PracaGrupypl.praca.dyskusjegodzina rozpoczecia i zakonczenia pracy › Re: godzina rozpoczecia i zakonczenia pracy
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: godzina rozpoczecia i zakonczenia pracy
    Date: Thu, 5 Mar 2009 14:49:31 +0100

    W wiadomosci news:golufn$i3c$1@node1.news.atman.pl Konto
    <n...@n...spam.no.com> pisze:

    > Witam, sytuacja wyglada tak:
    > przychodze do pracy, wpisuje sie na liste, ide do drugiego budynku po
    > klucz na portiernie, wracam do siebie, otwieram pomieszczenie,
    > rozbieram sie, jestem gotowy.
    > Z konczeniem to samo - pozamykac, odniesc klucz.
    > Wedrowki z kluczem zabieraja kilka-kilkanascie minut.
    > Pytanie:
    > czy te wedrowki po klucz wliczaja mi sie do czasu pracy, czy nie?
    > chwila rozpoczecia pracy bedzie wiec moment wpisu na liste, czy dopiero
    > moment, w ktorym zasiadam przy biurku?
> [...]
    To moze byc róznie traktowane.
    Przyklad. Rozpoczynam wyklad o 8:00. Ale zeby go rozpoczac musze wziac klucz
    do sali, otworzyc szafe i pobrac materialy, uruchomic system, skontrolowac
    sprawnosc itp. Musze to zrobic wczesniej, bo o 8 to juz wyklad sie ma
    zaczac. Musze takze pewne czynnosci wykonac po zakonczeniu zajec. Dopiero
    potem oddaje klucze i podpisuje liste. Czynnosci te sa jednak niejako
    przypisane do przeprowadzenia wykladu, podobnie zreszta jak przygotowanie
    sie do niego, co robie w domu.
    Np. czas potrzebny na dotarcie do pracy i powrót z niej nie jest wliczany do
    czasu pracy.
    Inny przyklad. Pracownik przebiera sie w ubiór roboczy, a po pracy ponownie
    zaklada ubranie "cywilne" (niektórzy nawet sie przedtem myja!). Ale to nie
    jest obowiazkowe. Czy to jest wiec czas pracy?

    Wchodzi tu w gre art. 128 §1 KP.
    Pomocniczo:
    http://42.pl/u/1y7x
    http://www.wip.pl/www/poradadnia.php?news=601&page=1