PracaGrupypl.praca.dyskusje › Golden umbrella, czyli jak zabezpieczyć się w trudnych czasach.

  • 1. Data: 2009-03-03 09:11:11
    Temat: Golden umbrella, czyli jak zabezpieczyć się w trudnych czasach.
    Od: "Pracuszek" <p...@w...pl>

    Mam pytanie do praktyków: za 3 dni parafuję nową umowę. Poradziłam się
    znajomego a ten zalecił mi wpisanie klauzuli zwolnienia i związanej z tym
    odprawy. Niestety nie mogę znaleźć w googalch wzorów takich umów. Czy ktoś
    mógłby mi polecić przykłądowe sformuowania?

    Wiem, że dużo zależy od determinacji pracodawcy i zdolności negocjacyjnych
    pracownika, ale jak w praktyce taki zapisek wygląda na stanowisku
    upper-class managera? Czy odprawa równa wysokości 5 pensji jest realna? Czy
    przedmiotem negocjacji może być obustronne wypowiedzenie umowy, które jednak
    wiąże się z wypłatą odprawy?

    Czasy nie są najłatwiejsze na zmianę pracy, ale decyzję już podjęłam. Szykam
    tylko jakiś klauzuli zabezpieczających swój interes.

    Pozdrawiam i dziękuję za wszelką praktyczną pomoc.
    Teoretyzującym osobom - dziękuję.

  • 2. Data: 2009-03-03 09:47:50
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > pracownika, ale jak w praktyce taki zapisek wygląda na stanowisku
    > upper-class managera? Czy odprawa równa wysokości 5 pensji jest realna?
    Jest realna w zależności od tego jak bardzo Twoje umiejętności są cenne dla
    firmy i jak firma szacuje korzyści wynikające z zatrudnienia Ciebie.
    Spotkałem się z takimi zapisami w umowach w firmach. Tego typu zapisy mają
    też np urzednicy powołani na podstawie mianowania - mój kolega będąc
    naczelnikiem jednego z wydziałów w urzędzie miejskim miał sześciomiesięczną
    odprawę, wypłaconą zresztą co do grosza.

    Czy
    > przedmiotem negocjacji może być obustronne wypowiedzenie umowy, które
    > jednak wiąże się z wypłatą odprawy?
    Z czymś takim nie spotkałem się nigdy, jeżeli rozwiązanie umowy odbyło się
    za przyczynami leżącymi po stronie pracownika. Nie robiłbym sobie nadziei na
    taki zapis. Reprezentując firmę lub jako pracodawca nigdy bym się na taki
    zapis nie zgodził, chyba żeby miał miejsce po serii umów na czas określony
    które nie zawierałyby klauzuli o mozliwości ich rozwiazania, słowem gdyby
    pracownik zarobił już odpowiednie pieniądze dla firmy.

    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-03-03 15:48:48
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 3, 10:11 am, "Pracuszek" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > odprawy. Niestety nie mogę znaleźć w googalch wzorów takich umów. Czy ktoś
    > mógłby mi polecić przykłądowe sformuowania?

    Najprościej: dłuższy okres wypowiedzenia. I najłatwiej będzie Ci to
    wynegocjować, bo jest to zobowiązanie symetryczne.
    Wadą jest konieczność dalszego przychodzenia do pracy (choć tu
    trafiają się niespodzianki), a zaletą oczywistość zapisu i łatwość
    wyegzekwowania w razie gdyby robili Ci problemy.

    --
    mihau