem. Po prostu studia informatyczne winny
    > przygotowywać do innych rzeczy....

    Winny, ale tego nie robia... Nawet w programowaniu, wiele uczelni jest
    jeszcze w poprzednim wieku.

    > Tylko, że to nie jest cała informatyka....

    Nie jest, ale w watku przejawialy sie glosy, ze jak ktos jest programista,
    to nie moze byc jednoczenie administratorem i przy okazji znac sie na
    bazach danych, co wg. mnie jest bzdura, bo poznanie jednego jak i
    drugiego, nie jest czyms nadzwyczajnym (nawet we wlasnym zakresie).
    Informatyke moglbym porownac do medycyny. Tyle, ze tam mimo wszystko kazdy
    lekarz musi znac podstawy.Zarowno ginekolog, okulista, ogolny, pediatra,
    chirurg itd Dopiero pozniej robi specjalizacje. Znam takich, co sa np.
    chirurgami kardiologami, a dodatkowo maja specjalizacje od chorob
    wewnetrznych, albo ginekolog + okulista etc Mozna? Ktos kto tylko chce sie
    rozwijac, nie zatrzymuje sie na jednym wycinku danej dziedziny. Nie ujmuje
    nic specjalistom tylko w jednym zagadnieniu, ale i te osoby spedzily mase
    czasu na poznawanie danego zagadnienia. Sa np. graficy od Photoshopa,
    ktorzy w kilka sekund wygeneruja takie cuda w tym programie, ktore innym
    zajelyby z tydzien, ale z konfiguracja modemu maja juz ogromne trudnosci,
    nie mowiac o konfiguracji rozleglej sieci i jej odpowiednim
    zabezpieczeniu. Sa programisci np. Javy ktorzy znaja doskonale ten jezyk,
    ale i potrzebne biblioteki, by szybko stworzyc jakas aplikacje. A sa
    osoby, ktore znaja tylko skladnie tego jezyka na tyle, by zrozumiec kod.
    Obie te osoby znaja jave, tylko tego pierwszego mozna uznac za eksperta, a
    drugi musialby poswiecic troche czasu, by sie zaznajomic z aktualnymi
    bibliotekami. Przykladow mozna mnozyc... Wszystko zalezy od tego, jaka to
    praca i jak wytrwala i inteligentna jest osoba, ktora chce na danym
    stanowisku pracowac.

    I jeszcze dodam, ze wiele technologii sie ze soba wiaze. Np. bedac adminem
    MS, ma sie stycznosc z administracja baz danych, z programowaniem jak i
    obsuga sprzetu. Wszystkie te technologie z ogloszenia sa ze soba powiazane
    i jesli ktos mial do czynienia z praca w srodowisku MS mial tez zapewne
    opieke nas sieciami w firmie. Nikt tam nie bedzie wymagal spawania
    swiatlowodow! To trole grupowe po prostu musialy zasiac zamet, bo jak
    zwykle im sie nudzilo i do czegos sie doczepic musialy, przy okazji
    musialy sie dowartosciowac, bo poza pisaniem bzdur nic innego nie
    potrafia...

    W dobie wszedobylskiego Internetu, zdobycie chocby podstawowej wiedzy nie
    powinno byc problemu. A uczenie sie na wlasnych bledach jest czasem
    bezcenne, bo pozniej wie sie np. czego unikac by w srodowisku
    produkcyjnym, drugi raz tego bledu nie popelnic.

    --
    SprzedamTO.pl