PracaGrupypl.praca.dyskusjeinspiracje › Re: inspiracje
    Subject: Re: inspiracje
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Date: Tue, 20 Jul 2010 15:32:43 +0200
    From: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 19-07-2010 o 15:31:23 jcm <j...@1...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec"
    > <j...@j...na.jurze> napisał w wiadomości
    >
    > Są. Na papierze, w CV, w fantazjach pracodawców i kandydatów. :D
    >
    > W życiu raczej nie ma takich.
    >
    > j.

    "Raczej" - dobrze, ze wpisales to slowo.

    Fakt, jak widze dzisiejszych absolwentow informatyki, to sie nie dziwie,
    ze maja strach przed oczyma. Wiekszosc ogloszen na stanowiska
    informatyczne moglyby wykonywac osoby po LO, a nie z tyt. mgra! To poziom
    nauczania sie zwyczajnie obnizyl i dzisiaj spoleczenstwo jest na tyle
    leniwe, by we wlasnym zakresie sie czegos nauczyc. A i z konstruktywnym
    mysleniem tez kiepsko.

    To ogloszenie jest banalne, tylko trzeba chciec. Poza tym, autorowi watku
    chodzilo o to GDZIE nabyc doswiadczenie, a nie o sens ogloszenia. Jak
    widze, wielu z Was ma nawet problemy z rozumieniem tego co czyta.

    A wystarczylo napisac, ze glownie doswiadczenie nabywa sie na wlasnych
    bledach. W dobie kilku-rdzeniowych prockow, mozna sobie zainstalowac
    darmowe wersje hypervisor-ow i uczyc sie np. podstaw topologii sieci. Na
    laptopie mozna zainstalowac nawet Ubuntu, tylko po to, by nauczyc sie
    podstaw kompilacji jajka. Jak wyskoczy jakis blad, lub hw/soft odmawiaja
    posluszenstwa, to zamiast pisac na jakies fora prosby o podanie na tacy
    wyjasnienia problemu, zawsze mozna poswiecic dzien, by samemu dojsc do
    wyszukania tegoz bledu i samemu probowac to naprawic. W ostatecznosci
    mozna posluzyc sie google. Trzeba wyznaczas sobie cele i je samemu
    rozwiazywac, a nie isc na latwizne - glownie o to w tym zawodzie chodzi.

    Dobry informatyk, to taki informatyk, ktory ma troche inteligencji...
    Nawet jak sie nie zna na programowaniu w PL/SQL, ale zna podstawy jakiegos
    innego jezyka, to jesli tylko bedzie chcial, szybko sie nauczy na takim
    poziomie, by moc wykonywac jakies srednio zaawansowane czynnosci.

    Odnosnie jeszcze tego nieszczesnego ogloszenia i jego wymagan, to wszystko
    da sie jeszcze zweryfikowac na etapie rozmowy rekrutacyjnej. W tym
    konkretnym przypadku, jesli ktos mial do czynienia z rozwiazaniami MS, to
    bez problemu sobie poradzi. Jesli chce zglebiac wiedze, to sa kursy z
    odpowiednich zagadnien. Ma je i MS i Oracle i IBM i Cisco i Novell itd...
    Nie jest powiedziane, ze trzeba na te kursy uczeszczac - mozna kupic
    odpowiednie ksiazki przygotowujace do egzaminow i uczyc sie z nich we
    wlasnym zakresie.

    Wiekszosc zagadnien w informatyce dziala na podobnych zasadach - roznia
    sie tylko szczegolami. Ktos, kto mial do czynienia z Linuksem, powinien
    dac sobie rade z Solarisem. W miedzyczasie na wlasna reke zasysa iso i
    ebooki ze strony Sun.com i katuje jakis komputer przeznaczony do edukacji.

    Ale najlatwiej powiedziec, ze sie nie da i ze nie ma...

    --
    SprzedamTO.pl