PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy warto pracować za 1.400 zł brutto

  • 51. Data: 2008-08-15 19:55:26
    Temat: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "venioo" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:g84lgd$f84$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Sprawdzanie sprawdzianow, kartkowek, rady pedagogiczne, dni otwarte,
    > wywiadowki, zebrania z rodzicami.

    Nie jestem az tak stary by nie pamietac czasow szkolnych. Klasowki
    sprawdzane na lekcji nie byly zadnym wyjatkiem, a i "praca wlasna" bo
    nauczyciel robil cos innego.

    > Mam pytanie: czy ktos w Twojej rodzinie jest nauczycielem?

    W rodzinie obecnie nie. Moja zona byla nauczycielka jeden rok - teraz
    przemysl, zarobki nieporownywanie wieksze, ale tam sie faktycznie _pracuje_
    i zadne 40 godzin z KP. Ma znojomych ze szkoly oraz studiow pracujacych w
    szkole. Wiec na biezaco wiemy gdzie co i jak.

    Jasne i to nabije Ci ile dodatkowych godzin srednio w tygodniu?

    > Jak w kazdej pracy, mozna sie opier..alc i zrobic wymagane minimum, a
    > mozna miec checi i robic swoja prace dobrze.

    Bynajmnie nie jak w _kazdej_ pracy - gdzie i jako kto pracujesz?

    > Tyle ze ten co sie opier..la dostaje tyle samo co ten starajacy sie cos
    > poprawic - i tu tkwi niesprawiedliwosc.

    Wspolczuje Ci, ja w calej swojej karierze zawodowej nie spotkalem takich
    sytuacji. A w dzisiejszych czasach jesli jako tako zarabiasz (np. powyzej
    5k) musisz miec naprawde wiele szcescia, by sie op..ac.

    > A co do stresow: proponuje zebys sobie "praktyki" w szkole odbyl,
    > wystarcza 3miesieczne - podejrzewam, ze szybko zatesknisz za
    > "przemyslowym" stresem.

    Watpie. Znam za to mnostwo przypadkow nauczycieli (m.in. moich) ktorym sie
    zamarzyla ucieczka do przemyslu - naprawde niewielu dalo rade, wiekszosc
    wracala do nauczycielstwa. Moim zdaniem szkola to bilet w jedna strone - po
    kilku latach nie ma odwrotu.

  • 52. Data: 2008-08-15 19:59:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...lina> napisał w wiadomości

    > ale przedmówca: t...@g...com odwalił kawał dobrej roboty i pokazał
    > że zarobki nauczycieli są baaardzo wysokie:O(
    > a dodatkowo mają cała masę przywilejów, wcześniejsze emerytury i kto wie
    > co jeszcze:O(
    > a jak do tego dodasz fatalną wręcz jakość ich pracy (o której nikt nie
    > wspomniał) to brak słów na takie narzekanie, to po prostu kpina z ludzi,
    > podobnie mają lekarze i inni medycy, skarbówka i cała budrzetówka:O(

    I tu sie wtrace kontrowersyjnie - otoz z kazdym rokiem urzednicy zadziwiaja
    mnie rosnaca kultura pracy. Oczywiscie jest jeszcze wielu z mentalnoscia
    rodem z minionej epoki, ale kierunek jest dobry - albo mialem sporo
    szczescia ;-)

  • 53. Data: 2008-08-16 07:45:23
    Od: t...@g...com

    Jotte pisze:
    > Osobiście z lektury dalszej części skłaniam się ku zupełnie innej
    > przyczynie pustoty twego śmiechu.

    Chętnie poznam domniemaną przez Ciebie przyczynę mojego śmiechu.

    > Oczywiście (jak zresztą napisałem) stosunek czasu pracy do wynagrodzenia
    > część - podkreślam: część - nauczycieli ma korzystny w porównaniu do
    > 8-godzinowców ze "zwykłym" urlopem. Trudno jednak takie kryterium uznać
    > za jedyne słuszne, ani nawet za najważniejsze. Istnieją wszak grupy
    > zawodowe, które mają ten stosunek jeszcze lepszy, doba przecież nie może
    > się wydłużyć.

    Pracuję jako programista w prywatnej firmie, gdzie nikt mi nie płaci
    za nadgodziny. Czasami mamy tak napięte terminy, że pracuję po 12h na
    dobę, czasami dłużej jeśli zbliża się "godzina 0". Takich osób jest w
    naszym kraju sporo i co o nich powiesz?

    > Widocznie albo za mało, albo nie natyle dobrze ile trzeba.

    > Cóż za absurd.

    > I kolejna bzdura. Skąd ty bierzesz te dane?
    > Wymyslasz sobie?
    > Nie wszyscy mają pensum 18h.
    > Porównaj wszystkich z tabeli.

    Tak się składa, ze miałem dostęp do prawdziwych, rzetelnych danych w
    tym zakresie z racji miejsca gdzie wcześniej pracowałem. Przetwarzałem
    dane Systemu Informacji Oświatowej (jeśli komuś coś to mówi), które
    muszą być przygotowane rzetelnie i zgodnie z prawdą i uwzględniają
    wszystkie wymienione przeze mnie informacje (pensje i pensum
    godzinowe). I dopiero te dane są prawdziwe bo na ich podstawie
    rozliczana jest każda szkoła z osobna, a nie to co mówią czy piszą
    nauczyciele nie pokazując swoich rozliczeń podatkowych i godzinowych,
    bo na tej podstawie przyznawane są fundusze szkołom i ich organom
    prowadzącym na działalność.

    > Jak ci nikt nie powie, to po co z tobą gadać?
    > Do betonowej ściany przemawiać?

    Interesujący argument... Domyślam się, że jesteś nauczycielem (po
    Twojej zaciekłej walce o ich przywileje). Czy uczniów na lekcjach też
    tak "profesjonalnie" traktujesz? Jeśli tak to brawo - na pewno wiele
    wiedzy im w ten sposób przekażesz.

    > Dane i "obliczenia" z sufitu, księżycowe założenia, kompletne pomijanie
    > kluczowo ważnych aspektów, uporczywe dostrzeganie wyłącznie aspektu
    > czasu pracy...

    Źródło danych podałem wyżej. Obliczenia wynikają z dogłębnego poznania
    specyfiki tego zawodu. Aspekt czasu pracy jest istotny, ale jakbyś
    przeczytał cała moją wypowiedź jest to jeden z wielu aspektów. Dla
    ułatwienia (bo widzę że czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją
    najmocniejszą strona) wymienię pozostałe: liczne przywileje związane z
    urlopami, przywileje związane wcześniejszą emeryturą, przywilej "nie
    konieczności nadążania za nowymi trendami" co w przypadku innych prac
    umysłowych jest unikatowe. To, żeby wymienić tylko te podstawowe, a
    teraz jeszcze mi przyszło do głowy coś - możliwość używania w swojej
    pracy, legalnego oprogramowania na "licencji edukacyjnej" kosztującej
    bardzo mały ułamek tego co musi zapłacić osoba nie związana z
    edukacją.

    > Dobra, wystarczy tych bzdur.
    > Ani znajomości prawa pracy (KN i inne akty też do niego należą), ani
    > nawet umiejętności liczenia na poziomie podstawówki.
    > Sorry, ale to co nawypisywałeś to się najwyżej na forum onetu nadaje.
    > Udowodniłeś na pewno nie to, co chciałeś.

    No cóż, z prawem można się nie zgadzać, można go również nie rozumieć,
    ale twierdzić że jest inaczej inaczej niż jest zapisane to w dzienniku
    ustaw to nieco przegięcie. Proponuję koledze jednak zajrzeć do
    aktualnego Kodeksu Pracy i sprawdzić to co napisałem. Dla ułatwienia
    podam adres internetowy pod którym można znaleźć "te rewelacje", czyli
    stronę sejmową zawierającą aktualny tekst ujednolicony tej ustawy:

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19740240141&type=3&name=D19740141Lj.pdf

    Możemy się założyć również że prawo pracy znam lepiej niż niejedna
    osoba, bo tak się składa że całkiem niedawno miałem z niego egzamin.

    Zamiast polemizować na tak niskim poziomie do jakiego zmierzasz
    proponuje solidne przygotowanie danych i podstawy prawnej do obrony
    swoich tez. Inaczej tylko z każdą swoją wypowiedzią pogłębisz tylko
    przekonanie innych, że nauczyciele zarabiają i tak za dużo w stosunku
    do swojego czasu pracy, poziomu wykształcenia i są taką grupą do
    której nie przemówią logiczne argumenty "bo ot oni przecież są
    nauczycielami więc skoro uczą to wiedzą najlepiej" - to niestety
    "choroba" ponad 90% ludzi z tego zawodu (zwana roboczo przeze mnie
    "wszystkowiedzą" lub "alfaomegizmem" :) ).

    Pozdrawiam,
    Turing Cop

  • 54. Data: 2008-08-16 07:55:20
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

> [...]
    > zadziwiaja mnie rosnaca kultura pracy. Oczywiscie jest jeszcze wielu z
    > mentalnoscia rodem z minionej epoki, ale kierunek jest dobry - albo mialem

    to raczej nie o szczęście chodzi, tylko o tą tapetę (pewnie jakieś odgórne
    polecenie żeby udawać przychylność dla petenta, pewnie jakiś dodatek za to
    mają:O)

    ale jak przyjdzie co do czego to syf, głupota, niekompetencja i lenistwo
    wyłazi na wierzch jak brud spod dywanu:O(

  • 55. Data: 2008-08-16 10:28:54
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Ghost pisze:
> [...]
    >
    > Nie jestem az tak stary by nie pamietac czasow szkolnych. Klasowki
    > sprawdzane na lekcji nie byly zadnym wyjatkiem, a i "praca wlasna" bo

    No to wspolczuje - ja na swojej drodze spotkalem kilku nauczycieli z
    pasja, ktorzy potrafili zapalic mlodego czlowieka do czegos i robili to
    za darmo poswiecajac swoj czas. Dzisiaj jedna z tych osob jest
    dyrektorem banku a druga pracuje w szkole prywatnej - bo nie mieli
    mozliwosci zarobienia uczciwych pieniedzy za swoj wklad pracy :(

    > W rodzinie obecnie nie. Moja zona byla nauczycielka jeden rok - teraz
    > przemysl, zarobki nieporownywanie wieksze, ale tam sie faktycznie _pracuje_

    tan. ze jak byla nauczycielka przez ten rok to bimbala sobie - tak mozna
    zrozumiec z Twojej wypowiedzi...

    > i zadne 40 godzin z KP. Ma znojomych ze szkoly oraz studiow pracujacych w
    > szkole. Wiec na biezaco wiemy gdzie co i jak.

    ...i oni tez sie obijaja i sa zadowoleni, czy woleliby miec uczciwie
    zaplacone za uczciwie przepracowane 40h/tydz.???

    > Jasne i to nabije Ci ile dodatkowych godzin srednio w tygodniu?

    Sam siebie pytasz???

    > Bynajmnie nie jak w _kazdej_ pracy - gdzie i jako kto pracujesz?

    W przemysle jako informatyk :) A weekendowo ucze w prywatnej szkole
    sredniej. I jest na prawde sporo papierow do wypelniania (zwlaszcza przy
    koncu semestru), nie tak jak sie wydaje z zewnatrz.

    > Wspolczuje Ci, ja w calej swojej karierze zawodowej nie spotkalem takich
    > sytuacji.

    Nie za bardzo wiem czego mi wspolczujesz.
    Ja to napisalem z perspektywy osoby, ktorej rodzice po pracy ponad 15
    lat w szkole zrezygnowali, bo przez kolejne lata cierpliwie czekali na
    spelnienie obietnic kolejnych rzadow, ze bedzie lepiej, az jak juz nie
    bylo "co do gara wrzucic" to zmienili prace.
    Obrzeku strun glosowych i problemow z krtania to nie wliczam (gadanie
    pare h dziennie i wdychanie przez ilestam lat pylacej sie kredy robi swoje).
    A byli to ludzie z pasja, prowadzacy popoludniami kolka zainteresowan,
    wycieczki rowerowe, biwaki i pare innych ciekawych rzeczy.

    Stad znam ten fach troche od podszewki, wiem ile stresow codziennie to
    kosztuje. Praca z dziecmi jest rozna - sa grzeczne i pilne, sa tez
    rozwydrzone i halasliwe. Nie jest to cieple ciche biuro z grajacym
    radyjkiem przez 8h, gdzie zjesz sobie kanapke kiedy chcesz, fajeczke
    zapalisz, walniesz kawke.
    Jak zima przypiz..i -25st. tez nikt sie nie pyta czy masz ochote 20min.
    na dyzurze stac na boisku.
    A jak masz jeszcze wychowawstwo klasy to wspolczuje - papierow cala tona
    :| Jeszcze przyjdzie nieraz rodzic jakiegos nieuka i ryja na ciebie
    drze, a sam nie dopilnowal by jego "pociecha" sie w domu nauczyla 2 stron :(

> [...]
    > wracala do nauczycielstwa. Moim zdaniem szkola to bilet w jedna strone - po

    To sprobuj, ja po pierwszych paru dniach w szkole to mowic nie moglem,
    pozniej jakos juz bylo lzej, tylko ja ucze ludzi po 18 roku zycia i
    prywatnie za rozsadne pieniadze wiec mialem motywacje :)

    --
    venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
    -> http://venioo.ovh.org

  • 56. Data: 2008-08-16 10:42:27
    Od: venioo <v...@p...fm>

    gargamel pisze:

    > ale przedmówca: t...@g...com odwalił kawał dobrej roboty i
    > pokazał że zarobki nauczycieli są baaardzo wysokie:O(

    ...taaa, i te wakacje i wolne sa tak rozp... ze nie da sie zadnej innej
    pracy podjac zeby jakos te zarobki miesieczne podbudowac. A prace
    sezonowe (truskawki itp) to raczej nie jest szczyt marzen czlowieka z
    wyzszym wyksztalceniem majacego rodzine :)

    po drugie: czasami nalezy poniesc wyzsze koszty w celu osiagniecia
    zamierzonych efektow. zastanowilo cie kiedys dlaczego manager nierzadko
    zarabia paredziesiat tys. pln a tez nie pracuje wiecej niz 40h-50h/tyg ?

    > a dodatkowo mają cała masę przywilejów, wcześniejsze emerytury i kto wie
    > co jeszcze:O(

    jak slysze cos takiego to mi sie przyslowiowy noz w kieszeni otwiera:
    jak mozna byc tak krotkowzrocznym????
    a gornicy i policjanci maja wczesniejsze emerytury???
    wyobrazasz sobie 60-letniego nauczyciela wf? albo innego na dyzurze na
    szkolnym boisku? przeciez dzieciak go wokolo 10 razy obiegnie zanim ten
    wogole zauwazy i zdazy na cokolwiek zareagowac!
    czlowiek w tym wieku (nie kazdy oczywiscie, ale bierzemy pod uwage
    ogolnie grupe zawodowa) nie jest w stanie dobrze wykonywac powierzonych
    mu zadan, tak samo jak gornik czy policjant.

    > a jak do tego dodasz fatalną wręcz jakość ich pracy (o której nikt nie
    > wspomniał) to brak słów na takie narzekanie, to po prostu kpina z ludzi,
    > podobnie mają lekarze i inni medycy, skarbówka i cała _budrzetówka_ :O(

    (faktycznie kiepskich nauczycieli miales)

    no tu selekcja negatywna jak wspomnieli przedpiscy - nikt o wysokich
    kwalifikacjach nie pojdzie do pracy za 1500pln zeby miec 3mies wakacji
    :) jakby to zmienic i zniesc wakacje (w tym czasie szkoly moglyby
    prowadzic kursy dla bezrobotnych itp. sprawy), przeprowadzic faktyczny
    test ich umiejetnosci polaczony z wyrywkowymi kontrolami (ale np. z
    bialegostoku kontrola jedzie do szczecina, z kielc do gdyni, a nie jak
    jest obecnie - towarzystwo wzajemnej adoracji), za to zaczac tym ludziom
    placic uczciwie to na pewno poziom by sie podniosl.

    pzdr

    --
    venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
    -> http://venioo.ovh.org

  • 57. Data: 2008-08-16 10:58:29
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    t...@g...com pisze:
> [...]

    > Możemy się założyć również że prawo pracy znam lepiej niż niejedna
    > osoba, bo tak się składa że całkiem niedawno miałem z niego egzamin.

    Zostawiłem dwa Twoje cytaty. Co z tego, że zdałeś egzamin, skoro dajesz
    się wrabiać w darmowe nadgodziny :).

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej

  • 58. Data: 2008-08-16 10:58:44
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sat, 16 Aug 2008 12:42:27 +0200, venioo napisał(a):

    > wyobrazasz sobie 60-letniego nauczyciela wf?

    A czemu nie? Przeciez on nie musi biegac z dzieciakami tylko organizowac
    lekcje. I ustawiac tez je ma inaczej niz fizycznie (to o obieganiu 10
    razy) Inna sprawa, ze 60 letnia osoba dla ktorej sport jest spora czescia
    zycia zazwyczaj, nie jest taka pokraka, jak 60 letnia osoba siedzaca cale
    zycie w okienku

    --
    marcin

  • 59. Data: 2008-08-16 11:49:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zly pisze:

> [...]
    > zycia zazwyczaj, nie jest taka pokraka, jak 60 letnia osoba siedzaca cale

    Myślę, że dobrym przykładem może być pan Leo B. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 60. Data: 2008-08-16 12:43:54
    Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl>

    PT januszek scripsit:

    > Zadziwłby mnie nauczyciel, który rozumiałby, że etat, przywileje
    > i wcześniejsza emerytura = bardzo niskie zarobki...

    Możesz zacząć się dziwić.

    --
    Jacek Skowroński ODP Resource Zone
    http://resource-zone.com/forum/forumdisplay.php?f=43