PracaGrupypl.praca.dyskusje › co zrobic, zeby bylo lepiej?

  • 31. Data: 2004-11-09 14:31:46
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-09, Immona <n...@z...com.pl> wrote:
    > widzisz, odplyw kadr za granice nie jest mile widziany przez panstwo i
    Hehehe. Dobra, poza rechotem nic nie powiem, mieliśmy nie rozmawiać
    o polityce :)

    > B. dobry pomysl. Polskie spoleczenstwo jest malo mobilne.
    Jedna kwestia to przyzwyczajenia i znajomi. Druga to trudności tzw.
    obiektywne. Nie mówię o tym, że trzeba mieć gdzie mieszkać. Sama
    przeprowadza to też problem. Sam pamiętam, że moja pierwsza samodzielna
    zmiana zamieszkania to dwa kursy Kraków-Wawa. Jeden z plecakiem na grzbiecie
    z niezbędnymi do przeżycia tygodnia rzeczami. Drugi (tydzień później)
    pożyczonym od wuja poldkiem z resztą betów. Teraz przeprowadzka po Wawie
    to dla mnie problem. Choć mebli się jeszcze nie dorobiłem, to muszę
    wynajmować niewielką ciężarówkę :)

    > Kasa dla moderatora-osoby fizycznej nie przejdzie, pieniadze dla instytucji,
    > ktora cos doklada do swoich zadan, przejdzie. Wiec by trzeba, zeby moderator
    > zostal pracownikiem odpowiedniej instytucji lub jednostki. Watpie, zeby sie
    > zgodzil, bo to bedzie znaczylo, ze bedzie sie musial rozliczac z wykonywania
    > obowiazkow, a to moze byc trudne do przelkniecia dla obecnej moderacji.
    Kto powiedział, że to musi być ktoś z obecnych moderatorów? No, chyba, że
    akurat będzie chciał zmienić pracę :)

    > Jesli nie bedzie moderowac dobrze i sprawnie, to co - wylatuje z roboty?
    Trzeba ustalić pewne kryteria i tyle. Kwestie techniczne (konwersja
    charsetu, html->txt) robi z definicji. Jeżeli ogłoszenie nie spełnia
    kryteriów merytorych, to kontaktuje się z ogłoszeniodawcą sugerując co
    należy zmienić, proponując nawet konkretny tekst. Albo ogłoszeniodawca się
    zgodzi i zmodyfikowane ogłoszenie trafia, albo się nie zgodzi i cóż - śmierć
    frajerom. W ten sposób mamy zadowolonych i czytelników (nowe oferty 5dni w
    tygodniu, 8h na dobę) i ogłoszeniodawców, którzy nie wysyłają ogłoszeń
    w czarną dziurę.
    Jak rozumiem, to największym problem ppo nie są wymaga techniczne/merytoryczne,
    a brak informacji zwrotnej z podaniem przyczyn czemu ogłoszenie nie zostało
    umieszczone.

    > Ale przeciez pl.praca.oferowana nie jest wlasnoscia tego urzedu czy
    > instytucji, dla ktorej by pracowal, wiec pozbywajac sie go instytucja sie
    > pozbywa takze pozytywnego wplywu na ppo. Chyba, zeby instytucja zyskala
    > takze prawo do zatrudnienia moderatora wedle wlasnego uznania, na
    > przejrzystych zasadach oczywiscie. Ale tego chyba obecna "grupa
    > trzymajaca wladze" nie odstapi.
    Wszystko jest do negocjacji. Zawsze można przegłosować status/opis grupy :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    "Wyrzynarka jest lepsza od wibratora"
    /Socjonetka/

  • 32. Data: 2004-11-09 14:32:42
    Od: Michał Łodziński <m...@n...o2.pl>

    Immona wrote:

    > Podzielcie sie opiniami i pomyslami na programy, dzialania itd., ktore by
    > byly lepsze i skuteczniejsze niz to, co funkcjonuje obecnie w zwalczaniu
    > bezrobocia wsrod mlodziezy (szczegolnie absolwentow).

    wg mnie wazne jest uswiadamianie mlodych ludzi o rzeczywistych kosztach
    pracy.

    w wielu branzach (grafika, informatyka) wyksztalceni ludzie nie moga znalezc
    stalej pracy dlatego ze rynek jest calkowicie zepsuty przez studentow
    pracujacych za 2 piwa.

    ja rozumiem ze na studiach kazdy pieniadz jest wazny ale jest to na dluzsza
    mete samobojstwo bo za kilka lat nikt nie zatrudni tego studenta i nie
    zaplaci mu 2000 zl pensji (co kosztuje firme znacznie ponad 3 tys) tylko
    najmnie za te kase 4 studentow frajerow.

  • 33. Data: 2004-11-09 15:09:07
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > 5% "fte czy wefte", co za różnica - oto typowo polskie podejście.
    > To ja mam dla Ciebie propozycję. Skoro 5% nic dla Ciebie nie znaczy, to
    > oddaj mi co miesiąc 5% Twoich dochodów. Tak przez rok.

    Zakładając że zarabiasz 2000 zł i płacisz 20% podatku to jest około 400zł
    piwo kosztuje 3 zł to miesięcznie daje 90 zł a Tobie przy 15% zostaje
    około 100 zł

> [...]
    > też
    > można tu wliczyć). Będzie to oznaczało zwiększenie ruchu w lokalnej
    > knajpie.
    > Zwiększone zyski knajpy, w pewnym momencie zatrudnią kogoś do pomocy
    > barmanowi.
    > I nawet przy tym przysłowiowym piwie można stworzyć jedno miejsce pracy.
    >
    > Sam piszesz:
    > Jak Ci zmniejszą obciążenia o te 5%, to będziesz miał. Niewiele, ale
    > zawsze
    > coś. Choćby pójdziesz na piwo. Albo kupisz czekoladę dziecku.

    Piszemy o bezrobociu, a Ty nie chcesz płacić większego podatku i nie dasz
    mi tych 5% więc ja jako osoba nie pracująca nadal nie mam tego grosza, to
    jedno.
    A po drugie tych 5% się nie zakopuje czy pali, ktoś je konsumuje lepiej
    lub gorzej.
    > Pozdrawiam
    > Czesiu

    Pozdrawiam
    Józek

    Ps Ja nie mam nic przeciwko niskim podatkom ale twierdze że one nie
    rozwiążą problemu bezrobocia, podobnie jak nie rozwiązał KP.

  • 34. Data: 2004-11-09 15:15:27
    Od: "macko42" <m...@g...pl>

    Michał Łodziński <m...@n...o2.pl> napisał(a):

    > wg mnie wazne jest uswiadamianie mlodych ludzi o rzeczywistych kosztach
    > pracy.

    i o zasadach konkurencji. Takze na rynku pracy

    > w wielu branzach (grafika, informatyka) wyksztalceni ludzie nie moga znalezc
    > stalej pracy dlatego ze rynek jest calkowicie zepsuty przez studentow
    > pracujacych za 2 piwa.

    hmn. chyba cos nie tak z tym wyksztalceniem jesli czlowiek je posiadajacy
    nie umie wiecej od studenta.

  • 35. Data: 2004-11-09 15:18:00
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Józek wrote:

    > Po tym "relikcie" już nic nie zostało, i zrzucanie po 15 latach winy na
    > socjalizm jest co najmniej jakąś paranoją.

    Trochę źle się zrozumieliśmy. Chodziło mi o to że kodeks pracy bardziej
    pasuje do czasów socjalizmu gdzie istniały ogromne zakłady z organizacjami
    związkowymi niż do obecnej gospodarki złożonej z małych i średnich firm. I
    potem dochodzi do takich paranoji jak np. z kobietami w ciąży, są tak
    chronione prawami pracowniczymi że w końcu obraca się to przeciwko nim bo
    nikt nie chce zatrudnić młodych kobiet wogóle.

    > Podobnie wygląda wysokość tych danin, to równie ma marginalne znaczenie na
    > bezrobocie. Policz jaka jest różnica międzi podatkiem 15 a 20%.
    > Co można z taką różnicą zrobić, iści na piwo?

    Podatki nie są jeszcze takie najgorsze (choć zawsze mogłyby być niższe),
    miałem na myśli przede wszystkim ZUS. Jest on bardzo dotkliwy dla osób
    które chciałyby rozpocząć własną działalność, zwłaszcza na początku i w
    branżach typu usługi itp. gdzie zysk jest niepewny i nieregularny. Podatek
    nie jest problemem bo jest naliczany od zysku (OK, wiem że to duże
    uproszczenie) natomiast haracz na ZUS trzeba płacić niezależnie od tego czy
    i ile się zarobiło, choćby trzeba było dokładać do interesu. Tak samo
    pracodawca nie śpieszy się z zatrudnianiem nowych osób skoro pracownik
    kosztuje go prawie 2 razy tyle ile wypłaca mu "na rękę".

    > Co chcesz zrobić , wyekspediować wszystkich bezrobotnych i biednych.
    > A znasz taki kraj który ich przyjmie bo brakuje mu swoich.

    Wszystkich nie, poprostu pomóc tym którzy chcieliby znaleźć pracę za granicą
    a barierą jest nieznajomość języka itp. Wiem że to doraźne rozwiązanie ale
    nie ma się co oszukiwać, u nas w dającej się przewidzieć przyszłości nie
    nastąpią widoczne zmiany na lepsze a wyjazd może być dla tych ludzi
    ratunkiem przed biedą.

    > Choć bym niewiem jak pragnął skosztować twojego produktu, chociażby ten
    > produkt nie był obciążony żadnym podatkiem a będzie kosztował więcej od
    > przysłowiowego grosza to jak go nie skosztuje bo nie mam tegoż grosza.
    > I to właśnie jest przyczyną bezrobocia. Ty nie produkujesz bo nie masz
    > komu, a jak nie produkujesz to nie będziesz zatrudniał pracownika choćby
    > państwo pokryło wszystkie koszty z nim związane, oprócz oczywiście pensji.

    Dokładnie tak, żeby naprawdę uporać się z bezrobociem potrzebny jest wzrost
    gospodarczy. A ten na razie jest tylko w statystykach...

    pozdrawiam
    Piotr

  • 36. Data: 2004-11-09 15:29:11
    Od: "Janusz Kesik" <z...@z...dzem.int>

    > Zacznijmy od tego drugiego.
    > Ktoś pisał o kursach językowych. Fajny pomysł, ale jaka gwarancja(*) na
    to,
    > że taki ktoś po kursie faktycznie przynajmniej spróbuje poszukać pracy
    > za granicą?

    <sporo cięcia>

    Jeżeli już jesteśmy przy szkoleniach przygotowywujących do wyjazdu za
    granicę, może lepiej byłoby "ustawić" programy kształcenia powiedzmy w
    szkołach średnich (np. pielęgniarki, czy fizjoterapeutki) tak aby
    odpowiadały programom w krajach gdzie będzie najpewniejszy "popyt" na takie
    usługi (Niemcy, Wlk. Brytania przykładowo) i jednocześnie dać możliwość
    kończenia ich egzaminem zawodowym danego kraju tak, aby absolwent mógł
    bezproblemowo wejść na ich rynek pracy bez konieczności weryfikacji jego
    kwalifikacji i uprawnień.

    Ot, małe dwa centy ode mnie. :)

    Pozdro,

    --
    Janusz Kęsik
    j...@g...pl

  • 37. Data: 2004-11-09 15:39:56
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-09, Józek <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Zakładając że zarabiasz 2000 zł i płacisz 20% podatku to jest około 400zł
    > piwo kosztuje 3 zł to miesięcznie daje 90 zł a Tobie przy 15% zostaje
    > około 100 zł
    Czyli akurat mam na to piwo.

    > Piszemy o bezrobociu, a Ty nie chcesz płacić większego podatku i nie dasz
    > mi tych 5% więc ja jako osoba nie pracująca nadal nie mam tego grosza, to
    > jedno.
    Ale z tego, że ja (czy inni pracujący) za te zaoszczędzone 5% wynika,
    że Ty masz szansę znaleźć pracę. Choćby jako ten pomocnik barmana.
    Albo operator wózka widłowego w browarze.

    > A po drugie tych 5% się nie zakopuje czy pali, ktoś je konsumuje lepiej
    > lub gorzej.
    To prawda. Konsumuje je państwo. Czy muszę podawać przykłady tego, jak
    Państwo marnuje pieniądze podatników?

    > Ps Ja nie mam nic przeciwko niskim podatkom ale twierdze że one nie
    > rozwiążą problemu bezrobocia,
    Ja śmiem twierdzić inaczej. Co też pokazałem na przykładzie z piwem.
    Owszem, zmniejszenie podatków nie sprawi, że jak za dotknięciem
    czarodziejskiej różdżki bezrobocie od razu spadnie do, powiedzmy 3%,
    ale da pewien bodziec.
    Co więcej - temat wielokrotnie wałkowany w różnych miejscach - wysokie
    obciążenia (zus, podatek) powodują, że pracodawcy nie opłaca się zatrudnić
    pracownika na normalnych zasadach. Albo kombinuje (dzieło, zlecenia dla
    studenta, część wynagrodzenia na umowę reszta w łapę, albo w ogóle
    zatrudniają na czarno), co w efekcie powoduje zmniejszenie wpływów
    do budżetu.
    Nie jestem analitykiem biznesowym, dlatego nie jestem w stanie oszacować
    o ile trzebaby zmniejszyć te obciążenia, aby spowodować legalne zatrudnienie,
    powiedzmy, 10% zatrudnionych na czarno, ale różni finansiści zabierający
    głos w mediach twierdzą, że efektywnie obniżenie podatków spowoduje wzrost
    wpływów do budżetu.

    > podobnie jak nie rozwiązał KP.
    Czy ktoś tu twierdził, że KP miał być lekarstwem na bezrobocie?
    KP służy li-tylko unormowaniu stosunków pracodawca-pracownik. I tyle.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Mężczyźni lepiej sprawdzają się w pracy zarobkowej, kobiety w pracach domowych
    (np. małe stopy służą temu, by stać bliżej zlewozmywaka).

  • 38. Data: 2004-11-09 15:46:51
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > bo
    > nikt nie chce zatrudnić młodych kobiet wogóle.

    Ale tylko dlatego że to pracodawcy stworzono takie możliwości i ma wybór,
    kobiety w ciąży były zawsze, a nawet, ja nie oczekuje o pracodawcy a by
    komu dawał coś za darmo On musi być egoistą aby wyżywić swoją rodzinę,
    ochrona przed silniejszym jest funkcją państwa.

> [...]
    > czy
    > i ile się zarobiło, choćby trzeba było dokładać do interesu. Tak samo

    Wyobrazi sobie że zostaj zniesione wszystkie opłaty, ile podmiotów
    zostanie otwartych??
    1milion 2miliony i co będziecie robić, deptać sobie po piętach, a jak co
    bardziej aktywni otworzą po 20 różnego rodzaju działalności, to co wtedy?

    > pracodawca nie śpieszy się z zatrudnianiem nowych osób skoro pracownik
    > kosztuje go prawie 2 razy tyle ile wypłaca mu "na rękę".

    Bez przesady ten wstrentny ZUS to około 300zł plus stanowisko pracy
    którego nie tworzy się co miesiąc, chyba że ........

> [...]
    > nie ma się co oszukiwać, u nas w dającej się przewidzieć przyszłości nie
    > nastąpią widoczne zmiany na lepsze a wyjazd może być dla tych ludzi

    Gdyby jakieś państwo chciało przyjąć 3 miliony pracowników to nawet nie
    trzeba by było znać języka:-)))))))))))

    Józek

  • 39. Data: 2004-11-09 15:49:42
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-09, macko42 <m...@g...pl> wrote:
    > hmn. chyba cos nie tak z tym wyksztalceniem jesli czlowiek je posiadajacy
    > nie umie wiecej od studenta.
    Mylisz podaż z popytem. Człowiek posiadający wykształcenie umie więcej
    (a przynajmniej taką mamy nadzieję) niż student. Ale pracodawcy do danego
    zadania wystarczą (albo tak się tylko pracodawcy zdaje) kwalifikacje studenta.
    Nawet, jeśli założymy, że student zrobi gorzej (co niekoniecznie musi być
    prawdą), to stojąc przed wyborem:
    - mieć zrobione dobrze za X złotych
    - mieć zrobione średnio za X/2 złotych
    Pracodawca często wybierze ten drugi wariant. A to, że czasem to średnio
    okaże się kiepsko i w efekcie po wykonaniu przez kogoś poprawek łączne
    koszta wyniosą 2X to już inna para kaloszy.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Mądry Polak po errorze
    /z pamiętnika administratora/

  • 40. Data: 2004-11-09 15:50:55
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "macko42" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > hmn. chyba cos nie tak z tym wyksztalceniem jesli czlowiek je posiadajacy
    > nie umie wiecej od studenta.

    Prawdopodobnie umie, tylko zamawiający nie potrafi tego ocenić. Świadczy o
    tym np. zalew koszmarnych stron www, zarówno pod względem technicznym jak i
    estetycznym. Gorsi wypierają lepszych i nie wiem, czy koniecznie za wiedzą
    zamawiających. Ci ostatni nie wiedzą za co płacą więc nie będą przepłacać.