PracaGrupypl.praca.dyskusje › lektor-umowa o dzieło-brak kontaktu z pracodawcą

  • 1. Data: 2006-11-24 07:44:36
    Temat: lektor-umowa o dzieło-brak kontaktu z pracodawcą
    Od: kwiatuszek <o...@w...pl>

    Witam,
    na początku miesiąca podpisalam umowę o dzieło na poprowadzenie kursu
    językowego. Kurs miał się zacząć tydzień temu, ale gdy przybyłam na
    miejsce powiedziano mi, że uczestników nie ma i nie ma osoby która jest
    odpowiedzialna za kurs (pracodawca jest z innego miasta). Zadzwoniłam
    do tej szkoły i powiedziałam jaka jest sytuacja. Pracodawca przeprosił i
    powiedział, że się ze mną skontaktuje w pon. Do tej pory się nie
    odezwał, więc zadzwoniłam sama bo chciałam wiedzieć na czym stoję.
    Zostałam poinformowana, że osoba odpowiedzialna za ten kurs oddzwoni do
    mnie za 10 min., nietety nie oddzwoniła do teraz :|
    Mam teraz propozycję kursu na lepszych dla mnie warunkach, ale muszę się
    zdecydować do jutra :| nie wiem co mam zrobić w takiej sytuacji :(
    Czy mogę teraz rozwiązać tą umowę (ale nie z mojej winy), tak żebym nie
    musiała płacić kary i żeby mnie nie obejmowała lojalka?
    Bardzo Was proszę o pomoc...
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-11-24 12:06:00
    Od: "KasiaKC" <k...@i...pl>

    Użytkownik "kwiatuszek" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mogę teraz rozwiązać tą umowę (ale nie z mojej winy), tak żebym nie
    > musiała płacić kary i żeby mnie nie obejmowała lojalka?

    Zaraz... to przecież pracodawca nie wywiązał się z umowy. Więc w czym
    problem? Czy w umowie którą podpisałaś były jakieś kruczki?

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2006-11-24 14:40:14
    Od: kwiatuszek <o...@w...pl>

    KasiaKC napisał(a):
    > Zaraz... to przecież pracodawca nie wywiązał się z umowy. Więc w czym
    > problem? Czy w umowie którą podpisałaś były jakieś kruczki?
    >
    > Pozdrawiam
    > Kasia

    czyli jakbym teraz zrezygnowała to nie będzie moja wina?
    w jaki sposób to zrobić? mam im wysłać rezygnaję czy poprosić żeby oni
    mi przysłali roziązanie umowy?
    trudno mi powiedzieć czy są jakieś kruczki...
    Oprócz lojalki i kary za zerwanie umowy chyba nie ma...
    mogę zeskanować tą umowę, jest króciotka, więc jakbyś mogła, Kasiu,
    spojrzeć...
    dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2006-11-24 14:44:30
    Od: kwiatuszek <o...@w...pl>

    kwiatuszek napisał(a):
    > mogę zeskanować tą umowę, jest króciotka, więc jakbyś mogła, Kasiu,
    > spojrzeć...
    > dziękuję za odpowiedź
    > Pozdrawiam!

    Umowa o dzieło
    Zleceniodawca powierza, a Wykonawca zobowiązuje się wykonać
    następujące czynności samodzielnie
    i bez nadzoru, w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy:
    nauka języka:
    w terminie od ...do ...
    Strony określają wynagrodzenie brutto Wykonawcy na kwotę...
    Wypłata wynagrodzenia nastąpi w ciągu 10 dni od daty
    potwierdzenia przez Zleceniodawcę wykonania umowy i złożenia przez
    Wykonawcę rachunku - z potrąceniem podatku.
    Koszty uzyskania wynoszą 20,00%.
    Wypłata wynagrodzenia netto nastąpi w formie przelewu na
    rachunek bankowy
    W przypadku wykonania umowy w sposób wadliwy lub ze szkodą
    dla Zleceniodawcy, Zleceniodawca ma prawo stosownego obniżenia
    wynagrodzenia albo odstąpienia od umowy.
    Zmiany umowy mogą być dokonane wyłącznie w formie pisemnej.
    Zleceniodawca może udzielić dodatkowych wskazówek lub
    wyjaśnień nie zmieniających istoty umowy.
    W sprawach nie objętych niniejszą umową mają zastosowanie
    przepisy kodeksu cywilnego.
    Zleceniobiorca zobowiązuje się do powstrzymania od prowadzenia
    jakiejkolwiek działalności własnej lub na rzecz innych podmiotów w
    zakresie objętym niniejszą umową przez okres obowiązywania umowy i okres
    6 miesięcy po jej wygaśnięciu. Zakaz dotyczy metody ...
    W przypadku złamania powyższego zakazu Zleceniobiorca
    zapłaci Zleceniodawcy karę umowną w wysokości ... zł
    Zleceniodawca może na wniosek Zleceniobiorcy zwolnić go na
    piśmie w całości lub części z obowiązku powstrzymania się od działalności
    konkurencyjnej o której mowa w tej umowie.
    W przypadku gdyby Wykonawca po przeszkoleniu przez
    Zleceniodawcę zrezygnował z własnej woli z prowadzenia zajęć lub
    wykonywał umowę celowo w sposób szkodliwy dla Zleceniodawcy, albo po
    zakończeniu umowy nie odesłał wszystkich otrzymanych od Zleceniodawcy
    materiałów potrzebnych do prowadzenia zajęć (książki, dzienniki,
    egzaminy), Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie zapłacić Zleceniodawcy
    karę umowną w wysokości ...zł. Zleceniodawca może z ważnych przyczyn
    zwolnić Wykonawcę z opłacania kary umownej w całości lub części.
    Umowę można rozwiązać z 2 tygodniowym okresem wypowiedzenia
    przez każdą ze stron.

  • 5. Data: 2006-11-24 17:55:10
    Od: "KasiaKC" <k...@i...pl>

> [...]
    > następujące czynności samodzielnie
    > i bez nadzoru, w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy:

    Tak na zdrowy rozum to już umowa jest nieaktualna bo nie został dotrzymany
    termin przez pracodawcę i pewnie nie będzie, bo grupa się nie zebrała

> [...]
    > zwolnić Wykonawcę z opłacania kary umownej w całości lub części.
    > Umowę można rozwiązać z 2 tygodniowym okresem wypowiedzenia

    Parę lat temu pracowałam w kilku szkołach językowych jednocześnie i wtedy
    też się pisało takie lojalki ale chyba nikt się nimi nie przejmował, a jak
    się grupa nie zebrała to się taką umowę wyrzucało do kosza. No ale może
    teraz są inne czasy... Nie wiem

    Pozdrawiam
    Katarzyna

  • 6. Data: 2006-11-24 18:43:33
    Od: kwiatuszek <o...@w...pl>

    KasiaKC napisał(a):
    > Tak na zdrowy rozum to już umowa jest nieaktualna bo nie został dotrzymany
    > termin przez pracodawcę i pewnie nie będzie, bo grupa się nie zebrała

    no i nie wiem co teraz zrobić :| czy może ktoś się orientuje jak to
    jest? Pisać rezygnację czy nie?

> [...]
    > się grupa nie zebrała to się taką umowę wyrzucało do kosza. No ale może

    hmm ale tak płacić 5k to by mi się nie uśmiechało ;)
    Pozdrawiam!