PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.

  • 31. Data: 2005-09-08 09:51:50
    Temat: Re: Zreformujmyortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mniezaszczekają.
    Od: "stokrotka " <o...@a...pl>

    > Zacznijmy od czytania ze zrozumieniem
    > opisu grupy na którą wysyłamy post.
    Zacznij od uważnego przeczytania pierwszej z wiadomości w tym wątku.

  • 32. Data: 2005-09-08 09:52:36
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <1...@n...onet.pl>
    stokrotka napisał(a):

    > Dyskutuję o reformie ortografii, nie o zaburzeniach psychologicznych.
    > To po prostu nie na temat.

    O właśnie. Cała ta dyskusja jest nie na temat na tej grupie.

    Pozdr, FUT

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 33. Data: 2005-09-08 09:56:03
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > O właśnie. Cała ta dyskusja jest nie na temat na tej grupie.
    Nie ja zaczełam. Patrz wątek "parad matołów".

  • 34. Data: 2005-09-08 09:56:05
    Od: Stachu <p...@p...onet.pl>

    stokrotka napisał(a):

    > Do idiotycznych wymagań w szkole.

    Prześledź wątek od początku bo się pogubiłaś :-) (Mówię o tym konkretnym
    zdaniu).

    > Tak, są dostępne darmowe edytory ze słownikiem.

    Wiem, że są edytory. Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisałem
    ja, a co Ty. A potem jeszcze raz i jeszcze raz i może zrozumiesz co
    napisałem.

    Podpowiedź: ortografia to dział języka, pojęcie niematerialne, nie może
    tego zastąpić komputer. Komputer może zastąpić słownik, a nie ortografię.

    > Znajomość ortografi uważasz , za "podstawową umiejętność cywilizowanego
    > człowieka" ?

    Oczywiście.

    Wytłumacz mi jedną rzecz: z tego co czytałem, chcesz reformy zasad ze
    względu na identyczne fonetyczne brzmienie na przykład "u" i "ó" (proszę
    mnie poprawić jeżeli się mylę). W takim razie, jeśli dyskusja ma być
    rzetelna, chcę wyjaśnienia, dlaczego napisałaś "ortografi" zamiast
    "ortografii"?

    > Nie znam zasad ortografi. Mam wykształcenie wyższe (Uniwersytet Warszawski).
    > Jestem cywilizowanym człowiekiem.

    Samo wykształcenie nie świadczy o tym. Nawet zdobyte na UW. Znam osoby
    bardzo dobrze wykształcone, o niesamowitym umyśle, które nie umieją jeść
    bez mlaskania.

    > Żeby poprawnie wypowiadać się na piśmie nie trzeba znać zasad ortografi.

    Trzeba. Nie Tobie dane jest o tym decydować. Albo inaczej: nie trzeba,
    tak samo jak można dłubać w nosie na rozmowie kwalifikacyjnej.

    > To nie jest służbowy list. To jest rozmowa. W transkrypcji rozmmowy "ciebie"
    > pisze się z małej.

    Cóż, nie przekonuje mnie to, ale internet to nowy wynalazek i usenet
    również, więc nie będę sie spierać jak kwalifikować ten przypadek.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 35. Data: 2005-09-08 09:59:49
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On 8 Sep 2005 11:49:57 +0200, in stokrotka wrote:

    > NIe ma związku z logiką ??????
    >
    > Miodka nie słuchałeś ?

    Nie, nie słyszałem, ażeby Miodek coś takiego mówił.

    > Kiedyś pisało sie i mówiło inaczej.
    > Ktoś to zmienił.

    Ktoś? Kiedyś? Do, hm, XIX w. to w ogóle nie było komu czegokolwiek
    zmieniać, bo żaden PWN ani inna RJP nie istniała. Zmian ,,odgórnych'' było
    niewiele i z reguły legalizowały zmiany, które wcześniej same zaszły
    (,,tą'' z biernikiem legalne w mowie, nie z imiesłowami pisane zawsze
    łącznie, etc). Reszta to *samoistne* zmiany.

    > A ty tych zmian nie widzisz.
    > Co jakiś czas jest reforma i to jest NORMALNE.

    OK, pokaż mi ostatnią odgórną (preskryptywną) reformę polszczyzny. Czekam.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/
    Polish is essentially a light form of Russian that even Germans can master.

  • 36. Data: 2005-09-08 10:01:12
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    stokrotka napisał(a):
    > Zwykle dzieci uzdolnione matematycznie lubią biologię to idzie w parze, to
    > przedmioty przyrodnicze.
    Jasne. Ja uchodzilem za dziecko uzdolnione w kierunku matematyki,
    fizyki, informatyki a bilogia byla dla mnie udreka. Znam wiele takich
    przypadkow.
    > A może po prostu ludzie, którzy mają myślących rodziców, lub sami na to wpadli
    > mimo młodego wieku.
    Jasne. Myslacy rodzice uczacy dzieci ze w zyciu nalezy oszukiwac i klamac.
    > Nie mam takiego papieru. Jest mi obojętnie jak nazywa się to schorzenie (jeśli
    > naprawdę wogóle istnieje :) ). Nazwy używam w popularnym tego słowa
    > znaczeniu, a nie w naukowym.
    > Dyskutuję o reformie ortografii, nie o zaburzeniach psychologicznych.
    > To po prostu nie na temat.
    Ale podalas przyklad dyslektykow i ze to nad nimi trzeba sie uzalac.
    btw *w ogole* a nie "wogole"

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 37. Data: 2005-09-08 10:03:51
    Od: Stachu <p...@p...onet.pl>

    stokrotka napisał(a):

    > Nie ja zaczełam. Patrz wątek "parad matołów".

    Ty zaczęłaś. Rozpoczęłaś nowy wątek, co zresztą nie było najlepszym
    wyjściem, ponieważ rozpoczęcie nowego wątku podczas burzliwej dyskusji
    świadczy tylko o tym że autor chce powiedzieć "ja tu jestem
    najważniejszy, i dlatego wszystkim wam wyskoczę na pierwszym miejscu w
    czytniku, właśnie ja!". To trochę jak przerwanie komuś w trakcie
    rozmowy, aby nie odnieść się do jego argumentów.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 38. Data: 2005-09-08 10:04:41
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Czy pisząc służbowy list, również używasz małej litery pisząc "ciebie"
    > zamiast "Ciebie"?

    > "Ciebie", "Tobie" itp powinno sie zawsze pisac z duzej litery - to
    > swiadczy o szacunku wobec rozmowcy.
    W słowniku języka polskiego jest z małej (jest tam wiele przykładów, z małej
    litery).
    To nie jest e-mail, to nie jest list, to jest dyskusja , to jest rozmowa

  • 39. Data: 2005-09-08 10:05:00
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

  • 40. Data: 2005-09-08 10:14:30
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > To nie ma żadnego związku z inteligencją ludzi, ani z logiką, tylko z
    > historią danego języka.
    > Nie, nie słyszałem, ażeby Miodek coś takiego mówił.
    Wielokrotnie używał czystej logiki w swoich wypowiedziach.
    Logicznie uzasadniał sposób używania słów i zwrotów.
    Na pewno go nie słuchałeś.

    > Ktoś? Kiedyś?
    > OK, pokaż mi ostatnią odgórną (preskryptywną) reformę polszczyzny. Czekam.
    "... w roku 1934 Ministerstwo W.R.i O.P. wyraziło swą zgodę na rewizję zasad
    pisowni z r. 1918..." str XXV.Polski słownik orograficzny, rozdział Dzieje
    ortografii polskiej. Niestety nie ma kartki z rokiem wydania słownika, ale jest
    bardzo stary Mog e ci przysłać skan tej stony, ale nie dziś.

    Z tego co wiem nie była to ostatnia reforma ortografi.