PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło - jak zmniejszyć podatek?

  • 1. Data: 2006-11-24 08:47:12
    Temat: umowa o dzieło - jak zmniejszyć podatek?
    Od: "thaZ [xpect]" <t...@S...pl>

    Witam!
    ostatnio podpisałem umowę o dzieło
    z człowiekiem na 3k zł (do ręki); Zapłaciłem
    od tego PIT-4 jakieś 400zł z czymś;
    - czy da się ten podatek jakoś zmniejszyć?
    Znajomy tłumaczył mi coś a propos przekazania
    praw autorskich w umowie, co zmniejszy PIT-4;

    Jakieś sugestie? Co przekazać księgowej?

    pozdr,
    thaz

  • 2. Data: 2006-11-24 13:18:35
    Temat: Re: umowa o dzieło - jak zmniejszyć podatek?
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > - czy da się ten podatek jakoś zmniejszyć?
    > Znajomy tłumaczył mi coś a propos przekazania
    > praw autorskich w umowie, co zmniejszy PIT-4;

    podatek mozesz ograniczyc do 10% - przy umowie o dzielo autorskie, a prawa
    autorskie sa niezbywalne, mozesz przekazac prawa majatkowe :)

  • 3. Data: 2006-11-24 14:25:55
    Od: "thaZ [xpect]" <t...@S...pl>

    > podatek mozesz ograniczyc do 10% - przy umowie o dzielo autorskie, a prawa
    > autorskie sa niezbywalne, mozesz przekazac prawa majatkowe :)

    moment; to ja byłem zleceniodawcą;
    dałem mu 3k do łapy (tak jak się umówiliśmy)...
    czyli jak mi przekaże prawa majątkowe na umowie
    to całość spada do 10% ?

    pozdr,
    thaz

  • 4. Data: 2006-11-27 07:46:13
    Od: "Cezary" <e...@w...pl>

    > podatek mozesz ograniczyc do 10% - przy umowie o dzielo autorskie, a prawa
    > autorskie sa niezbywalne, mozesz przekazac prawa majatkowe :)

    W języku polskim i prawodawstwie polskim rozróżnia się
    - autorskie prawa osobiste
    - autorskie prawa majątkowe
    na pewno nie zaś:
    - prawa autorskie
    - prawa majątkowe
    http://www.pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_autorskie
    Pewnie się anglojęzycznymi krajami zasugerowałeś w nazewnictwie.