PracaGrupypl.praca.dyskusje › W Polsce nie ma webdesignerow....?

  • 1. Data: 2006-11-25 01:21:25
    Temat: W Polsce nie ma webdesignerow....?
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    Witam,

    Od ok. 6 tygodni szukam firmy, ktora wykonalaby dla mnie autorski sklep
    internetowy.
    W wyszukiwarce znajduje strony firm, ogladam portfolio, wysylam zapytania.
    I co?

    Na kilkanascie zapytan ofertowych dostaje 3 lub 4 oferty zakupu osCommerce
    za
    kilka tysiecy zlotych, a te z firm, ktore w swoim portfolio maja projekty
    indywidualne,
    na moje maile nie odpowiadaja w ogole...
    Dodam, ze ja tylko pytam o wycene projektu, ktory zalozeniami nie odbiega od
    istniejacych
    realizacji, nie narzucajac propozycji cenowych.

    Nasuwa mi sie mysl, ze projektanci www sa tak bardzo zawaleni robota, ze nie
    chce im
    sie nawiazywac kontaktow z nowymi klientami. Bo nie wierze, ze nie chca
    zlecenia w ogole.
    Jesli w istocie tak jest, to ubolewam nad tym, ze standard kontaktow z
    klientem w wielu polskich
    firmach oferujacych swoje uslugi projektowania www jest niewytlumaczalnie,
    zenujaco niski.

    Niezaleznie od polityki kadrowej (brak rak do pracy, bo wszyscy wyjechali za
    granice), mimo
    wszystko chcialbym dostawac odpowiedz, ze nie, ze za miesiac itd. Ale tu
    chyba chodzi
    o kulture komunikacji z klientem... A raczej jej brak.

    Moze sie myle i ktos mi wytlumaczy to zjawisko...?

    Pozdrawiam
    gslabs

  • 2. Data: 2006-11-25 03:37:15
    Temat: Re: W Polsce nie ma webdesignerow....?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gslabs napisał(a):

    > W wyszukiwarce znajduje strony firm, ogladam portfolio, wysylam zapytania.
    > I co?

    Może problem w tym właśnie zapytaniu? Pochwal się jak ono wygląda -
    wtedy nie będziemy już omawiać gruszek na wierzbie ;)

    j.

  • 3. Data: 2006-11-25 07:53:21
    Od: marek <m...@w...pl>

    gslabs napisał(a):
> [...]
    > indywidualne,
    > na moje maile nie odpowiadaja w ogole...

    Osobiscie wiem jak wyglada kilka takich firma. Sa to jedno-kilku osobowe
    firmy a ogladajac ich strony mozna dojsc do blednego przekonania, ze to
    jakies molochy.
    Przykladowo na stronie masz podane adresy do roznych dzialow: marketing,
    sprzedaz, dzial techniczny itp. a wszytkim zajmuje sie jeden czlowiek
    mieszkajacy z rodzicami w domu i projektujacym strony.

  • 4. Data: 2006-11-25 10:44:04
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    gslabs napisał(a):
> [...]
    > chyba chodzi
    > o kulture komunikacji z klientem... A raczej jej brak.
    >
    > Moze sie myle i ktos mi wytlumaczy to zjawisko...?

    moje podejrzenie - Twoje zapytanie wyglada malo wiarygodnie -> fake
    albo "akcja rozpoznawcza" konkurencji, dlatego jest czesto ignorowane.

    Odn zawalenia robota - tak wlasnie jest. Zlecen wszelakich - glownie z
    zagranicy, bo rodzime firmy wciaz maja skape budzety - jest mnostwo.
    Tak samo zreszta wyglada rynek zlecen remontowo-budowlanych. Sprobuj
    umowic sie z dobrym fachowcem na remont kuchni. Uslyszysz zapewne
    termin na luty-marzec i cene, ktora zwali Cie z nog... Fachowcy sa w
    cenie i moga przebierac miedzy zleceniami.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 5. Data: 2006-11-25 15:25:56
    Temat: Re: W Polsce nie ma webdesignerow....? APEL
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >moje podejrzenie - Twoje zapytanie wyglada malo wiarygodnie -> fake
    albo "akcja rozpoznawcza" konkurencji, dlatego jest czesto ignorowane.

    APEL

    Szanowny zleceniodawco-kliencie-pracodawco*.

    Jeżeli masz do zaoferowania kase i pomimo informowania o tym potencjalnych
    zleceniobiorców-sprzedawców-pracowników*, nie widzisz z ich strony żadnego
    zainteresowania, to absolutnie nie myśl sobie, że jest to spowodowane ich
    lenistwem, lub brakiem organizacji.
    Jest to TYLKO TWOJA wina, gdyż z wrodzonego sobie lenistwa i ciemnoty
    umysłowej nie umiałeś odpowienio interesująco sformułować ogłoszenia!
    Nie masz pojęcia o marketingu i wykazałeś się totalnym buractwem sądząc, że
    dostaniesz odpowiedź tylko dlatego, że oferujesz pieniądze!
    Musisz bardziej się postarać, aby potencjalni
    zleceniobiorcy-sprzedawcy-pracownicy* czuli, że są dla ciebie kimś
    wyjątkowym, że są ci bliskie idee braterstwa, że cenisz sobie ich życie
    rodzinne i rozumiesz, że są sprawy ważniejsze niż odpowiadanie na jakieś
    wieśniackie e-maile.
    Jednym zdaniem popraw się i nie licz na współczucie na tej grupie, bo tu w
    większości piszą ludzie, którym już się przejadła kasa od takich buraków!

    *) niepotrzebne skreślić

    --
    vertret

  • 6. Data: 2006-11-25 15:39:44
    Od: "Kocurro" <k...@4...pl>

    2006-11-25 02:17:44
    gslabs <g...@w...pl> wrote in message
    <zPM9h.16370$j7.334012@news.indigo.ie>

> [...]

    sklep
    > internetowy.
    > W wyszukiwarce znajduje strony firm, ogladam portfolio, wysylam
    Widocznie to co oferujesz jest nic nie warte.

> [...]
    odbiega od
    > istniejacych
    > realizacji, nie narzucajac propozycji cenowych.
    No tak a Ty pewnie bys chcial napisanie nowego oskryptowania za pare
    groszy.
> [...]
    kontaktow z
    > klientem w wielu polskich
    > firmach oferujacych swoje uslugi projektowania www jest
    Mowiac wprost - olewaja Cie. Powazni webdesignerzy i webdeveloperzy
    sa na rynku dluzej niz Ty a co za tym idzie umieja wykryc cwaniaka po
    tym jak pisze. Sam sie kilka razy przejechalem na takich ludziach,
    ktorzy szukaja kogos do wykonania zlecenia - jak zacznie sie je robic
    to ciagle chca zmiejszyc kase oferowana az w koncu gdy cena nie
    zejdzie ponizej 500 pln z wliczonym VAT'em rezygnuja.

> [...]
    Ale tu
    > chyba chodzi
    > o kulture komunikacji z klientem... A raczej jej brak.
    Hmm ... wiesz a ja bym nie chcial dostawac po raz enty szablonowej
    odpowiedzi typu: sorry ale nie jestes odpowiednim kandydatem na
    naszego klienta.
    > Moze sie myle i ktos mi wytlumaczy to zjawisko...?
    Mysle, ze moi przedmowcy juz to odpowiednio klarownie wytlumaczyli.

    Osoby zlecajace wymagaja:
    - wielkiego portfolio,
    - od groma referencji,
    - wykonania na zaraz,
    - lizania im tyleczka przy kazdej okazji,
    - wykonania najlepszej strony na swiecie.

    Osoby zlecajace oferuja:
    - wynagrodzenie tak niskie, ze czesto nawet zul by sie na prace nie
    skusil,
    - mase nerwow,
    - wrzody w bonusie.

    Wykonanie porzadnie dzialajcego serwisu to nie jest hopsiup. Nawet
    korzystajac z darmowego skryptu trzeba sie napracowac by wszystko
    ladnie zlozyc w jedna calosc, zabezpieczyc, by klient ktory czesto
    jest zielony w te klocki mogl bezproblemowo korzystac z zamowionej
    witryny.

    Kiedy klienci zrozumieja to, i kiedy oni zaczna traktowac
    webdesignerow i webdeveloperow z nalezytym szacunkiem i kultura,
    wtedy i Ci odplaca sie tym samym.

    A poki co - miej pretensje do innych zleceniodawcow albo nawet i do
    samego siebie.

    Pozdrawiam,
    Lukasz - Kocurro
    --
    Composed with Newz Crawler 1.8 http://www.newzcrawler.com/

  • 7. Data: 2006-11-25 16:40:32
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> wrote in message
    > gslabs napisał(a):

    > Może problem w tym właśnie zapytaniu? Pochwal się jak ono wygląda -
    > wtedy nie będziemy już omawiać gruszek na wierzbie ;)

    Zapytanie jak zapytanie. O mozliwosc zamowienia strony (podany przyklad),
    zalozenia fukcjonalnosci, cena, termin wykonania.

    Sugerujesz, ze powinieniem isc na kurs komunikacji z ta grupa zawodowa...?

    pozdrawiam
    gslabs

  • 8. Data: 2006-11-25 16:46:05
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "marek" <m...@w...pl> wrote in message news:ek8sp8$nu6$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > sprzedaz, dzial techniczny itp. a wszytkim zajmuje sie jeden czlowiek
    > mieszkajacy z rodzicami w domu i projektujacym strony.

    Hmm.. Ale jesli wykonane przez taka firme strony dobrze sie maja, rozwijaja
    sie to
    jak dla mnie nie ma najwiekszego znaczenia, kto za tym stoi. Byleby istniaja
    komunikacja klient-wykonawca. Jesli kuleje juz na poczatku, to jak bedzie
    wygladac
    technical service juz po uiszczeniu zaplaty...?

    pozdrawiam
    gslabs

  • 9. Data: 2006-11-25 16:55:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gslabs napisał(a):

    > Zapytanie jak zapytanie. O mozliwosc zamowienia strony (podany przyklad),
    > zalozenia fukcjonalnosci, cena, termin wykonania.

    Blah...

    > Sugerujesz, ze powinieniem isc na kurs komunikacji z ta grupa zawodowa...?

    Sugeruje, ze sam chcialbym rzecz ocenic a nie opierac sie na ogolnikach.

    j.

  • 10. Data: 2006-11-25 16:58:53
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Kocurro" <k...@4...pl> wrote in message
    > 2006-11-25 02:17:44

    > Widocznie to co oferujesz jest nic nie warte.

    ROTFL! To ja pytam, co wykonawca ma do zaoferowania, a nie na odwrot!

    > No tak a Ty pewnie bys chcial napisanie nowego oskryptowania za pare
    > groszy.

    Ja nie narzucam ceny. Ja pytam o wycene i jej nie dostaje.

    > Mowiac wprost - olewaja Cie. Powazni webdesignerzy i webdeveloperzy
    > sa na rynku dluzej niz Ty a co za tym idzie umieja wykryc cwaniaka po
    > tym jak pisze.

    Jak to dluzej niz ja? Ja nie jestem w ogole na rynku, bo zarabiam na chleb
    czym innym.
    Jak bym zadzwonil do szewca zapytac na kiedy i za ile przyklei podeszwe
    w moim bucie, to on mnie oleje, bo jest na rynku dluzej niz ja, a ja to
    jestem
    cwaniak...? ROTFL!

    > Sam sie kilka razy przejechalem na takich ludziach,

    Dlaczego mnie klasyfikujesz jako zlego czlowieka? Przeciez nic o mnie nie
    wiesz! ROTFL!

    > Hmm ... wiesz a ja bym nie chcial dostawac po raz enty szablonowej
    > odpowiedzi typu: sorry ale nie jestes odpowiednim kandydatem na
    > naszego klienta.

    No wlasnie o to pytam. Czy by znalezc wykonawce strony www musze
    przejsc przez salony i wkupic sie w ta niedostepna spolecznosc?

    > Osoby zlecajace wymagaja:
    > - wielkiego portfolio,

    Jedna dobra pozycja w portfolio mi wystarczy.

    > - od groma referencji,

    j.w.

    > - wykonania na zaraz,

    To ja pytam o wolny termin.

    > Kiedy klienci zrozumieja to, i kiedy oni zaczna traktowac
    > webdesignerow i webdeveloperow z nalezytym szacunkiem i kultura,
    > wtedy i Ci odplaca sie tym samym.

    Nie wydaje mi sie, bym traktowal webdesignerow niekulturalnie i bez
    szacunku.

    > A poki co - miej pretensje do innych zleceniodawcow albo nawet i do
    > samego siebie.

    ROTFL. Hmmm... no daje mi to jakis obraz :))))))

    pozdrawiam
    gslabs