PracaGrupypl.praca.dyskusje › W Polsce nie ma webdesignerow....?

  • 31. Data: 2006-12-01 01:44:36
    Temat: Re: W Polsce nie ma webdesignerow....?
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> wrote in message
    news:ekfgu2$rb1$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Mozliwe, ze powodem jest ilosc spamu zalegajacego skrzynki.

    Kazdy dostaje spam na skrzynke. Ale ja potrafie odroznic
    mail o powiekszaniu penisa od oferty o wspolprace.

    > Tania strone oparta o bazy mozna dostac kupujac zmodyfikowany
    > przez czlowieka platny lub darmowy CMS, przystosowany do wlasnych
    > potrzeb zamawiajacego. Napisanie nowego systemu CMS przekracza
    > oczekiwane koszty zamawiajacego.

    Ja nie narzucam ceny do krocset!!! Bo moze ja mam tyle szmalu, ze hej i chce
    dobra strone www za dobra cene!!!!!!!!!!!!

    > Pytanie sformulowane
    > enigmatycznie rodzi rownie enigmatyczna odpowiedz lub jej brak w
    > ogole.

    Jak komus zalezaloby, to wyslalby prosbe o sprecyzowanie oferty, bo to
    przeciez
    nowy klient, ktory nie pisze dla samego pisania i nalezy mu sie szacunek bez
    zakladania
    niczego z gory (a w Twoim poscie sa zalozenia, ze klient chce cos tanio).

    Skad u ludzi takie pietno, ze kazdy chce Was wydymac z zadek i wziac skarb
    za bezcen...?

    pozdrawiam
    gslabs

  • 32. Data: 2006-12-01 03:44:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gslabs napisał(a):

    > - temat projektow e-commerce jest mi obcy, ale przylozylem sie
    > nalezycie do konkretnego sprecyzowania i przedstawienia mojego
    > zlecenia.

    Czyli amatorka tudzież harcerstwo? ;) I dziwisz się, że profesjonaliści
    spuszczają Cię po brzytwie? ;P

    > - tresci zapytania ofertowego nie podam, bo uwazam, ze na potrzeby
    > dyskusji to co podalem wystarczy

    Nie zgadzam się z tym. Sugeruję dyskutowanie na grupie dla wróżek ;)

    > - w zapytaniu podaje przyklad istniejacego serwisu liczac na to, ze
    > projektant jest w stanie dzieki temu precyzyjnie ustalic, czego ja
    > oczekuje

    Nie jest bo widzisz tylko fasadę systemu wystawianą na widok publiczny.

    j.

  • 33. Data: 2006-12-01 08:21:04
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 30 Nov 2006 23:57:08 -0000, gslabs <g...@w...pl>
    w <o8Kbh.16524$j7.335344@news.indigo.ie> napisał:

    > "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> wrote in message

    > Gdzie ja napisalem cos o suficie cenowym jaki chce zaplacic???

    Stąd: <ekebug$gq$1@news.onet.pl>

    Jeżeli podasz swoje zapytanie ofertowe, to się zrewiduje założenia,
    jeżeli nie, to nadal 3k pozostaje ceną.

    Taki jak jest opisany w <ekebug$gq$1@news.onet.pl>.

    > Przysnilo Ci sie te 3k, czy od dawna juz Ci sie sni jako koszmar?

    Nie koszmar, bo pracę mam, jako źródło zdrożnej rozrywki.

    > gslabs

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 34. Data: 2006-12-01 08:23:31
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 1 Dec 2006 01:44:36 -0000, gslabs <g...@w...pl>
    w <8JLbh.16528$j7.335196@news.indigo.ie> napisał:

    > "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> wrote in message
    [ ... ]

    > Ja nie narzucam ceny do krocset!!! Bo moze ja mam tyle szmalu, ze hej i chce
    > dobra strone www za dobra cene!!!!!!!!!!!!

    Ra, dwa, trzy, ... brakuje 4 wykrzyknikó i 3 jedynek na końcu.
    Jak masz dużo szmalu, to załóż firmę programistyczną do napisania tego
    czegoś.

> [...]
    > zakladania
    > niczego z gory (a w Twoim poscie sa zalozenia, ze klient chce cos tanio).

    Klient zawsze chce coś tanio. Kwestia jest aka, czy jego tanio to nasze
    'nie', 'tanio' albo 'ok'.

    > Skad u ludzi takie pietno, ze kazdy chce Was wydymac z zadek i wziac skarb
    > za bezcen...?

    Bo tak jest i tyle.

    To jak z tym zapytaniem ofertowym?

    > gslabs

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 35. Data: 2006-12-01 10:02:26
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    gslabs wrote:

    > "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> wrote in
    > message news:ekfgu2$rb1$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ja nie narzucam ceny do krocset!!! Bo moze ja mam tyle szmalu,
    > ze hej i chce dobra strone www za dobra cene!!!!!!!!!!!!

    Co nie oznacza, ze nie mozna jej zrobic w oparciu o gotowy CMS
    wykorzystujac motor a dajac nowe wlasne szablony.

> [...]
    > cos tanio).
    >
    > Skad u ludzi takie pietno, ze kazdy chce Was wydymac z zadek i

    Prosto z zycia i nie chodzi o skarby tylko o uslugi. Pracuje co
    prawda w innej branzy ale mam te same spostrzezenia. Nie wazne co
    klient dostanie w ramach uslugi, bo najczesciej sie nie zna na
    tyle zeby to wlasciwie ocenic, ale za to jest w stanie dokladnie
    okreslic, ktora z propozycji jest najtansza :-)))
    Chcesz przyklady? Prosze: dziurawe systemy alarmowe zakladane dla
    usprawiedliwienia pobierania abonamentu za ochrone, systemy
    monitoringu, na ktorych niewiele widac, domofony, przez ktore
    trudno zrozumiec co do Ciebie mowia, uklady regulacji temperatury
    z histereza 3 stopnie Celsjusza dla procesow gdzie o powodzeniu
    decyduja dziesiate czesci stopnia i moglbym tak dlugo wymieniac
    moje oferty, ktore przepadly ze wzgledu na cene bo konkurencja,
    liczac na to, ze klient sie nie zna i tylko potrafi porownac
    ceny, nie pomylila sie.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 36. Data: 2006-12-01 10:30:57
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    gslabs wrote:

    > - w 2 przypadkach proponowano mi uiszczenie oplaty za wycene, w 2
    > przypadkach osobiste
    > spotkanie (bez wstepnej szacunkowej wyceny), co odbieram jako podejrzliwosc
    > co do moich
    > intencji (ze niby jako konkurencja badam rynek?)

    Ale to akurat jest normalne, rowniez na bardziej rozwinietych rynkach.
    Jeszcze raz powtorze, ze IMHO Twoje problemy - o ile nie wynikaja z
    niewlasciwego doboru firm - wynikaja z uzywania maila jako srodka
    komunikacji. W Polsce (i nie tylko) mail jest malo prestizowym srodkiem
    w nawiazywaniu kontaktow biznesowych dotyczacych wiekszych kontraktow
    niz zupelnie drobne i jest uzywany glownie do komunikacji "roboczej" po
    nawiazaniu kontaktu biznesowego w sposob bardziej "realowy", czyli
    telefon/spotkanie. Wynika to z tego, ze Polsce jest, jak zauwazyles,
    problem z wiarygodnoscia, a darmowe (czy tez tak tanie, ze wlasciwie
    darmowe) srodki kontaktu nie nadaja wiarygodnosci.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 37. Data: 2006-12-01 12:46:09
    Od: m...@g...com

    Immona wrote:

> [...]
    > problem z wiarygodnoscia, a darmowe (czy tez tak tanie, ze wlasciwie
    > darmowe) srodki kontaktu nie nadaja wiarygodnosci.

    Ponadto, propozycja osobistego kontaktu świadczy IMHO o poważnym podejściu
    do tematu. Nikt nie bawiłby się w spotkania (minimum 2h czasu na to trzeba
    poświęcić), gdyby nie traktował serio swojego potencjalnego kontrahenta.

    p. m.

  • 38. Data: 2006-12-01 15:49:18
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 30 Nov 2006 23:54:04 -0000, gslabs napisał(a):

> [...]
    > co do moich
    > intencji (ze niby jako konkurencja badam rynek?)

    Jesli chca sie spotkac, to znaczy ze chca wykonac to zlecenie.
    To nie jest podejrzliwosc, przez maila nie da sie zrobic wyceny ani ustalic
    ewentualnych szczegolow projektu.
    Jesli traktujesz to jako podejrzliwosc, to faktycznie lepiej niech Ci ktos
    znajomy zrobi ta strone.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 39. Data: 2006-12-02 03:45:14
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Stanislaw Chmielarz wrote:

> [...]
    > tyle zeby to wlasciwie ocenic, ale za to jest w stanie dokladnie
    > okreslic, ktora z propozycji jest najtansza :-)))

    To po czesci wina firm, ktore nie edukuja klienta. Wiekszosc "szkolen" i
    "pokazow", jakie widzialam w Polsce polegala na wciskaniu wlasnego
    produktu. Na zaawansowanych rynkach firmy robia darmowe szkolenia dla
    potencjalnych klientow, na ktorych wyjasniaja wady, zalety i dzialanie
    roznych produktow ze swojego rynku, nie pomijajac konkurencji. Zwykle w
    formie "to jest dobre do tego, to jest dobre do tego; jesli chcecie to,
    to nasz produkt jest najlepszy, ale jesli chcecie to, to ich produkt
    jest najlepszy." Czesc wyszkolonych w ten sposob klientow kupi, inni
    wprawdzie pojda do konkurencji, ale beda mieli dobre zdanie o firmie,
    ktora ich doinformowala i beda ja polecac tym, ktorzy potrzebuja
    produktu z niszy obslugiwanej przez firme. Wiaze sie to tez z tym, ze
    konkurujace firmy znajduja sobie - chocby bardzo zblizone i szczegolowe
    - nisze i podsylaja sobie klientow, zamiast sie zrec o identyczna nisze.
    To, co opisuje, funkcjonuje oczywiscie tylko na niektorych rynkach, ale
    m.in, na tych, o ktorych mowisz, czyli bardzo konfigurowalne produkty.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 40. Data: 2006-12-02 13:22:04
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Immona wrote:

    > To po czesci wina firm, ktore nie edukuja klienta. Wiekszosc
    > "szkolen" i "pokazow", jakie widzialam w Polsce polegala na
    > wciskaniu wlasnego produktu. Na zaawansowanych rynkach firmy

    Nasz rynek to przyklad dzikiego kapitalizmu i nikt sprytny nie
    bedzie szkolil klienta po to zeby ten wiedzial, ze zostal
    walniety w rogi :-((( Poza tym czesc wiedzy jest wasko
    specjalistyczna i nielatwo laikowi wytlumaczyc roznice np.:
    pomiedzy obiektywami ze szklanymi soczewkami a plastikowymi.