PracaGrupypl.praca.dyskusje › godzina rozpoczecia i zakonczenia pracy

  • 1. Data: 2009-03-04 15:18:55
    Temat: godzina rozpoczecia i zakonczenia pracy
    Od: Konto <n...@n...spam.no.com>

    Witam, sytuacja wyglada tak:
    przychodze do pracy, wpisuje sie na liste, ide do drugiego budynku po klucz
    na portiernie, wracam do siebie, otwieram pomieszczenie, rozbieram sie,
    jestem gotowy.
    Z konczeniem to samo - pozamykac, odniesc klucz.
    Wedrowki z kluczem zabieraja kilka-kilkanascie minut.

    Pytanie:
    czy te wedrowki po klucz wliczaja mi sie do czasu pracy, czy nie?
    chwila rozpoczecia pracy bedzie wiec moment wpisu na liste, czy dopiero
    moment, w ktorym zasiadam przy biurku?
    tak samo z zakonczeniem pracy - odnoszenia klucza wlicza mi sie do czasu
    pracy, czy juz nie?

    pzdr

  • 2. Data: 2009-03-04 17:04:44
    Temat: Re: godzina rozpoczecia i zakonczenia pracy
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 04 Mar 2009 16:18:55 +0100, Konto napisał(a):

    > czy te wedrowki po klucz wliczaja mi sie do czasu pracy, czy nie?

    Wliczają się.

    > chwila rozpoczecia pracy bedzie wiec moment wpisu na liste, czy dopiero
    > moment, w ktorym zasiadam przy biurku?

    Od momentu stawienia się do pracy.

    > tak samo z zakonczeniem pracy - odnoszenia klucza wlicza mi sie do czasu
    > pracy, czy juz nie?

    Wlicza się.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2009-03-05 13:49:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:golufn$i3c$1@node1.news.atman.pl Konto
    <n...@n...spam.no.com> pisze:

> [...]
    > moment, w ktorym zasiadam przy biurku?
    > tak samo z zakonczeniem pracy - odnoszenia klucza wlicza mi sie do czasu
    To moze byc róznie traktowane.
    Przyklad. Rozpoczynam wyklad o 8:00. Ale zeby go rozpoczac musze wziac klucz
    do sali, otworzyc szafe i pobrac materialy, uruchomic system, skontrolowac
    sprawnosc itp. Musze to zrobic wczesniej, bo o 8 to juz wyklad sie ma
    zaczac. Musze takze pewne czynnosci wykonac po zakonczeniu zajec. Dopiero
    potem oddaje klucze i podpisuje liste. Czynnosci te sa jednak niejako
    przypisane do przeprowadzenia wykladu, podobnie zreszta jak przygotowanie
    sie do niego, co robie w domu.
    Np. czas potrzebny na dotarcie do pracy i powrót z niej nie jest wliczany do
    czasu pracy.
    Inny przyklad. Pracownik przebiera sie w ubiór roboczy, a po pracy ponownie
    zaklada ubranie "cywilne" (niektórzy nawet sie przedtem myja!). Ale to nie
    jest obowiazkowe. Czy to jest wiec czas pracy?

    Wchodzi tu w gre art. 128 §1 KP.
    Pomocniczo:
    http://42.pl/u/1y7x
    http://www.wip.pl/www/poradadnia.php?news=601&page=1

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-03-05 20:44:30
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Uzytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

> [...]
    > potem oddaje klucze i podpisuje liste. Czynnosci te sa jednak niejako
    > przypisane do przeprowadzenia wykladu, podobnie zreszta jak przygotowanie

    Telepraca ???

    > Np. czas potrzebny na dotarcie do pracy i powrót z niej nie jest wliczany do
    > czasu pracy.

    A móglby.

    > Inny przyklad. Pracownik przebiera sie w ubiór roboczy, a po pracy ponownie
    > zaklada ubranie "cywilne" (niektórzy nawet sie przedtem myja!). Ale to nie
    > jest obowiazkowe. Czy to jest wiec czas pracy?

    Sluzba ?

  • 5. Data: 2009-03-06 10:50:03
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 4 Mar 2009 18:04:44 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Wliczają się.

    :)

    > Od momentu stawienia się do pracy.

    Z chwilą kiedy jest do dyspozycji pracodawcy.
    Wpada facet za 2 minuty 8, chwyta długopis i się podpisuje na liście
    obecności. Dopiero w następnej kolejności udaje się do szatni....wszystko z
    gracją ... przebiera się w drelichy ... potem idzie na świetlicę i musi
    "pierdolnąć małą czarną" wszak dzień bez kawy jest dniem straconym. Trwa to
    jakieś 20 minut ... a pracodawca?
    A chuj z nim - niech czeka aż się pracownik przygotuje ...
    Przy okazji czeka na takiego pracownika kilku innych pracowników, ponieważ
    zespół wyjeżdża w teren .. i ten "ostatni"; by musiał popierdalać pieszo
    kilkadziesiąt kilometrów.

    > Wlicza się.

    Eeee tam - od 8 do 16 (przykład) pracownik ma być gotowy do wykonania
    polecenia pracodawcy, a nie że o 15:30 idzie pod prysznic bo się musi
    okąpać. Za te godziny ma płacone i tu nie ma tematu, ma być do dyspozycji
    pracodawcy. Chyba że pracodawca pozwoli mu wcześniej odnosić klucz.

  • 6. Data: 2009-03-06 11:05:58
    Od: Herald <h...@o...eu>

    > Wliczają się.

    :)

    > Od momentu stawienia się do pracy.

    Z chwilą kiedy jest do dyspozycji pracodawcy.
    KP art 128 §1

  • 7. Data: 2009-03-06 11:14:47
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu>

> [...]
    > okąpać. Za te godziny ma płacone i tu nie ma tematu, ma być do dyspozycji
    > pracodawcy. Chyba że pracodawca pozwoli mu wcześniej odnosić klucz.

    Prysznic jest górnikowi niezbędny do wyjścia na ulicę a umycie rąk niezbędne
    lekarzowi do wykonania operacji. A z tym noszeniem klucza to już w ogóle nie
    rozumiem. Klucz wyłącznie realizacji potrzeb pracodawcy służy, pracownik nic z niego
    nie ma.

  • 8. Data: 2009-03-06 12:28:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 6 Mar 2009 12:14:47 +0100, Noe Bat napisał(a):

    > Prysznic jest górnikowi niezbędny do wyjścia na ulicę

    No właśnie - jak napisałeś jest niezbędny górnikowi, ale już nie jest to
    wykonywanie polecenia pracodawcy.
    Czy swoim przykładem chcesz powiedzieć że pracodawca ma płacić pracownikom
    za to że oni w czasie godzin pracy czynią higienę osobistą?
    Zerknij łaskawie do KP i na art. 128 - potem możemy zacząć polemikę.

    > a umycie rąk niezbędne lekarzowi do wykonania operacji.

    To i owszem - jest to czynność którą zgodnie ze sztuką branżową należy
    wykonać. To jest czynność związana z wykonywaniem pracy.

    > A z tym noszeniem klucza to już w ogóle nie rozumiem.

    Nie moja wina :)

    > Klucz wyłącznie realizacji potrzeb pracodawcy służy, pracownik nic
    > z niego nie ma.

    Niech pracownik wobec tego przychodzi w ubraniu roboczym do pracy - nie
    będzie problemu z przebieraniem się.
    Wszak pracodawca nie będzie dla otwierania drzwi szatni (czy portierni jak
    to nazwał autor) zatrudniał kolejnego pracownika.
    Sprawa jest jasna - pracownik od tej 7 ma być zdolny do wykonania polecenia
    pracodawcy. oczywiście stosując przepisy BHP ma być w ubraniu
    roboczym/ochronnym, w odpowiednim obuwiu itp.

  • 9. Data: 2009-03-06 13:04:38
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > polecenia
    > pracodawcy. oczywiście stosując przepisy BHP ma być w ubraniu
    > roboczym/ochronnym, w odpowiednim obuwiu itp.

    Bzdury wymyślasz. Wszelkie czynności związane bezpośrednio z obowiązkami
    pracownika oraz niezbędne do ich wykonania są tak samo wliczane do godzin
    pracy, jak i samo ich wykonywanie. Np. czas przed otwarciem sklepu, gdy
    pracownik przygotowuje się do pracy, jak również czas po zamknięciu,
    również jest jego czasem pracy. To samo tyczy się innych przygotowań
    (przebrania w ciuchy robocze, załadowanie samochodu, przygotowanie
    stanowiska pracy itp). Nie wiem skąd przychodzą Ci do głowy pomysły, że to
    nie jest czas pracy. Powiem Ci, że do czasu pracy wlicza się nawet przerwy
    na lunch i wyjście do ubikacji :>

  • 10. Data: 2009-03-06 13:34:06
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 6 Mar 2009 14:04:38 +0100, Baloo napisał(a):

    > Bzdury wymyślasz.

    :)

    > Wszelkie czynności związane bezpośrednio z obowiązkami
    > pracownika oraz niezbędne do ich wykonania są tak samo wliczane do godzin
    > pracy, jak i samo ich wykonywanie.

    Absolutnie się zgadzam.

    > To samo tyczy się innych przygotowań (przebrania w ciuchy robocze,

    Nie chce mi się już powtarzać po raz enty tego samego.

    > załadowanie samochodu, przygotowanie stanowiska pracy itp).

    To jest czynność związana z pracą - zalicza się do czasu pracy.

    > Nie wiem skąd przychodzą Ci do głowy pomysły, że to nie jest czas pracy.

    Bo kurwa - wisi mi czy facet (babka) będzie się kąpał, depilował, golił
    jaja (pizdeczkę) - niech to robi po pracy a nie w czasie kiedy mu (jej) za
    to płacę).
    Będąc przy tym temacie, zmiana kończy się o 15, a facet polazł do szatni i
    łaźni o 14:20 - twierdzi że musi się przygotować do wyjścia z pracy .... no
    cóż zezwalasz mu bo tak powiedział pracownik a Ty wychodzisz z założenia że
    to jest OK. Do zakładu przyjeżdza transport materiałów ... co zrobisz ...
    rozładujesz sam kiedy do tej czynności potrzeba np. 5 pracowników (wszyscy
    poszli się kąpać!!)? Czy też wchodzisz do łaźni i wydajesz polecenie
    pracownikom że mają rozładować transport?

    > Powiem Ci, że do czasu pracy wlicza się nawet przerwy na lunch

    U mnie nazywa się to freestich :)
    I przy dniówce ponad 6 godzin na dobę, wynosi ono 15 minut. Zgodzisz się z
    tym?

    > i wyjście do ubikacji :>

    :)
    Ile takich wyjść byłbyś w stanie "znieść" jako pracodawca w ciągu dniówki
    (8 godzin)? Pytam tak z ciekawości ... bynajmniej nie mam na myśli
    zabronienia pracownika odeszczania się czy walnięcia klocka :)
    Czy np. 2 wyjścia byłyby w sam raz? Czy może 5 albo 20?