PracaGrupypl.praca.dyskusjeW Polsce nie ma webdesignerow....? › Re: W Polsce nie ma webdesignerow....?
    From: "Kocurro" <k...@4...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: W Polsce nie ma webdesignerow....?
    Date: Sat, 25 Nov 2006 16:39:44 +0100

    2006-11-25 02:17:44
    gslabs <g...@w...pl> wrote in message
    <zPM9h.16370$j7.334012@news.indigo.ie>

    > Witam,

    > Od ok. 6 tygodni szukam firmy, ktora wykonalaby dla mnie autorski
    sklep
    > internetowy.
    > W wyszukiwarce znajduje strony firm, ogladam portfolio, wysylam
    zapytania.
    > I co?
    Widocznie to co oferujesz jest nic nie warte.

    > Na kilkanascie zapytan ofertowych dostaje 3 lub 4 oferty zakupu
    osCommerce
    > za
    > kilka tysiecy zlotych, a te z firm, ktore w swoim portfolio maja
    projekty
    > indywidualne,
    > na moje maile nie odpowiadaja w ogole...
    > Dodam, ze ja tylko pytam o wycene projektu, ktory zalozeniami nie
    odbiega od
    > istniejacych
    > realizacji, nie narzucajac propozycji cenowych.
    No tak a Ty pewnie bys chcial napisanie nowego oskryptowania za pare
    groszy.
    > Nasuwa mi sie mysl, ze projektanci www sa tak bardzo zawaleni
    robota, ze nie
    > chce im
    > sie nawiazywac kontaktow z nowymi klientami. Bo nie wierze, ze nie
    chca
    > zlecenia w ogole.
    > Jesli w istocie tak jest, to ubolewam nad tym, ze standard
    kontaktow z
    > klientem w wielu polskich
    > firmach oferujacych swoje uslugi projektowania www jest
    niewytlumaczalnie,
    > zenujaco niski.
    Mowiac wprost - olewaja Cie. Powazni webdesignerzy i webdeveloperzy
    sa na rynku dluzej niz Ty a co za tym idzie umieja wykryc cwaniaka po
    tym jak pisze. Sam sie kilka razy przejechalem na takich ludziach,
    ktorzy szukaja kogos do wykonania zlecenia - jak zacznie sie je robic
    to ciagle chca zmiejszyc kase oferowana az w koncu gdy cena nie
    zejdzie ponizej 500 pln z wliczonym VAT'em rezygnuja.

    > Niezaleznie od polityki kadrowej (brak rak do pracy, bo wszyscy
    wyjechali za
    > granice), mimo
    > wszystko chcialbym dostawac odpowiedz, ze nie, ze za miesiac itd.
    Ale tu
    > chyba chodzi
    > o kulture komunikacji z klientem... A raczej jej brak.
    Hmm ... wiesz a ja bym nie chcial dostawac po raz enty szablonowej
    odpowiedzi typu: sorry ale nie jestes odpowiednim kandydatem na
    naszego klienta.
    > Moze sie myle i ktos mi wytlumaczy to zjawisko...?
    Mysle, ze moi przedmowcy juz to odpowiednio klarownie wytlumaczyli.

    Osoby zlecajace wymagaja:
    - wielkiego portfolio,
    - od groma referencji,
    - wykonania na zaraz,
    - lizania im tyleczka przy kazdej okazji,
    - wykonania najlepszej strony na swiecie.

    Osoby zlecajace oferuja:
    - wynagrodzenie tak niskie, ze czesto nawet zul by sie na prace nie
    skusil,
    - mase nerwow,
    - wrzody w bonusie.

    Wykonanie porzadnie dzialajcego serwisu to nie jest hopsiup. Nawet
    korzystajac z darmowego skryptu trzeba sie napracowac by wszystko
    ladnie zlozyc w jedna calosc, zabezpieczyc, by klient ktory czesto
    jest zielony w te klocki mogl bezproblemowo korzystac z zamowionej
    witryny.

    Kiedy klienci zrozumieja to, i kiedy oni zaczna traktowac
    webdesignerow i webdeveloperow z nalezytym szacunkiem i kultura,
    wtedy i Ci odplaca sie tym samym.

    A poki co - miej pretensje do innych zleceniodawcow albo nawet i do
    samego siebie.

    Pozdrawiam,
    Lukasz - Kocurro
    --