PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie dyscyplinarne. Jak uniknac ???

  • 1. Data: 2006-11-24 18:50:59
    Temat: Zwolnienie dyscyplinarne. Jak uniknac ???
    Od: alugastrin <...@...pl>

    Witam,
    Mam pytanie w kwestii ktora dotknela mnie dzis osobiscie, otoz dzis 4
    moich kolegow odprowadzono z zaskoczenia do bramy, art.52, par.1 pkt.1,
    Ze swoich zrodel wiem ze polece razem z nimi, ale dzis akurat mialem
    urlop. Kiedy pojde w poniedzialek do pracy dostane zapewne ten sam
    pocalunek smierci. Co robic w takiej sytuacji zeby uniknac syfu w
    papierach ? Bylem i tak juz wczesniej zdecydowany na odejscie wiec nie
    chodzi mi o to zeby utrzymac te prace.
    Moge wziac L4 (akurat mam problemy neurologiczne z reka) ale to chyba
    tylko odroczy wyrok. Ktos mowil mi zebym w trakcie L4 wyslal
    wypowiedzenie do firmy - tylko co to da ? Wroce po L4 i tak mi dowala 52.
    Co robic ???

    pzdr

  • 2. Data: 2006-11-24 19:09:47
    Temat: Re: Zwolnienie dyscyplinarne. Jak uniknac ???
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 24 Nov 2006 19:50:59 +0100, alugastrin <...@...pl>
    zakodował:

    >Ze swoich zrodel wiem ze polece razem z nimi, ale dzis akurat mialem
    >urlop.

    To nie przeszkadza - "dyscyplinarnie" można zwolnić człowieka w każdej
    chwili.

    > Kiedy pojde w poniedzialek do pracy dostane zapewne ten sam
    >pocalunek smierci.

    Mało znam osób, które kurczowo trzymały się pracy i straciły po
    zwolnieniu. Zazwyczaj dopiero wtedy dostrzegają nowe możliwości
    rozwoju i praca, którą znajdują (fakt, nie zawsze szybko) jest
    ciekawsza i lepiej płatna od poprzedniej.

    >Moge wziac L4

    Jak pisałem - to nie uniemożliwia pracodawcy zwolnienia
    dyscyplinarnego.
    Nawet jak złożysz wypowiedzenie to pracodawca może Cię zwolnić przed
    upływem okresu wypowiedzenia.

    A jakie jest uzasadnienie tych zwolnień? Przyczyną rozwiązania umowy
    bez wypowiedzenia musi być konkretne zdażenie o którym pracodawca
    dowiedział się w ciągu ostatniego miesiąca.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-11-24 20:13:31
    Od: alugastrin <...@...pl>

    W dniu 2006-11-24 20:09, Kaizen napisał(a):

    > A jakie jest uzasadnienie tych zwolnień? Przyczyną rozwiązania umowy
    > bez wypowiedzenia musi być konkretne zdażenie o którym pracodawca
    > dowiedział się w ciągu ostatniego miesiąca.

    Pojawil sie niepochlebny artykul w prasie dotyczacy firmy. Na stronie
    www gazety pojawily sie komentarze, moich kolego posadzono o ich
    autorstwo (ja jeszcze nie uslyszalem zarzutow) i zarzucono "szkalowanie
    dobrego imienia firmy" oraz "korzystanie z internetu w czasie pracy".
    Totalna paranoja bo nikt z nas nic tam nie wypisywal.

  • 4. Data: 2006-11-24 20:20:30
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    alugastrin napisał(a):

> [...]
    > dobrego imienia firmy" oraz "korzystanie z internetu w czasie pracy".
    > Totalna paranoja bo nikt z nas nic tam nie wypisywal.

    zalecam lekture np http://www.jobuniverse.pl/artykuly/20715.html ,
    napisanie pozwu przeciwko bylemu pracodawcy i zlozenie go w sadzie
    pracy.

    --

    glos

  • 5. Data: 2006-11-24 22:24:41
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2006-11-24 21:13, alugastrin napisał(a):

> [...]
    > dobrego imienia firmy" oraz "korzystanie z internetu w czasie pracy".
    > Totalna paranoja bo nikt z nas nic tam nie wypisywal.

    Wątpię by pracodawca na tej podstawie próbował zwolnić kogoś z pracy.
    Przecież taka sprawa jest praktycznie nie do obrony w sądzie.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 6. Data: 2006-11-24 22:30:00
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "alugastrin" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > dobrego imienia firmy" oraz "korzystanie z internetu w czasie pracy".
    > Totalna paranoja bo nikt z nas nic tam nie wypisywal.

    Jak chca dac - niech daja. Jezeli tego nie pisales to nie moga miec dowodow
    wiec w sadzie wygrasz. A jak przez przypadek gdzies chlapna o domniemanym
    fakcie - prokuratura i 212 kk.

    sz.

  • 7. Data: 2006-11-25 16:03:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ek7jvb$os1$1@nemesis.news.tpi.pl alugastrin <...@...pl>
    pisze:

    > Pojawil sie niepochlebny artykul w prasie dotyczacy firmy.
    To się zdarza.

    > Na stronie www gazety pojawily sie komentarze, moich kolego posadzono o
    > ich autorstwo
    Domyślam się, że te komentarze także były niepochlebne? ;)

    > (ja jeszcze nie uslyszalem zarzutow)
    Więc poczekaj.

    > i zarzucono "szkalowanie dobrego imienia firmy"
    Dowody mają?

    > oraz "korzystanie z internetu w czasie pracy".
    j.w.
    Zwolnienie dyscyplinarne wymaga bardzo konkretnego uzasadnienia. A przed
    sądem to uzasadnienie trzeba jeszcze obronić, czyli udowodnić winę
    pracownika polegającą na naruszeniu podstawowych obowiązków pracowniczych.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-11-26 20:48:12
    Od: pawex <pawex{nospam}@o2.pl>

    > dobrego imienia firmy" oraz "korzystanie z internetu w czasie pracy".
    > Totalna paranoja bo nikt z nas nic tam nie wypisywal.

    a jaka to firma?
    Chyba teraz już ci nie zależy na dobym jej imieniu?

    --
    Pawex

    ----------------
    VW MK IV TDI - ATD
    Alan 28 ver.RS39 + WA 27

  • 9. Data: 2006-11-26 23:02:37
    Od: alugastrin <...@...pl>

    W dniu 2006-11-26 21:48, pawex napisał(a):

    > a jaka to firma?
    > Chyba teraz już ci nie zależy na dobym jej imieniu?

    Formalnie ciagle jeszcze jestem jej pracownikiem. Uwazam ze mnie to do
    czegos zobowiazuje.

    pzdr

  • 10. Data: 2006-11-26 23:02:54
    Od: alugastrin <...@...pl>