PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa na czas okreslony a wypowiezenie?

  • 1. Data: 2003-05-30 19:26:43
    Temat: Umowa na czas okreslony a wypowiezenie?
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    Dostalem umoew na 5 miesiecy, ale nia zaznaczono w niej nic na temat
    wypowiedzenia. Czy moge wypowiedziec taka umowe pracodawcy i z jakim czasem
    wypowiedzenia?

    Xyloo

  • 2. Data: 2003-05-30 20:38:42
    Temat: Re: Umowa na czas okreslony a wypowiezenie?
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Xyloo" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dostalem umoew na 5 miesiecy, ale nia zaznaczono w niej nic na temat
    > wypowiedzenia. Czy moge wypowiedziec taka umowe pracodawcy i z jakim
> [...]
    Umowa zawarta na czas określony poniżej 6 miesięcy nie podlega wypowiedzeniu
    przez żadną ze stron. Można ja rozwiązać w każdej chwili na mocy
    porozumienia stron. Można również rozwiązać bez wypowiedzenia.
    Podstawa prawna: Kodeks pracy art. 33, art. 30, art. 52, art. 53

    Pozdawaiam
    J. Borowski

  • 3. Data: 2003-05-30 21:23:59
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 30 May 2003 21:26:43 +0200, "Xyloo" <x...@o...pl>
    zakodował:

    >Dostalem umoew na 5 miesiecy, ale nia zaznaczono w niej nic na temat
    >wypowiedzenia. Czy moge wypowiedziec taka umowe pracodawcy i z jakim czasem
    >wypowiedzenia?

    KP
    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas okre?lony, dłuższy niż
    6 miesięcy, strony mog? przewidzieć dopuszczalno?ć wcze?niejszego
    rozwi?zania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Czyli nawet gdyby była w umowie klauzula o możliwości jej
    wypowiedznia, to byłaby ona nieważna.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-05-31 10:41:05
    Temat: Re: Umowa na okres próbny a wypowiezenie?
    Od: "Justyna" <j...@n...o2.pl>

    Mam bardzo podobny problem - Jaki jest okres wypowiedzenia umowy zawartej na
    okres próbny 3 mieisęcy? Czy można z dnia na dzień za porozumieniem?

    Pozdrawiam Justyna

  • 5. Data: 2003-05-31 11:55:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 31 May 2003 12:41:05 +0200, "Justyna"
    <j...@n...o2.pl> zakodował:

    >Mam bardzo podobny problem - Jaki jest okres wypowiedzenia umowy zawartej na
    >okres próbny 3 mieisęcy?

    Dwa tygodnie

    > Czy można z dnia na dzień za porozumieniem?

    Tak.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775